بهترین دستگاه جوش آرگون

بهترین دستگاه جوش آرگون


در این مقاله از سایت بهترین دستگاه جوش، به بررسی و معرفی بهترین دستگاه جوش آرگون می پردازیم.

جوشکاری یکی از کارهایی است که اگر در آن کسی متخصص نباشد و یا نداند که از چه نوع جوشی برای اتصال چه چیزی استفاده کند، قطع به یقین  اتصال خوبی بین دو قطعه برقرار نخواهد کرد.

اگر بهترین دستگاه های جوش را هم در اختیار داشته باشید، باز هم نمی توانید اتصال خوبی برقرار کنید. جوش آرگون یا tig نوعی جوشکاری قطعات فلزی است که نسبت به جوش های ساده ی خانگی کمی تفاوت دارد.

بهترین دستگاه جوش آرگون و تهیه ی آن، از دغدغه ی بسیاری از جوشکاران و متخصصان اهل فن می باشد. در این راستا می تنوانید به متخصصین سایت بالن گاز مراجعه نمایید. سایت بالن گاز، معتبرترین منبع اطلاعاتی در این زمینه می باشد.

ما در این مقاله سعی داریم تا با یافتن پاسخ پرسش های مختلف، جوشکاران عزیز و صاحبان صنایع و حتی مصرف کنندگان خانگی را راهنمایی کنیم. امیدواریم بتوانیم مطلبی به دانش این عزیزان اضافه کنیم.

در این مطلب به دنبال بررسی موارد زیر هستیم:

بهترین دستگاه جوش آرگون کدام است؟

راهنمای خرید بهترین دستگاه جوش آرگون

جوش آرگون چیست و برای چه فلزاتی به کار برده می شود؟

اینورتر TIG چیست؟

جوشکاری با اینورتر تیگ چه مزایایی دارد؟

دستگاه جوش آرگون با چه ولتاژهایی تولید می شود؟

بهترین مارک دستگاه جوش TIG  چه می باشد؟

جوش آرگون چه کاربردی در صنایع دارد؟

تفاوت بین جوشکاری میگ و تیگ چیست؟

خرید ارزان بهترین دستگاه جوش آرگون

اینورتر آرگون ساخت داخل بخریم یا خارجی؟

معرفی تجهیزات و دستگاه جوش آرگون شرکت بالن گاز

نکات ایمنی و مراقبتی هنگام کار با دستگاه جوش آرگون

بهترین دستگاه جوش خانگی کدام است؟

کلام آخر

 

بهترین دستگاه جوش آرگون

بهترین دستگاه جوش آرگون
بهترین دستگاه جوش آرگون

یکی از دغدغه های افراد جوشکار، استفاده از یک دستگاه جوشکاری خوب می باشد. این روزها با توجه به این که تورم در حال زیاد شدن است

و همچنین قدرت ریال نسبت به دلار در حال کاهش است، خرید یک موتور جوش که بتواند سال ها دوام بیاورد و خراب نشود، کار چندان آسانی نیست.

به همین خاطر جوشکاران سعی می کنند بهترین دستگاه جوش آرگون یا هر نوع اینورتر دیگری را خرید کنند تا بتوانند بدون دردسر و آسیب دیدن دستگاه، چند سالی را با آن طی کنند.

قبل از این که بخواهیم ببینیم بهترین دستگاه جوش آرگون کدام است، بهتر است کمی در مورد جوش آرگون صحبت کنیم تا ببینیم جوش آرگون چیست.

جوش آرگون همان طور که از اسمش پیداست، نوعی جوشکاری به کمک گاز محافظت کننده ی آرگون می باشد که برای اتصال نازک ترین تا ضخیم ترین قطعات فلزی و غیر فلزی به یک دیگر استفاده می شود. این روش را اصطلاحا TIG می گویند که مخفف tungsten inert gas می باشد.

برای خریدن یک دستگاه جوش آرگون بهتر است اول نوع فعالیت خود را در نظر بگیرید. دستگاه های جوش به چندین نوع تقسیم می شوند که باید ببینید کدام یک مناسب کار شما می باشد.

جهت خرید گاز آرگون این صفحه را ببنید.

انواع موتور جوش به دو دسته ی کلی تقسیم می گردد:

مولدها و مبدل ها

مولدها و مبدل ها
مولدها و مبدل ها

پیشنهاد می کنیم از پست تورچ آرگون دیدن کنید.

مولدها:

این نوع دستگاه های جوشکاری که خیلی بزرگ و سنگین می باشند، در مکان هایی که انرژی برق در دسترس نباشد، انرژی خود را تولید می کنند و شامل موارد زیر می باشند:

موتور ژنراتور احتراقی

این نوع دستگاه ها که سر و صدای زیادی دارند، انرژی خود را از طریق سوختن بنزین و گازوئیل تامین می کنند.

موتور ژنراتور الکتریکی یا دینام

این دستگاه ها به صورت دینام عمل می کنند و انرژی الکتریسیته برای جوشکاری را افزایش می دهند و جریان  DC تولید می کنند.

مبدل ها:

این دستگاه ها جریان برق شهری را به جوشکاری تبدیل می کنند که شامل موارد زیر می باشند:

رکتیفایر

این دستگاه جوشکاری با برق سه فاز شهری کار می کند. نسبت به مدل های قدیمی، بسیار بهتر می باشد.

ترانس جوشکاری

ترانس جوشکاری
ترانس جوشکاری

این دستگاه فوق العاده سنگین است و حجم بالایی دارد. میزان برقی که این ترانس استفاده می کند، خیلی زیاد است.

ترانسفورماتور

این دستگاه توانایی جوشکاری های طولانی مدت را دارد و در ساختمان هایی که در حال ساخته شدن می باشند، از این دستگاه ها برای جوشکاری استفاده می کنند.

دستگاه های جوش اینورتر

این دستگاه ها نسبت به تمام دستگاه ها جدیدتر و بهتر هستند. این دستگاه های جوش قابل حمل می باشند و مصرف خانگی هم دارند. مصرف برق آن ها تقریبا کمتر از موارد ذکر شده در بالا می باشد.

بهترین دستگاه جوش آرگون، همین دستگاه های جوشکاری اینورتر می باشد. این دستگاه ها جدیدا تولید شده اند و می توان گفت که این دستگاه ها تقریبا مدل اصلاح شده ی دستگاه های جوشکاری قدیمی می باشند. این دستگاه ها برای جوشکاری، مصرف انرژی کمتری دارند.

همچنین سر و صدای آن ها خیلی کم می باشد. برای جوشکاری های فلزی و آلیاژهای فلزی، در دو نوع AC و DC تولید می شوند. بسیار کم هزینه بوده و از نظر قیمتی می توانند به صرفه تر از نمونه های قبلی باشند.

شرکت بالن گاز، دستگاه های جوشکاری آرگون خود را با بهترین کیفیت و قیمت تولید و عرضه می کند. اینورترهای تولیدی یا وارداتی در شرکت بالن گاز، با بهترین کیفیت و حساسیت بالا تولید شده و همگی، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر دارند.

اگر جوشکار هستید و می خواهید بهترین دستگاه جوشکاری آرگون را داشته باشید، می توانید از شرکت بالن گاز خرید کنید. این شرکت اینورترهای خود را در دو نوع AC و  DC برای جوشکاری انواع فلز و آلیاژ، تولید می کند.

راهنمای خرید بهترین دستگاه جوش آرگون

راهنمای خرید بهترین دستگاه جوش آرگون
راهنمای خرید بهترین دستگاه جوش آرگون

اگر قصد خریدن یک دستگاه جوش آرگون را دارید، باید بدانید که چه دستگاهی را خرید کنید تا راحت تر بتوانید با آن کار کنید. جوشکاری آرگون کمی حساس می باشد. به همین خاطر اینورتر آن هم باید به حدی مقاوم باشد که بتوان با آن جوشکاری های سخت را انجام داد.

اگر به دنبال خرید یک دستگاه جوشکاری آرگون با کیفیت می باشید، ابتدا باید ببینید قرار است چه کاری و در چه مکانی انجام دهید. شدت جریان و نوع برقی که این دستگاه ها استفاده می کنند، متفاوت می باشد. ببینید قرار است چه نوع جوشکاری انجام دهید و چه فلزاتی را جوش دهید.

اگر قرار است فلزات با ضخامت کم و متوسط را جوشکاری کنید، از اینورترهای با شدت جریان کم استفاده کنید. معمولا برای مصارف خانگی می توان از اینورترهای 200 آمپر استفاده کرد.

البته ملاک را بر این مبنا نگذارید که چون روی دستگاه نوشته شده 200 آمپر، حتما 200 آمپر باشد. باید شخصا دستگاه را مورد امتحان و تست قرار دهید.

هر چقدر میزان ضخامت فلزی که جوشکاری می کنید بیشتر باشد، باید آمپر و شدت جریان مصرفی دستگاه نیز بالاتر باشد و در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

اگر قصد خرید دستگاه جوشکاری آرگون مناسب را داشتید، باید نسبت به محل مورد مصرف نیز دقت کنید

همان طور که گفته شد، اگر قصد خرید دستگاه جوشکاری آرگون مناسب را داشتید، باید نسبت به محل مورد مصرف نیز دقت کنید. اگر قرار است اینورتر خانگی بخرید، باید به گونه ای باشد که با برق خانگی کار کند.

اگر مصارف صنعتی دارید، که اتفاقا جوشکاری آرگون بیشتر در صنعت کاربرد دارد، باید در آن محل برق سه فاز داشته باشید یا با برق تک فاز ولی آمپر بالا جوشکاری کنید.

اما معمولا اینورترهای صنعتی با برق سه فاز کار می کنند. البته اگر محل کار شما برق با ولتاژ 220 تا 240 ولت هم داشته باشد، می توان از اینورتر آرگون استفاده کرد.

برای خرید بهترین دستگاه جوش آرگون باید خوب دقت کنید که دستگاه شما ضمانت و خدمات پس از فروش داشته باشد.

برخی از واردکنندگان یا تولید کنندگان، دستگاه جوش آرگون را ضمانت نمی کنند یا زیر 2 سال ضمانت می کنند اما برندهای معروف و شرکت های معروف مثل شرکت بالن گاز، روی تمام دستگاه های جوش آرگون خود ضمانت خرابی دستگاه و خدمات پس از فروش ارائه می کند.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که برای خرید یک دستگاه جوش آرگون، کشور سازنده را هم مد نظر قرار می دهید، بسیار کار درستی می کنید. کشور سازنده در میزان کیفیت دستگاه جوش آرگون، به شدت موثر است.

دستگاه های جوش آرگون در بازار به 4 دسته تقسیم می شوند:

دستگاه جوش آرگون اروپایی که بهترین کیفیت و کارایی را دارد و خریدن آن، هرگز پشیمانی ندارد.

دستگاه جوش آرگون ایرانی که گزینه ی مناسبی برای خرید می باشد و با نمونه های خارجی در حال رقابت می باشد.

دستگاه جوش آرگون ترکیه ای که تقریبا خوب هستند ولی باید نوع اصل آن خریداری شود.

دستگاه جوش چینی که عموما بعد از یک سال مصرف یا کار سنگین، بردهای آن می سوزد و دیگر نمی توان آن ها را تعمیر کرد و عملا خرید آن یعنی ضرر و تیشه زدن به ریشه ی کالای ایرانی.

برای خرید بهترین دستگاه جوش آرگون باید به چرخه ی عملکرد دستگاه نیز توجه کنید. اگر چرخه عملکرد دستگاه برای مثال 50 درصد باشد، به ازای هر ده دقیقه کار با دستگاه، باید 5 دقیقه زمان استراحت و خنک شدن برای دستگاه در نظر بگیرید. چرخه عملکرد یعنی مدت زمانی که دستگاه جوش آرگون بی وقفه در حال کار کردن باشد.

جوش آرگون چیست و برای چه فلزاتی به کار برده می شود؟

جوش آرگون چیست و برای چه فلزاتی به کار برده می شود؟
جوش آرگون چیست و برای چه فلزاتی به کار برده می شود؟

جوش آرگون نام و اصطلاحی است که به جوشکاری، قوس تنگستن تحت حفاظت گاز آرگون می دهند. به این جوشکاری که بیشتر در صنایع کوچک و صنایع نظامی و دریایی و نیروگاه های برق و غیره کاربرد دارد، تیگ هم گفته می شود.

جوشکاری آرگون برای اتصال فلزات به یکدیگر یا اتصال غیر فلزات استفاده می شود.

اگر بخواهیم بگوییم که جوش آرگون برای چه فلزاتی کاربرد دارد، باید آن ها را به دو دسته تقسیم کنیم:
  • تمام فلزات به غیر از منیزیم و آلومینیوم
  • آلومینیوم و منیزیم

اگر قرار بر جوشکاری آرگون روی فلزاتی مانند آهن و برنج و برنز و غیره باشد، باید از جوشکاری آرگون با نوع برق DC استفاده شود. اینورتر باید با برق DC کار کند.

اما اگر قرار بر جوشکاری آلومینیوم و منیزیم باشد، باید از اینورتر AC استفاده کرد.

جوش آرگون برای تمام فلزات با ضخامت های کم و ضخامت های خیلی زیاد کاربرد دارد. دو سطح نازک آلومینیوم را با جوش آرگون می توان به هم اتصال داد و همچنین دو سطح بسیار ضخیم و تحت فشار در صنایع را هم می توان از همین طریق به یکدیگر اتصال داد. در این روش جوشکاری، حوضچه ی مذاب کاملا مشخص و واضح می باشد.

شرکت بالن گاز، دستگاه های جوش آرگون خود را با کیفیت بالا و خدمات پس از فروش و همچنین قیمت بسیار مناسب برای جوشکاران عرضه می کند. شما می توانید بهترین دستگاه جوش آرگون را از شرکت بالن گاز تهیه نمایید.

اینورتر TIG چیست و جوشکاری آرگون چه مزایایی دارد؟

اینورتر TIG چیست و جوشکاری آرگون چه مزایایی دارد؟
اینورتر TIG چیست و جوشکاری آرگون چه مزایایی دارد؟

اینورتر در اصطلاح به دستگاهی اطلاق می گردد که بتواند برق مستقیم DC را به برق AC تبدیل کند. دستگاه های جوشکاری قدیمی تر به این شکل بودند که حتما باید از برق سه فاز یا تک فاز شهری مستقیما استفاده می کردند.

اما در تولیدات جدید و چند سال اخیر، تولید کنندگان به فکر طراحی دستگاه های جوشکاری افتادند که بتواند با برق و ولتاژ پایین تری کار کند. این دستگاه ها اینورتر نام دارند.

TIG یک نوع روش جوشکاری می باشد که مخفف واژه ی انگلیسی TUNGSTEN INERT GAS می باشد. در این روش با ایجاد یک حوضچه ی مذاب، جوشکاری قوس تنگستن تحت حفاظت گاز آرگون انجام می شود. برای جوشکاری نازک ترین صفحه ی فلز و غیر فلز تا ضخیم ترین آن کاربرد دارد.

جوشکاری با روش تیگ و آرگون، مزایای مختلفی دارد:

اولین مزیت این نوع جوشکاری این است که یک نوع گاز که حفاظت کننده می باشد، در این روش نقش محافظتی دارد. (گاز آرگون)

دومین مزیت این روش این است که می توان حتی نازک ترین ورق ها را هم به یکدیگر جوش داد. در گذشته و قبل از پدید آمدن روش تیگ در جوشکاری، امکان جوش دو ورق نازک آلومینیوم یا ورق های نازک منیزیم و آهن وجود نداشت.

در هنگام جوشکاری، قوس الکتریکی و گرمای بیش از حد و مذاب داغ، باعث آب شدن ورق ها می شد. اصطلاحا می گفتند که جوش، ورق را با خود می برد. اما با پدید آمدن این روش، گاز آرگون نقش حفاظتی داشته و نمی گذارد این اتفاق بیفتد.

سومین مزیت این روش این است که جوشکاری تیگ و آرگون، از مقاوم ترین جوشکاری ها و تخصصی ترین می باشد که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

چهارمین مزیت، آب خنک بون برخی از دستگاه های اینورتر تیگ می باشد

چهارمین مزیت، آب خنک بون برخی از دستگاه های اینورتر تیگ می باشد. در آمپرهای 250 به بالا می توان از دستگاه اینورتر آرگون استفاده ی طولانی مدت کرد و از آب برای خنک کردن دستگاه استفاده کرد.

در جوشکاری آرگون، جوشکاری سریع و با سرعت اتفاق می افتد.

در صنایع نظامی و صنایع بزرگ، پر کاربردترین جوشکاری است.

در صنایع ماشین سازی و خودرو سازی، خیلی کاربرد دارد.

در هنگام کار با جوش آرگون، جرقه و دودی وجود ندارد

در هنگام کار با جوش آرگون، جرقه و دودی وجود ندارد. به همین دلیل نیاز به پاکسازی بعد از جوشکاری وجود نخواهد داشت.

در هنگام کار با جوش به روش tig پاشش مواد مذاب به اطراف و سطح مورد نظر وجود ندارد.

جوشکاری رسوبی با کیفیت بالاتری از طریق این روش وجود خواهد داشت.

جوشکاری های طولانی مدت که بیشتر در صنایع بزرگ مورد نیاز است، از این طریق وجود دارد.

جوشکاری فلزات از این طریق، با دقت بالاتری صورت می گیرد.

قطعات با ضخامت نازک و ظریف و کارهای زینتی با روش جوش آرگون با کیفیت انجام می گیرد.

هر نوع ورقی با هر نوع حالتی را می توان از این طریق جوشکاری کرد. قطعاتی که خم دارند و قوس دار می باشند، به راحتی در این روش جوشکاری می شوند.

مزایای روش تیگ بیشتر از این بود اما به همین بسنده کردیم که مهم ترین های آن بود.

شرکت بالن گاز یکی از تولید کنندگان و وارد کنندگان دستگاه های جوش و برش در ایران می باشد که تا به امروز سابقه ی درخشانی از خود بر جای گذاشته است. برای تهیه بهترین دستگاه جوش آرگون، به متخصصان سایت بالن گاز مراجعه نمایید.

دستگاه جوش آرگون با چه ولتاژهایی تولید می شود؟

دستگاه جوش آرگون با چه ولتاژهایی تولید می شود؟
دستگاه جوش آرگون با چه ولتاژهایی تولید می شود؟

دستگاه های جوشکاری تیگ TIG یا همان جوش آرگون، در مدل های مختلف و با ولتاژهای متفاوت تولید می شوند. شرکت ها معمولا از همه نوع آن برای فروش به مشتریان، استفاده می کنند. اگر دستگاه جوش آرگون را از جای معتبری خریداری کنید، مطمئن باشید که دست شما در انتخاب نوع و مدل و همچنین ولتاژ کاربردی، باز است.

شما اگر قصد خریدن یک اینورتر یا دستگاه جوش آرگون را دارید، می توانید برای مشاوره، با کارشناسان شرکت بالن گاز در ارتباط باشید و با راهنمایی آن ها، مناسب ترین و بهترین دستگاه جوش آرگون را تهیه کنید. شرکت بالن گاز، دستگاه جوش آرگون مورد نیاز شما را  با ولتاژ مورد نظر شما، تامین خواهد کرد.

نوع استاندارد دستگاه جوش آرگون، با 115 ولت برق AC کار می کند که برای جوش دادن اتصالات آلومینیومی و منیزیمی کاربرد دارد.

در نوع دیگری از این دستگاه که مصرف صنعتی دارد و برای کارگاه یا کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، ولتاژ مورد نیاز بین 220 تا 240 ولت می باشد.

نوع دیگری از دستگاه جوش آرگون تولیدی در کارخانه، با برق تک فاز کار می کند که برای مصارف شهری و ساختمان های در حال ساخت می توان از آن ها استفاده کرد.

یک نوع دیگر دستگاه جوش آرگون نیز وجود دارد که فقط باید با برق سه فاز و ولتاژ بسیار بالا کار کند. این دستگاه بیشتر در صنایع و پتروشیمی ها یا صنایع نظامی و دریایی کاربرد دارد.

بهترین مارک دستگاه جوش TIG چه می باشد؟

بهترین مارک دستگاه جوش TIG چه می باشد؟
بهترین مارک دستگاه جوش TIG چه می باشد؟

دستگاه های اینورتر آرگون با مارک های تجاری مختلف و کیفیت های متفاوتی در بازار وجود دارند. این که بخواهیم بگوییم کدام یک بهتر است و بر دیگری ارجحیت دارد، کار اشتباهی است.

باید ببینید که نیاز شما از داشتن یک دستگاه جوش آرگون چیست. بهترین دستگاه جوش آرگون در بازار با هر ولتاژ و مارکی وجود دارد. شما باید ببینید چه دستگاهی نیاز شما را رفع می کند.

در حال حاضر بهترین دستگاه جوش آرگون با مارک های اروپایی، ایرانی، چینی و ترکیه ای موجود است. هر کدام خوبی و مزایای خاص خود را دارند.

دستگاه های اروپایی در بین تمام دستگاه های جوش آرگون حرف اول را می زنند اما به خاطر تحریم ایران، این دستگاه ها وارد کشور نمی شوند ولی ممکن است به صورت قاچاق وارد شوند که در آن صورت اصولا گارانتی و خدمات پس از فروش نخواهند داشت.

دستگاه های ایرانی موجود در بازار، بهترین کیفیت را دارند و می توانند با نمونه های اروپایی، رقابت کنند. در تولید این دستگاه های جوش آرگون، بهترین و با کیفیت ترین قطعات مورد استفاده می گیرد.

مدل ها و ولتاژهای متفاوتی از این محصولات در بازار ایران وجود دارد

مدل ها و ولتاژهای متفاوتی از این محصولات در بازار ایران وجود دارد. شرکت بالن گاز هم می تواند بهترین دستگاه مد نظر شما را به شما ارائه کند.

نمونه های ترکیه ای هم در بازار ایران وجود دارد که تقریبا جزء نمونه های خوب می باشند اما در کیفیت و کارایی به پای نمونه ی ایرانی و اروپایی نمی رسد. نمونه های چینی دستگاه جوش آرگون هم در بازار وجود دارند.

این دستگاه ها را می توان برای مصارف خانگی و صنعتی نیز استفاده کرد. اکثرا گارانتی ندارند اما اگر به طور صحیح و درست استفاده شوند، سال ها می تواند کار کند و مشکلی پیش نیاید.

شرکت بالن گاز، از پیشتازان دستگاه های جوشکاری آرگون در کشور بوده و در حال حاضر که تولید کنندگان مشغول تولید محصولات داخلی و وطنی هستند، این شرکت همچنان در حال فعالیت است و تمامی مدل های مطرح و با کیفیت ایرانی و خارجی را تامین می کند.

شما می توانید برای مشاوره ی خرید، از کارشناسان سایت بالن گاز کمک بگیرید و دستگاه جوش آرگون مورد نظر خود را خریداری کنید.

جوش آرگون چه کاربردی در صنایع دارد؟

جوش آرگون چه کاربردی در صنایع دارد؟
جوش آرگون چه کاربردی در صنایع دارد؟

جوش آرگون نه تنها در خانه و صنایع کوچک و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه در صنایع بزرگ مانند پتروشیمی ها نیز کاربرد اساسی دارد.

دستگاه جوش آرگون مورد استفاده در خانه ممکن است نسبت به نیاز خانگی، آمپر پایینی داشته باشد و با برق شهری هم کار کند.

اما وقتی صحبت از صنایع بزرگ به میان می آید، کمی موضوع فرق می کند. نمی توان انتظار داشت با همان دستگاه جوش آرگون خانگی و کوچک، لوله های تحت فشار قوی و با ضخامت بالا را به هم جوش دارد.

بهتر است در صنایع بزرگ، از دستگاه جوش آرگون با ولتاژ ورودی بالا و آمپر بالا استفاده شود. این دستگاه ها با برق سه فاز کار می کنند.

کاربرد جوش آرگون در صنایع، مختلف می باشد

کاربرد جوش آرگون در صنایع، مختلف می باشد. برای مثال وقتی بخواهند از طریق لوله های بزرگ و با ضخامت های بالا برای انتقال گاز یا نفت و سوخت از نقطه ای به نقطه ی دیگر استفاده کنند، مجبورند این لوله ها را با نوعی جوشکاری به هم متصل کنند که مقاومت بالایی داشته باشد و در عین حال، لوله و فلز مورد نظر را آب نکرده و آسیبی به آن نزند. جوشکاری آرگون در چنین جاهایی بسیار کاربرد دارد.

در صنایع نظامی هم می توان چنین اتفاقاتی را شاهد بود و نیاز به جوشکاری آرگون در صنایع نظامی هم شدیدا احساس می شود. برای مثال جوشکاری انواع قطعات تجهیزات نظامی و ادوات جنگی، سلاح و برخی از خمپاره ها و بمب ها با جوشکاری آرگون انجام می شود.

در صنایع نظامی دریایی نیز از جوش آرگون استفاده های متعددی می شود. مثلا در ساخت کشتی و زیردریایی ها باید قطعات را با جوش آرگون به یکدیگر متصل کرد.

در ایستگاه و دکل های نفتی، همچنین جوشکاری های زیر آب بایداز جوش آرگون استفاده کرد.

کاربرد جوش آرگون در صنایع کوچک و خرد تا صنایع بسیار بزرگ، همیشه کاربرد داشته و دارد. شرکت بالن گاز با داشتن تجهیزات و امکانات جوشکاری آرگون، یکی از تامین کنندگان مهم در ایران به شمار می رود. این شرکت تجهیزات جوشکاری آرگون برای صنایع مختلف بزرگ و کوچک را به راحتی تامین می کند.

تفاوت بین جوشکاری co2 و تیگ چیست؟

تفاوت بین جوشکاری co2 و تیگ چیست؟
تفاوت بین جوشکاری co2 و تیگ چیست؟

برای بیان تفاوت جوشکاری تیگ یا آرگون با جوشکاری co2 در ابتدا باید به بررسی هر کدام بپردازیم که چه روشی از جوشکاری می باشند تا بتوانیم به تفاوت آن ها بیشتر و عمیقا پی ببریم.

جوشکاری تیگ یا آرگون همان گونه که قبلا ذکر شد، نوعی روش جوشکاری می باشد که در آن از گاز آرگون برای محافظت از سطح مورد نظر استفاده می شود تا آب نشود یا از بین نرود. در این روش جوشکاری، از قوس الکتریکی به کمک یک تنگستن استفاده می شود.

برای ایجاد قوس الکتریکی، باید برای هر فلز، تنگستن جداگانه ای به کار برد. استفاده از تنگستن به خاطر دمای ذوب بالای فلز مورد نظر می باشد.

اما جوشکاری co2 نوعی جوشکاری است که برای حفاظت سطح مورد نظر از گاز co2 استفاده می شود. در این روش که به آن جوشکاری میگ هم گفته می شود، گاز خنثی کننده، همان co2 می باشد.

حالا که فهمیدیم جوشکاری co2 چیست، می توانیم به ذکر چند مورد از تفاوت های آن با جوشکاری تیگ بپردازیم:
  • اولین و بارزترین تفاوت این دو روش جوشکاری، استفاده از نوع گاز محافظتی است. در تیگ از گاز آرگون و در میگ از گاز co2 استفاده می شود.
  • سرعت جوشکاری با co2 بالاتر و سریعتر از روش تیگ می باشد.
  • در جوشکاری به روش تیگ، ضخامت جوش روی سطح مورد نظر حداکثر به میزان 5 میلیمتر می باشد. در صورتی که همین ضخامت روی سطوحی که با جوشکاری co2 صورت گرفته، تا 40 میلیمتر است.
  • استفاده از سیم جوش در جوشکاری آرگون اجباری نیست ولی در جوشکاری میگ باید از سیم جوش استفاده شود.
  • در جوشکاری به روش تیگ یا آرگون می توان از دستگاه هایی استفاده کرد که هم با برق ac کار می کنند و هم با برق dc، ولی برای جوشکاری میگ باید با برق dc کار کرد.
  • در روش تیگ نیازی به الکترود تنگستن نیست ولی در روش میگ باید الکترود مصرفی وجود داشته باشد.

ذکر تفاوت های این دو روش بیشتر برای این بود تا بتوانید این دو روش را از یکدیگر تشخیص دهید. البته تفاوت های دیگری نیز وجود دارد که گفته نشد. مهم ترین تفاوت در جوشکاری آرگون، دستگاه مورد نظر می باشد.

بهترین دستگاه جوش آرگون در بازار داخل کشور، توسط شرکت بالن گاز در حال فروش می باشد که می توانید برای مشاوره و خرید، به این شرکت مراجعه نموده یا از طریق سایت بالن گاز، با کارشناسان مورد نظر در ارتباط باشید.

خرید ارزان بهترین دستگاه جوش آرگون

خرید ارزان بهترین دستگاه جوش آرگون
خرید ارزان بهترین دستگاه جوش آرگون

مدتی است که خرید ارزان بهترین دستگاه جوش آرگون در ایران میسر شده است.

ما برای صحبت خود دلیل داریم. قبلا جوشکاری آرگون با دستگاه هایی صورت می گرفت که هم انرژی بالایی مصرف می کردند و هم خرید آن ها گران تمام می شد. اکثر جوشکاری های آرگون در صنایع بزرگ و کارخانجات استفاده می شد.

اگر در مصارف خانگی و ساختمانی یا حتی کارگاه های صنعتی، نیاز به جوش آرگون پیدا می شد، چاره ای نبود جز این که قطعه را به جایی منتقل کرد که دستگاه جوش آرگون وجود داشته باشد و یا باید مبلغ بالایی هزینه می شد و یک دستگاه جوش آرگون خریداری می شد.

در گذشته جوشکاری آرگون و تهیه دستگاه آن کار ساده ای نبود. اما در چند سال اخیر، کارخانجات تولیدی دستگاه جوشکاری آرگون، موفق به تولید اینورترهایی شدند که می تواند با آمپرهای مختلف، جوشکاری آرگون را به راحتی انجام دهد. این دستگاه ها کوچک ولی بسیار پر کاربرد می باشند.

قیمت این دستگاه ها خیلی ارزان تر از نمونه های گذشته می باشد

قیمت این دستگاه ها خیلی ارزان تر از نمونه های گذشته می باشد. روز به روز هم بر تعداد برندهای تولیدی و مدل های مختلف آن، اضافه می شود.

برندهای چینی در حال حاضر جزء ارزان ترین های بازار می باشند. خرید ارزان بهترین دستگاه جوش آرگون فقط در صورتی امکان دارد که بخواهید یک دستگاه با آمپر پایین و برای مصرف خانگی داشته باشید.

این برندهای چینی کیفیت خوبی دارند ولی به اندازه ی مدل های اروپایی یا ایرانی و حتی ترکیه ای خوب نیستند. اما برای مصرف خانگی مناسب هستند. اگر درست استفاده شوند، تا چند سال کارایی دارند. گارانتی هم ندارند.

برای خرید بهترین دستگاه جوش آرگون برای مصارف صنایع گوناگون نباید به دنبال جنس ارزان باشید. باید کیفیت را هم مد نظر قرار دهید. گاهی خرید ارزان، ممکن است سبب شود که کیفیت زیر سوال برود.

پس بهتر است برای خرید بهترین دستگاه جوش آرگون به دنبال دستگاه های اروپایی و ایرانی و یا ترکیه ای باشید. البته اگر از شرکت بالن گاز تهیه کنید، مطمئن باشید هر مدل و برندی که بخواهید، دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد.

اینورتر آرگون ساخت داخل بخریم یا خارجی؟

اینورتر آرگون ساخت داخل بخریم یا خارجی؟
اینورتر آرگون ساخت داخل بخریم یا خارجی؟

همیشه بین خریدن دستگاه های برقی داخلی و خارجی، بحث بوده و هست. بهترین دستگاه جوش آرگون را باید در بین برندهای اروپای جست و جو کنید.

برندهای اروپایی با کیفیت بسیار بالایی اینورتر تولید می کنند. سالیانه تعداد بسیار زیادی از این دستگاه های جوش به کشورهای مختلفی صادر می شود.

اروپا یکی از قطب های اصلی تولید دستگاه جوش آرگون و هر نوع دستگاه جوش دیگر می باشد. اما چند سال است به خاطر تحریم ها علیه ایران، دیگر خبری از مدل های اروپایی نیست. اگر هم به صورت قاچاق وارد کشور شوند، گارانتی و کیفیت لازم را ندارند.

ایران هم یکی از تولید کندگان موتور و اینورترهای جوش می باشد. اتفاقا بعد از تحریم های ایران و وارد نشدن دستگاه جوش آرگون، مدل های ایرانی به سمت بهتر شدن و کیفیت بالا حرکت کردند.

در حال حاضر تک تک موتورهای جوش و اینورترهای ساخت داخل، در حال رقابت با مدل های هم تراز اروپایی و ترکیه ای هستند.

این دستگاه ها تقریبا کیفیت مشابهی با نمونه های اروپایی دارند

این دستگاه ها تقریبا کیفیت مشابهی با نمونه های اروپایی دارند. اگر بخواهیم مقایسه ای بین دستگاه های داخلی و خارجی داشته باشیم، باید بگوییم که پایین ترین کیفیت مربوط به دستگاه های چینی است که خرید آن ها به صرفه نمی باشد، مگر این که در خانه استفاده شود و حسابی از آن مراقبت شود چون گارانتی هم ندارد.

بعد از مدل های چینی، دستگاه جوش آرگون ترکیه ای تقریبا کیفیت قابل قبولی دارد. بعد از آن مدل های ایرانی دارای بهترین کیفیت هستند و می توانند رقیب سرسختی برای مدل های اروپایی باشند.

بهتر است با توجه به نیاز و بودجه ی خود، انتخاب کنید که مدل ایرانی بخرید یا خارجی. برای انتخاب بهترین دستگاه جوش آرگون، می توانید از کارشناسان سایت بالن گاز کمک بگیرید.

معرفی تجهیزات و دستگاه جوش آرگون شرکت بالن گاز

شرکت بالن گاز از قدیمی ترین شرکت های مرتبط با تجهیزات جوش و جوشکاری بوده و همچنان مشغول به کار می باشد. شرکت بالن گاز با هدف نوآوری در این صنعت، از سال 1354 فعالیت خود را با اخذ نمایندگی انحصاری از موسسات معتبر خارجی آعاز نمود.

شرکت بالن گاز به صورت تخصصی انواع دستگاه ها و تجهیزات جوش و برش را وارد می کند. از جمله دستگاه جوش آرگون که یکی از نیازهای اساسی کشور و صنایع بزرگ و کوچک می باشد.

این شرکت به واسطه ی فعالیت و تجربه زیاد خود و ارتباط با صنایع مختلف کشور، با توجه به نیاز داخلی و روز کشور، اقدام به واردات دستگاه جوش آرگون کرده است.

این شرکت اقدام به واردات ست های جوشکاری پرتابل در کنار دستگاه های جوشکاری خود کرده و توانسته است یکی از نیازهای مهم جوشکاران را به این وسایل، رفع کند.

برای مثال سرپیک های جوش مدل زینسر، یکی دیگر از وسایل جوشکاری آرگون می باشد که بسیار پر کاربرد است. قیمت محصول مورد نظر در بالن گاز، رقابتی تر و مناسب تر از محصولات مشابه می باشد.

همچنین لوازم تورچ آرگون از دیگر وسایل مورد نیاز جوشکاری آرگون می باشد که اگر در کنار بهترین دستگاه جوش آرگون قرار بگیرد، بسیار کمک کننده خواهد بود.

نکات ایمنی و مراقبتی هنگام کار با دستگاه جوش آرگون

نکات ایمنی و مراقبتی هنگام کار با دستگاه جوش آرگون
نکات ایمنی و مراقبتی هنگام کار با دستگاه جوش آرگون

جوشکاری تیگ یا آرگون از روش های بسیار خوب جوشکاری می باشد که مزایای زیادی در کار دارد. بهترین دستگاه جوش آرگون را که در اختیار داشته باشید، می توانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

اما از یاد نبرید که استفاده از این روش خطرات و معایبی را برای انسان به همراه دارد که برخی از آن ها را ذکر می کنیم تا در هنگام استفاده از جوش آرگون، حسابی مراقبت کنید.

برخی از معایب:

  • ایجاد مشکلات چشمی به خاطر گرمای زیاد و الکترود داغ
  • ممکن است حالت تهوع و خستگی و درد شکم ایجاد کند چون گرمای ناشی از آن بالاست.
  • پیری زودرس و مشکلات پوستی برای کاربران این روش ایجاد می شود چون اشعه ی مادون قرمز در حین کار زیاد است.
  • آسیب به سیستم تنفسی به دلیل وجود گاز سمی
  • گرمازدگی در اثر استفاده ی طولانی مدت از روش تیگ

بهترین دستگاه جوش خانگی کدام است؟

بهترین دستگاه جوش خانگی کدام است؟
بهترین دستگاه جوش خانگی کدام است؟

جوشکاری یکی از حرفه هایی است که هم در صنایع بزرگ کاربرد دارد و هم در خانه. اگر ساختمان در حال ساخت یا در و پنجره های تعویضی یک خانه را در نظر بگیرید، نیازمند جوشکار و جوشکاری است.

کسانی که این حرفه را برای خود بر می گزینند، همیشه باید یک دستگاه خیلی خوب و با کیفیت داشته باشند تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند.

دستگاه جوش آرگون نه تنها در امور صنایع بزرگ و پتروشیمی ها و صنایع نظامی کاربرد دارد، بلکه می تواند در امور ساختمانی و خانه هم کاربرد داشته باشد.

این روش از جوشکاری، می تواند برای جوش دادن ورق های آلومینیوم برای درب های ساختمان و جاهای دیگر کاربرد فراوانی داشته باشد.

اگر بخواهید از بهترین دستگاه جوش آرگون استفاده داشته باشید، باید یک دستگاه با ولتاژ پایین خریداری کنید. در تولیدات کارخانجات ایرانی، اروپایی و ترکیه ای و حتی کارخانجات چینی، دستگاه جوش آرگون با ولتاژها و برق مصرفی مختلف تولید می شود.

اصولا برای مصرف صنایع کوچک کارگاهی یا مصارف ساختمانی و خانه، باید از نوع آمپر پایین و نهایتا 200 استفاده کرد. چون در مصارف خانگی و ساختمانی، نیازی به جوشکاری لوله های بسیار بزرگ یا سازه های خیلی سنگین وجود ندارد.

می توانید بهترین دستگاه جوش آرگون برای مصارف خانگی و صنایع کوچک را از شرکت بالن گاز تهیه کنید. شرکت بالن گاز، بهترین مدل های دستگاه جوشکاری آرگون با برندها و مارک های خارجی و ایرانی را عرضه کرده است.

کلام آخر

کلام آخر
کلام آخر

بهترین دستگاه جوش آرگون، انتخابی است که باید توسط شما و با توجه به نیازتان انجام شود. اگر بدانید که قرار است چه استفاده هایی از این دستگاه داشته باشید، مطمئن باشید در انتخاب و خرید ارزان بهترین دستگاه جوش آرگون، مشکلی نخواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *