مرکز فروش کپسول استیلن

مرکز فروش کپسول استیلن


در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع مرکز فروش کپسول استیلن و نحوه تهیه کردن آن آشنا کنیم.

مرکز فروش کپسول استیلن
مرکز فروش کپسول استیلن

گاز استیلن گازی است که شعله ور می شود و هیچ گونه رنگی ندارد، ولی بوی آن تند است و مانند بوی سیر می باشد، این گاز در ابتدا با استون ترکیب می‌شود و بعد وارد بازار خواهد شد، استیلن قابلیت حل شدن را ندارد، به همین دلیل برای برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین وزن آن از هوا سبک تر است.

گاز استیلن در سال ۱۸۰۰ میلادی اختراع شد، ولی تا اواخر این سال در صنایع آن را به کار نمی‌بردند تا اینکه توانست مقام ویژه ای را در صنعت از آن خود کند و به صورت ماده خام اولیه برای سنتز از آن استفاده می شود.

اگر در رابطه با مرکز فروش کپسول استیلن سؤالی دارید، پس از مطالعه کردن این مقاله می توانید پاسخ آن را به دست آورید.

گاز استیلن دارای چه خلوصی است؟

آیا می دانید گاز استیلن چه مشخصاتی دارد؟

آیا با کاربردهای گاز استیلن آشنایی دارید؟

گاز استیلن چگونه تولید می شود و از چه منابعی به دست می آید؟

درباره گاز استیلن چه نکات ایمنی وجود دارد؟

درباره مرکز فروش کپسول استیلن چه اطلاعاتی دارید؟

آیا می دانید گاز استیلن چه ویژگی ها و خواصی دارد؟

آیا می دانید گاز استیلن با چه تکنیک هایی ایجاد می شود؟

آیا درباره تاریخچه گاز استیلن اطلاعاتی دارید؟

آیا با ویژگی ‌های بدنه کپسول استیلن آشنا هستید؟

برای جلوگیری از نفوذ آتش به داخل کپسول استیلن باید چه کاری انجام بدهیم؟

برای نگهداری از کپسول استیلن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

داخل کپسول های فولادی گاز استیلن چگونه است؟

آیا می دانید کپسولهای استیلن از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

کپسول استیلن دارای چه انواعی است و در چه اندازه هایی تولید می شود؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مرکز فروش کپسول استیلن با ما همراه باشید.

 

گاز استیلن دارای چه خلوصی است؟

خلوص گاز استیلن متفاوت می باشد و گاز صنعتی آن دارای خلوص ۹۹.۵ درصد می باشد.

گاز استیلنی که برای آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، دارای خلوص ۹۹.۶ درصد است.

درصورتی که از گاز استیلن برای مصارف آزمایشگاهی استفاده ‌شود، باید خلوص بیشتری داشته باشد، ولی برای مصارف صنعتی خلوص آن باید کاهش پیدا کند و همین امر‌‌ روی قیمت آن تأثیر می گذارد.

نام دیگر استیلن، اتیلن می باشد که یک عنصر بسیار کوچک است و جزء آلکین ها می باشد که در گروه هیدروکربن ها قرار دارد، این گاز تشکیل شده از دو اتم هیدروژن و دو اتم کربن است که با استفاده از پیوند سه گانه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند

گاز استیلن دارای چه خلوصی است؟
گاز استیلن دارای چه خلوصی است؟

همچنین به دلیل اینکه این ماده محدود است، می‌توان مواد دیگری را با آن ترکیب کرد، گاز استیلن اکسیژن گریز است و می تواند هنگام ارتباط با اکسیژن ایجاد آتش سوزی کند، شعله استیلن به دلیل اینکه ساختار شیمیایی دارد، در بین هیدروکربن ها دمای زیادی ایجاد می کند.

آیا می دانید گاز استیلن چه مشخصاتی دارد؟

  • وزن آن ۲۶.۰۳۸ گرم بر مول می باشد.
  • نقطه جوش آن در فشار اتمسفر، منفی۸۴.۱۵ درجه سلسیوس است.
  • حوزه آتش سوزی گاز استیلن در فضای آزاد بین ۲.۳ تا ۸۸ درصد است.

آیا با کاربردهای گاز استیلن آشنایی دارید؟

استیلین به دلیل اینکه یک ماده خام است، برای ساخت پلاستیک های رسانای الکتریکی مثل پلی استیلن کاربرد دارد، اگر هوای خالص یا نیتروس اکساید با استیلن ترکیب شود، به صورت اکسید کننده در می آید و از آن در دستگاه های اندازه سنج اتمی در صنایع زیادی که به نتیجه نهایی خیلی اهمیت می دهند،

مانند: آب، غذا، خاک، دارو و بیولوژیک استفاده می شود، یکی از کاربردهای استیلن در جوشکاری و برشکاری می‌باشد، همچنین برای کربنه کردن فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد

و برای ساخت اکسی به کار می رود، یکی از عواملی که باعث شده است، گاز استیلن کاربردهای زیادی داشته باشد، این است که دمای شعله آن بسیار بالا می باشد.

مزایای دیگر

گاز استیلن کاربردهای دیگری هم دارد، از جمله اینکه: استیلن در سنتز آلی و سنتز شیمیایی آزمایشگاه، مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین به دلیل اینکه یک منبع کربن است، از آن برای ساخت لوله های کربنی استفاده می شود، یکی دیگر از کاربردهای گاز استیلن در تقویت گیاهان و رشد آن ها می باشد.

به دلیل اینکه استیلن قابلیت اشتعال دارد، از آن در سوخت روشنایی های دریایی استفاده می شود، این گاز یکی از شاخه های گازهای کالیبراسیون یا واسنجی است که در صنایع نفت شیمیایی و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد، استیلن یکی از عناصر گاز تست ریه می باشد و یک ماده ارزشمند در صنایع گاز برای ساخت اتراکریل، اسید اکریلیک و غیره می باشد.

گاز استیلن چگونه تولید میشود و از چه منابعی به دست می آید؟

معمولی ترین تکنیک برای نحوه ساخت استیلن به دو شیوه انجام می‌شود، ترکیب آهک و زغال کک در حرارت بسیار زیاد باعث ساخت کلسیم کاربید می شود، گاز استیلن با استفاده از ترکیب کاربید کلسیم و آب به وجود می آید، استیلن می‌تواند یک ماده جانبی در فرآیند ساخت اتیلن باشد، اگر متان در حرارت بسیار بالایی دچار اکسایش شود، می‌تواند گازهای هیدروژن، مونوکسید کربن و استیلن را بسازد.

گاز استیلن چگونه تولید میشود و از چه منابعی به دست می آید؟
گاز استیلن چگونه تولید میشود و از چه منابعی به دست می آید؟

فرمول شیمیایی گاز استیلن c2h2 میباشد و وزن بسیار کمی دارد، به همین دلیل به راحتی می‌توان آن را جابه جا کرد و در مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار داد.

درباره گاز استیلن چه نکات ایمنی وجود دارد؟

همانطور که گفته شد، استیلن گازی است که ساختار آن سیری ندارد، به همین دلیل ماندگاری بسیار کمی دارد و قابلیت ترکیب شیمیایی دارد، اگر این گاز با اکسیژن کمترین ارتباط را داشته باشد، موجب آتش سوزی می‌شود، به همین علت برای ایمنی و عدم از آتش سوزی باید استیلن را موقع جابه جایی برای مصرف با موادی مانند استون ترکیب کرد و همراه مواد متخلخل جا به جا شود.

برای نگهداری از کپسول‌های استیلن باید آنها را در محیطی نگه دارید که تهویه هوا به صورت مطلوب انجام شود و موادی که باعث آتش‌سوزی می‌شوند، در کنار آن ها وجود نداشته باشد تا موجب آتش‌سوزی و انفجار نشود.

درباره مرکز فروش کپسول استیلن چه اطلاعاتی دارید؟

در حال حاضر شرکت های زیادی هستند که جزء وارد کننده های انواع کپسول گاز استیلن با خلوص بالا هستند، کپسول های گاز استیلن کیفیت بالایی دارند، در حالی که قیمت آنها بسیار مناسب میباشد،

کپسول های گاز استیلن را به راحتی می توانید از شرکتهای معتبر تهیه کنید. هنگام تهیه کپسول گاز استیلن باید به لوازم جانبی آن توجه کنید، زیرا در کنار این کپسول ها قطعه ای مانند رگلاتور که قیمت مناسبی دارد، موجود می باشد.

شما به راحتی می توانید از طریق تکمیل کردن فرم خرید یا تماس با کارشناسان فروش، کپسول های استیلن و لوازم جانبی آنها را خریداری کنید.

درباره مرکز فروش کپسول استیلن چه اطلاعاتی دارید؟
درباره مرکز فروش کپسول استیلن چه اطلاعاتی دارید؟

اگر قصد دارید، کپسولهای استیلن را به صورت اینترنتی تهیه کنید، باید فرم خرید گاز را تکمیل کنید، به گونه ای که در کادرهای مربوطه باید نام، نام خانوادگی، شماره تماس و درخواست خود را وارد کنید، سپس با استفاده از دکمه ارسال می توانید گزارش خود را ثبت کنید.

همانطور که گفته شد، گاز استیلن نوعی ماده شیمیایی می‌باشد، به دلیل ویژگی های بیشماری که دارد و ساختار مولکولی اش، در مصارف زیادی از آن استفاده می شود، مراکز فروش زیادی هستند که وظیفه تهیه کپسول های گاز صنعتی، طبی و آزمایشگاهی را دارند و آن ها را در بازار توزیع می کنند.

مرکز فروش کپسول های بزرگ:

کپسول هایی که حجم زیادی دارند، به صورت وارداتی هستند و از طریق شرکت‌های گوناگونی وارد می شوند و آن ها را به بازار عرضه می کنند، این شرکت ها به تیم های خود آموزش های لازم را داده اند و گواهینامه معتبر ios را دارند که نشانه کیفیت بالا و رضایت مشتریان است

به دلیل اینکه گاز استیلن دمای خوبی ایجاد می‌کند، برای جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر این خلوص بالایی دارد که مناسب مصرف آزمایشگاه ها است، اما با توجه به کاربردهایی که دارد، خطراتی را ممکن است، به وجود آورد، به همین علت مناسب هر کاری و یا هر شخصی نمی باشد.

هنگام استفاده از کپسول های استیلن باید با نحوه استفاده از آن آشنا باشید و نکات ایمنی را رعایت کنید.

همان طور که اشاره شد، گاز استیلن از مخلوط آب و کلسیم کاربید ایجاد می‌شود، گاز استیلن به خاطر اینکه ساختار شیمیایی منحصر به فردی دارد، جزء مواد شیمیایی سیر نشدنی قرار دارد.

گاز استیلن بر خلاف گازهای صنعتی که به صورت خالص انبار می‌شوند، باید این گاز با مواد دیگری ترکیب شود تا بتوان آن را نگهداری کرد، در بیشتر مواقع برای انجام این کار از استون استفاده می شود.

دلیل اینکه گاز استیلن با استون حل می شود، این است که بتوانیم آن را نگهداری کنیم، همچنین برای انبار کردن مؤثر استیلن، جا به جایی و مصرف ایمن، آن را با این مواد ترکیب می کنیم تا فشار آن را کاهش داده و موجب انفجار نشود.

از لحاظ دیگر استون ماده بسیار خوبی برای ترکیب شدن با استیلن می باشد، در حقیقت استون برای مخلوط شدن با ظرفیت بالایی از گاز استیلن کارایی خوبی دارد، زیرا با استفاده از آن می توان یک لیتر استون را در ۲۵۰ لیتر استیلن ترکیب کرد

همچنین یکی دیگر از قابلیت های استون این است که هنگامی که در شرایط خاصی فشار گاز استیلن زیاد می شود، استون ظرفیت بیشتری از استیلن را در خود ترکیب می‌کند، لذا بر همین اساس کپسول‌ها را با ۶۰۰۰ لیتر استیلن پر میکنند.

کاربرد های دیگر گاز استیلن:

لازم به ذکر است که گاز استیلن اگر برای مصارف صنعتی به کار رود، آن را با ۵ کیلوگرم استون حل می‌کنند، ولی در صورتی که برای امور آزمایشگاهی مورد استفاده قرار بگیرد، با گرید ۳/۵ یعنی ۹۹.۵ درصد پر می شود.

استیلن نام های خیلی زیادی دارد، از جمله آن ها: اتیلن، c2h2، acetylene، un1001 و… می باشد.

در بین گازهایی که قابلیت شعله ور شدن و بیشترین نقطه جوش دارند، مفیدترین و بهترین آن ها گاز استیلن است، زیرا با ایجاد گرمای بسیار زیاد باعث افزایش بهره وری می شود و ضایعات حرارتی را کاهش می دهد.

گاز استیلن برای ایجاد آتش سوزی از میزان اندکی اکسیژن استفاده می‌کند، این گاز وزن بسیار کمی از هوا دارد، به همین علت در سطح های زیرین انباشته نمی‌شود، به طور کلی استیلن با داشتن قابلیت حل شدن در استون دی متیل، در سیلندرهای خاصی که برای نگهداری و جابه جایی و برای عدم تجزیه استیلن طراحی شده اند، توزیع می‌شود.

اشتعالی که از گاز استیلن ایجاد می شود، رطوبت خیلی کمی دارد و همین امر باعث می‌شود که این گاز یک گزینه بسیار عالی برای تعداد زیادی از پروسه های گرمایشی باشد.

آیا میدانید گاز استیلن چه ویژگی ها و خواصی دارد؟

  • یکی از مهمترین ویژگی‌های گاز استیلن بی رنگ بودن آن است.
  • همان طور که گفتیم، استون گازی است که خاصیت شعله ور شدن دارد و در صورتی که در شرایط لازم و در کنار مواد شیمیایی قرار بگیرد، موجب آتش‌سوزی و انفجار میشود.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های استیلن غیر حلال بودن آن می باشد.
  • گاز استیلن بسیار هوا گریز است.
  • گاز استیلن بوی بسیار تندی دارد و در صورتی که خلوص آن بالا باشد، بوی بد آن از بین می‌رود، اما هنگامی که با مواد دیگری مخلوط شود، عطر و بوی آن نامطبوع و ناخوشایند می‌شود.
  • یکی دیگر از ویژگی های گاز استیلن وزن کم آن است که به راحتی حمل و نقل میشود.
  • اگر گاز استیلن در دمای معمولی قرار بگیرد، آتش سوزی ایجاد میکند.
  • به دلیل اینکه استیلن آتش‌زا است و باعث تسریع در سوختن مواد می شود، از آن برای سوخت بسیاری از دستگاه‌های هواپیمایی استفاده می‌شود.
آیا میدانید گاز استیلن چه ویژگی ها و خواصی دارد؟
آیا میدانید گاز استیلن چه ویژگی ها و خواصی دارد؟

گاز غیر سمی

گاز استیلن غیر سمی است، ولی در صورتی که در جایی جایگزین هوا شود و آنجا را اشغال کند، موجب خفگی و آسیب‌های تنفسی می‌شود، هنگامی که گاز استیلن می سوزد، شعله های آبی را تولید می‌کند

این گاز جزء مواد منفجره است که آتش می گیرد، گاز استیلن یا اتیلن به دلیل ساختار شیمیایی، موقعی که آتش می‌گیرد، گرمای بسیار زیادی را ایجاد می‌کند، به قدری که بیشترین درجه دما در بین هیدرو کربن ها متعلق به گاز استیلن است.

حرارت ناشی از سوختن استیلن با اکسیژن ، دمایی تقریباً سه هزار درجه سانتیگراد که معادل ۵۴۰۰ درجه فارنهایت است را ایجاد می کند.

گاز غیر سمی
گاز غیر سمی

در مخلوط کردن استیلن با مواد دیگر ممکن است، به اندازه‌ کمی مونوکسید کربن و دی اکسید کربن اضافه شود.

همانطور که گفته شد، وزن مولکولی گاز استیلن ۲۶۰۳۸ گرم بر مول است و حجم ویژه آن ۱۴/۷۰۵ است.

درصد خلوص گاز استیلن بر اساس کاربردهایی که دارد، مشخص می‌شود یا به معنای دیگر بر اساس جایی که از آن استفاده می‌شود، تعیین خواهد شد،

برای مثال گاز استیلن با درصد خلوص ۹۹.۵ درصد در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد و گازی که خلوص ۹۹.۶ درصد دارد، در آزمایشگاه ها به کار می‌رود، البته بیشتر هنگامی از این گاز در آزمایشگاه ها به کار می رود که درصد خلوص آن زیاد باشد.

انواع گاز استیلن:

به طور کلی گاز استیلن دارای دو نوع است، یکی از انواع آن آزمایشگاهی و نوع دیگر صنعتی است که کشور ما توانایی تولید آن را دارد و همچنین به صورت وارداتی نیز عرضه می‌شود، گازی که از نوع آزمایشگاهی است، به صورت وارداتی در بازار توزیع می شود.

آیا می دانید گاز استیلن با چه تکنیک هایی ایجاد می شود؟

به طور کلی گاز استیلن با استفاده از ۳ تکنیک قابل عرضه است.

آیا می دانید گاز استیلن با چه تکنیک هایی ایجاد می شود؟
آیا می دانید گاز استیلن با چه تکنیک هایی ایجاد می شود؟

 تکنیک اول:

در این تکنیک، با مخلوط شدن آب و کاربید کلسیم استیلن تولید می‌شود، اما در صورتی که آهک و زغال کک با همدیگر در دمای خیلی زیادی ترکیب شوند و در کوره های الکتریکی قرار بگیرند، ماده کلسیم کاربید ایجاد می‌شود،

در صورتی که کلسیم کاربید و آب با هم ترکیب شوند، گاز استیلن ایجاد می شود و حرارت زیادی را ایجاد می‌کند، همچنین باید آب سرد به اندازه لازم به آن اضافه کرد.

برای تولید این ترکیب باید فرآیند زیر انجام شود: ابتدا سنگ آهک یا کربنات کلسیم را در کوره های الکتریکی قرار می دهند که در نهایت اکسید کلسیم ایجاد شود، بعد از آن زغال کک را توسط زغال سنگ تولید می کنند، اگر اکسید کلسیم و زغال کک با همدیگر مخلوط شوند، مونوکسیدکربن و کاربید کلسیم را ایجاد میکنند، پس از آن باید آب به کاربید کلسیم و هیدروکسید افزوده شود تا گاز استیلن تولید شود.

پروسه ایجاد ماده اتیلن با استفاده از یک ماده جانبی به دست می آید که یکی از این ماده های جانبی گاز استیلن است.

تکنیک دوم:

روش دیگری برای ایجاد گاز استیلن وجود دارد که از طریق اکسایش دادن ماده متان حاصل می شود.

درصورتی که متان را اکسایش دهند‌، یعنی اکسایش آن در حرارت زیاد خیلی کم و محدود باشد، گازهای استیلن هیدروژن و مونوکسید کربن را ایجاد می‌کند، در واقعیت استیلن سنتز می شود و این امر بسیار مهم است، علاوه بر این کارایی بی‌شماری دارد، برای مثال در سنتز متانول به کار می‌رود، علاوه بر این توسط کرکینگ هیدروکربن ها استیلن به وجود می آید.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز فروش کپسول استیلن هستید.

تکنیک سوم

تکنیک سوم که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، قوس الکتریکی می باشد.

استیلن همراه گاز نیتروژن در دستگاه های اتمی مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر این در صنایع شیشه سازی و بلور سازی به کار می رود. این گاز به دلیل اینکه اشتعال بالایی دارد،

به صورت یک گاز همه کاره شناخته شده است، همچنین به دلیل داشتن همین ویژگی در کارهای لحیم کاری جوشکاری و برشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

تقریباً۸۰ درصد استیلنی که در کشور آمریکا به وجود می‌آید، برای ترکیب مواد شیمیایی به کار می رود، همچنین ۲۰ درصد باقی مانده آن را برای ایجاد اکسی استیلن مورد استفاده قرار می‌دهند که در صنعت جوشکاری و برش فلزها کاربرد دارد.

در گذشته در معادن از لامپ‌های به خصوصی استفاده می‌کردند که استفاده از استیلن در ساخت آنها تأثیر بسیار زیادی داشت. گاز استیلن جایگاه مخصوصی در صنعت دارد و ماده اولیه ای برای ایجاد مواد شیمیایی گوناگون و سنتز آنها است، برای ایجاد انبوهی از این ماده ها چندین تکنیک صنعتی ارائه شده است.

کشاورزی

یکی دیگر از کاربردهای استیلن در کشاورزی است، برای مثال در تقویت کشت گیاهان تأثیر بسیار زیادی دارد.

برای تولید تجاری مواد گوناگونی در صنعت و استفاده از آنها مانند: نئوپرن لاستیک مصنوعی، رنگهای آب ژایه و… مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است، بدانید که در ساخت اسپری های حشره کش از گاز استیلن استفاده می شود.

استیلن یک ماده اکسید کننده است، ولی همراه با هوای خالص یا نیترو اکساید این قابلیت را دارد.

در صنعت برش کاری برای اینکه کیفیت برش افزایش پیدا کند، از گاز استیلن استفاده می‌کنند، همچنین باعث سرعت بخشیدن به آن می‌شود و زمان آغاز برش را کوتاه می کند. یکی دیگر از قابلیت های بسیار مهم این گاز کاهش مصرف اکسیژن است.

آیا درباره تاریخچه گاز استیلن اطلاعاتی دارید؟

نخستین گازی که بشر در محیط زیست برای مصارف خود به کار برد، استیلن است، در واقع این گاز در اوایل تنها با استفاده از هوا شعله ور می شد، انسان با گازهایی که توسط آتش به وجود می‌آمدند، بیشتر برای درست کردن غذا استفاده می کردند.

علاوه بر این از بخار آب جوش که توسط آن ایجاد می‌شد، برای پخت و پز مورد استفاده قرار می دادند، در زمان های گذشته از یک ماده فرعی به نام دی اکسید کربن برای نوشیدنی ها استفاده می کردند.

آیا درباره تاریخچه گاز استیلن اطلاعاتی دارید؟
آیا درباره تاریخچه گاز استیلن اطلاعاتی دارید؟

رومی ها بیشتر از دی اکسید سولفور برای تولید نوشیدنی ها استفاده می کردند.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز فروش کپسول استیلن هستید.

آیا با ویژگی‌های بدنه کپسول استیلن آشنا هستید؟

کپسولهای استیلن از فولاد با کیفیت ساخته می شوند، همچنین از نوع بدون درز هستند، یعنی در ساخت آنها هیچ گونه جای جوش و درزی وجود ندارد و قطر دیواره آنها بین ۴ تا ۵ ms است.

در ساخت این کپسول‌ها از پایه های چهارگوش که به انتهای آن ها وصل می شوند، استفاده می کنند. این امر به دلیل این است که کپسول تعادل خود را حفظ کند و ثابت در یک جا قرار بگیرد.

ساختار این کپسول ها به گونه ای است که در ابتدای آنها یک شیر قرار دارد و با باز و بسته کردن آن میتوان از گاز درون کپسول استفاده کرد یا گاز خالی شده را مجدد پر نمود، برای ایمنی بیشتر کپسول یک کلاهک روی شیر نصب می شود.

آیا با ویژگی‌های بدنه کپسول استیلن آشنا هستید؟
آیا با ویژگی‌های بدنه کپسول استیلن آشنا هستید؟

با فناوری توسعه یافته امروزی، برای تولید کپسول های استیلن از ورقه های فولادی استفاده می شود، مراحل ساخت کپسول ها به گونه ای است که باید از هر نوع آلودگی و کثیفی اجتناب کنند و نکات ایمن‌سازی در آنها رعایت شده باشد.

ظرفیت های گوناگون

کپسول های استیلن فولادی در ظرفیت های بسیار گوناگونی تولید می شوند، از جمله حجم های کپسول های استیلن: ۲ لیتری، ۵ لیتری، ۱۰ لیتری تا۸۰ لیتری است که انواع گوناگونی دارند.

با توجه به نحوه تولید کپسول های استیلن که از لوله های فولادی بدون درز ساخته شده اند، این کپسول ها مقاومت بالایی دارند، چرا که به صورت تکی ساخته می شوند.

کپسول های استاندارد استیلن که ۴۰ لیتری هستند، دارای فشار ۱۵ بار می باشند، یعنی داخل کپسول را با فشار ۱۵بار پر می کنند.

برای جلوگیری از نفوذ آتش به داخل کپسول استیلن باید چه کاری انجام بدهیم؟

در صورتی که شعله بازگردانده شود، برای اینکه آتش به درون کپسول گاز نرود، باید سر کپسول محفظه نصب شود، زیرا داخل آن آب وجود دارد، پس باید از ابزاری که شبیه آن است، استفاده کرد.

کپسولهای استیلن فولادی از طریق شمش های فولادی که به شکل دایره‌ای و توپر هستند و گرما و انعطاف زیادی دارند و با استفاده از غلتکها ایجاد می شوند که از هیچ گونه جوش و برشی برای ساخت آن ها استفاده نمی کنند.

برای جلوگیری از نفوذ آتش به داخل کپسول استیلن باید چه کاری انجام بدهیم؟
برای جلوگیری از نفوذ آتش به داخل کپسول استیلن باید چه کاری انجام بدهیم؟

کپسول های استیلنی که در حجم های ۵ لیتری، ۱۰ لیتری و ۲۰ لیتری ساخته می شوند، بیشتر در مصارف پزشکی به کار می روند.

کپسول هایی که دارای ظرفیت های۲۰ لیتری، ۴۰ لیتری و ۳۵ لیتری هستند، در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، علاوه بر این کپسول های استیلنی که در ظرفیت‌های ۶۸ لیتری و ۸۰ لیتری ساخته می شوند، برای ذخیره سازی گاز دی اکسید کربن به کار می روند.

تمامی کپسول های فولادی بدون درز استیلن در وزنهای کمی تولید می‌شوند تا جابه جایی آنها به راحتی انجام شود، علاوه بر این ظاهری مناسب دارند و دارای گواهی dot آمریکا و گواهی tc کانادا هستند.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز فروش کپسول استیلن هستید.

برای نگهداری از کپسول استیلن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • کپسول را به صورت ایستاده و ثابت قرار بدهید و از خم کردن آنها خودداری کنید.
  • کپسول ها را باید درست بچینید، طوری که با اجسام دیگر برخورد نکنند یا تکان نخورند و یک جا به صورت ثابت قرار بگیرند.
  • کپسول ها را به صورت افقی قرار ندهید.
  • هنگام حمل و نقل کپسول ها از محکم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.
  • کپسول ها را در کنار مواد منفجره و آتش‌زا نگهداری نکنید.
  • آن ها را در مکانی که خشک است، قرار ندهید، همچنین باید تهویه هوا مناسب باشد.
  • کپسول را در معرض نور خورشید قرار ندهید.
  • از محکم بودن سرپوش یا کلاهک کپسول ها مطمئن شوید.
  • توجه داشته باشید که سیلندرها با مواد سوختنی در ارتباط نباشند. مانند: روغن و گریس که باعث شعله ور شدن گاز استیلن می شوند و در نهایت کپسول را منفجر می کنند.
  • هنگام استفاده از کپسول ها سعی کنید، از ابزار های محافظتی چشمی استفاده کنید.
  • بیشتر افراد فکر می‌کنند که باید گاز استیلن را در کپسول های استاندارد، فشار قوی و توخالی ذخیره کنند، در حالی که اینگونه طرز تفکر کاملاً اشتباه است، کپسول استیلن نوع به خصوصی از کپسول هایی است که برای نگهداری و جابه جایی استفاده می شود.

داخل کپسول های فولادی گاز استیلن چگونه است؟

داخل کپسول ها از یک ماده مشبک تشکیل شده است که با استفاده از استون درون آن پر می شود، کپسول ها باید طوری باشند که هیچگونه فضای خالی در آنها قرار نداشته باشد، این مواد به این دلیل درون این کپسول ها مورد استفاده قرار می گیرند که داخل آن را سرد نگه دارند و باعث عدم توزیع حرارت شوند.

یکی از مزیتهای مواد تشکیل دهنده کپسول های استیلن این است که در صورتی که بعد از مدت زمانی به کپسول فشاری وارد شود، این مواد فشار وارده را از بین میبرند. هر چند جلوگیری و پیشگیری از زیاد شدن فشار داخل کپسول گاز استیلن جزء وظایف تولید کننده و مشتری است.

داخل کپسول های فولادی گاز استیلن چگونه است؟
داخل کپسول های فولادی گاز استیلن چگونه است؟

کپسول هایی که گاز درون آنها به اتمام رسیده است، باید از محکم بودن شیر و بسته بودن آن ها اطمینان حاصل کنید که نشتی ایجاد نکنند، علاوه بر این باید کلاهک ایمنی را روی آنها قرار بدهید، شیرها را با دقت تمام برای شارژ درون کپسول یا استفاده از گاز درون آنها باز و بسته کنید، برای انجام این کار باید از ابزار استاندارد، استفاده کنید.

حمل و نقل

یکی دیگر از عواملی که باید به آن اهمیت بدهید این است که با چه وسیله ای کپسول ها را حمل و نقل می کنید، زیرا کپسول‌ها را نمی توان با جرثقیل های افقی حمل کرد.

توجه داشته باشید که روی کپسول ها تاریخ تولید وجود دارد، بنابراین هنگام خریداری کپسولها به این تاریخ دقت کنید که کپسول ها قدیمی و تاریخ گذشته نباشند، همچنین از تعمیر کردن آن ها با استفاده از جوش یا برش خودداری کنید.

قطعه های لوله گاز استیلن را خیلی محکم و سفت به آنها اتصال بدهید، برای انجام این کار می توانید از بست کمک بگیرید تا مانع از جدایی و ایجاد فاصله بین آن ها شود. هر چند میتوانید از شیلنگ های یک تکه استفاده کنید.

برای روشن شدن مشعل هنگامی که جوشکاری می‌کنید، اولین کاری که باید انجام بدهید این است که ابتدا شیر کپسول اکسیژن را باز کنید، پس از آن شیر کپسول استیلن را باز کنید و برای خاموش کردن مشعل باید ابتدا شیر سیلندر استیلن را ببندید، سپس شیر سیلندر اکسیژن را ببندید.

کپسول های گاز دارای دو نوع شیر هستند که بر اساس گازی که درون آنها وجود دارد، آن را نصب می کنند، ولی به طور کلی شامل شیر راست دایره ای و شیر چپ دایره ای می باشد، شیر راست دایره ای در کپسولهایی استفاده می‌شود که گازهای خنثی درون آنها قرار دارد، ولی شیر چپ دایره‌ای در کپسول هایی استفاده می‌شود که گازهای منفجره و شعله‌ور درون آنها وجود دارد.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز فروش کپسول استیلن هستید.

آیا می دانید کپسول های استیلن از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

کپسولهای استیلن از بدنه فولادی، کلاهک که نوعی سرپوش ایمنی می باشد و سیلندر گاز تشکیل شده‌اند.

روی بدنه کپسول های استیلن شماره ی کپسول، سال و ماه ساخت کپسول به میلادی، کمپانی و کشور تولید کننده کپسول، فشار کاری کپسول، فشار تحت آن و تاریخ آزمایش هیدروستاتیک وجود دارد.

کپسول ها به دلیل ابعاد بزرگ و وزن سنگین و در برخی موارد طول زیادی که دارند، همچنین این موضوع که در ارتفاع و سطح پایه آنها تناسب وجود ندارد، خیلی ماندگاری ندارند و این امر باعث آسیب پذیر بودن آن ها می‌شود، بنابراین باید در حمل و نقل و نگهداری از آنها خیلی مراقب باشید.

آیا می دانید کپسول های استیلن از چه اجزایی تشکیل شده اند؟
آیا می دانید کپسول های استیلن از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

برای جابه جایی و انتقال کپسول ها به فاصله هایی که زیاد طولانی نیستند، بهتر است، دسته آنها را بگیرید، توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی رگلاتور و شیر آنها را هنگام جابه جایی در دست نگیرید، در صورتی که دسته کپسول ها آسیب ببیند، باید هر چه سریعتر به شرکت‌های عرضه کننده گاز یا سازنده کپسول ها رجوع کنید تا تعمیر شوند، در غیر این صورت باعث صدمه زدن به رزوه ها و شیر ها می شود.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز فروش کپسول استیلن هستید.

کپسول استیلن دارای چه انواعی است و در چه اندازه هایی تولید می شود؟

امروزه کپسول های گاز استیلن با اندازه های۶ پوندی و ۱۲ پوندی در بازار کشور ما وجود دارند، کارآیی مهم کپسولی که اندازه ۱۲ پوندی دارد، این است که در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این کپسول برای صافکاری و ساختمان سازی و تولید صنایع استفاده می‌شود.

کپسول گاز استیلن۱۲ پوندی دارای بدنه ای از جنس فولاد است، همچنین وزن آن ۴۷.۷۰۰ کیلوگرم است، این کپسول به رنگهای زرد یا قهوه ای عرضه می شود، ابعاد اطراف بدنه کپسول ۸۵ سانتی میباشد، ارتفاع کپسول ۱۱۰ سانتیمتراست، فشار کاری کپسول ۱۲ پوندی۲۰ بار می باشد و فشار تست آن ۶۰ بار است.

کپسول استیلن دارای چه انواعی است و در چه اندازه هایی تولید می شود؟
کپسول استیلن دارای چه انواعی است و در چه اندازه هایی تولید می شود؟

اندازه کپسول های گاز استیلن بستگی به ظرفیت آنها دارد، ولی به طور کلی دارای اندازه های: ۲ لیتری، ۷.۵ لیتری، ۵۲ لیتری، ۱۰ لیتری، ۲۰ لیتری، ۷۰ و ۵۰ لیتری می باشند.

هنگامی که برای کارهای دستی از کپسول گاز استیلن استفاده می کنید، باید نکات ایمنی را رعایت کنید، هم چنین در کارهایی که با گازهای شیمیایی همراه هستند، زیرا احتمال ایجاد خسارت های جبران ناپذیر را دارد.

مراقب باشید

باید برای نگهداری از کپسول استیلن در برابر مواد اکسید کننده خیلی مراقب باشید.

به دلیل اینکه گاز استیلن قابلیت غیر اشباع دارد، هیچ گونه پایداری ندارد و واکنش پذیر است.

در صورتی که کپسول های استیلن را نگهداری می کنید، باید حتماً برای آنها کلاهک تهیه کنید و در جایی آن ها را قرار بدهید که ثابت باشند.

مراقب باشید
مراقب باشید

در صورتی که توسط گاز استیلن آتش سوزی رخ داد، می توانید از آب، کف و مواد شیمیایی استفاده کنید، زیرا ترکیب این مواد باعث سرد شدن کپسول می شود

همچنین از اسپری کردن آب روی کپسول می توان استفاده کرد، توجه داشته باشید که آتش سوزی کپسول را خاموش نکنید، فقط هنگامی که شرایط قطع گاز کپسول وجود داشت ،می توانید آن را خاموش کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید از آن مطلع باشید این است که جایی که جوشکاری در آن انجام می شود و جایی که کپسول های استیلن انبار شده اند را باید از یکدیگر دور کنید،

یعنی بین ۴ تا ۵ متر این دو مکان از یکدیگر فاصله داشته باشند، چرا که در جوشکاری جرقه‌هایی ایجاد می‌شود و امکان دارد، این جرقه ها به کپسول برخورد کنند و انفجار رخ دهد.

یخ زدن شیر خروجی

گاهی ممکن است، شیر خروجی کپسول استیلن دچار یخ زدگی شود که برای آب کردن آن لازم است، از کیسه شن داغ استفاده کنید، علاوه بر این با آب گرم می توانید آن را آب کنید.

توجه داشته باشید که کپسول هایی که گاز درون آنها به اتمام رسیده است و کپسول هایی که درون آنها گاز وجود دارد را باید به صورت عمودی نگه داری کنید و روی زمین ثابت باشند، اگر چندین کپسول گاز را در کنار یکدیگر قرار داده اید، باید آنها را با فاصله از یکدیگر نگهداری کنید.

برای محکم کردن کپسول ها و اینکه اطمینان داشته باشید که در جای خود ثابت باقی مانده اند، می توانیدکپسول ها را با استفاده از زنجیر به دیوار ببندید تا احتمال سقوط یا تکان خوردن آنها وجود نداشته باشد.

نکته

اگر کپسول ها به یکدیگر برخورد کنند یا سقوط کنند، ممکن است، خسارت های جبران ناپذیری را به وجود آورند.

باید مطمئن شوید که شیر کپسول گاز که برای ورود و خروج گاز از آن استفاده می شود، سالم است و هیچ گونه عیبی ندارد، همچنین مطمئن شوید که دستگاه تنظیم فشار آن عملکرد درستی دارد.

گاز استیلن هنگامی که با اکسیژن ترکیب می شود، در دمای 3330 درجه سانتی گراد آتش سوزی ایجاد می کند، درصورتی که گاز درون کپسول استیلن به طور ناگهانی زیاد شود، باعث انفجار می شود.

نکته
نکته

در برخی موارد استیلن قابلیت مخلوط شدن با برخی از فلزات مانند مس و نقره را دارد که در این حالت از خود واکنش نشان می دهد، لذا هنگامی که گاز را عبور می دهید، نمی توان از لوله هایی که دارای جنس نقره و مس هستند، استفاده کرد.

در پایان از تمامی کسانی که مقاله مرکز فروش کپسول استیلن را مطالعه کرده اند، نهایت قدردانی را دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *