وارد کننده گاز فریون

وارد کننده گاز فریون


در این مقاله قصد پرداختن به موضوع وارد کننده گاز فریون را داریم. همراه ما بمانید.

یکی از معضلاتی که اغلب افراد با آن مواجه هستند، این است که بتوانند از بهترین وارد کننده گاز فریون این گاز را تهیه کنند. البته این نکته ناگفته نماند که برخی از افراد اطلاعات درستی در رابطه با انواع گازهای فریون ندارند و در مواجه شدن با سیستم‌های برودتی نمی‌توانند آن‌ها را به ‌درستی تشخیص بدهند.

حتما متوجه هستید که دستگاه‌های گوناگونی که دارای سیستم برودتی هستند، در زندگی ما انسان‌ها نقش بسیاری را ایفا می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها شامل یخچال‌ها و کولر گازی‌ها می‌شوند.

در هر صورت اگر دستگاهی شرایط خنک‌کنندگی محیط را داشته باشد و کمک کند که هوای مطبوعی در محیط برقرار باشد، به ‌عنوان سیستم برودتی شناخته می‌شود و انواع گازهای فریون و برودتی در آن‌ها استفاده دارد. امروزه به‌ حدی اهمیت وجود گاز فریون بیشتر شده ‌است که بحث تمامی افراد می‌باشد.

بهترین گازهای برودتی در گذشته

در گذشته بهترین گازهای برودتی که برای سیستم‌های تهویه و خنک‌کنندگی محیط وجود داشت، تمامی گازهای فریون بودند. اما بنا به شرایطی که این دسته از گازها عامل مؤثری برای تخریب لایه اوزون بوده ‌است، نسخه‌های پیشرفته‌تری از آن‌ها حاصل گردید و نسخه‌های قدیمی دیگر کاربرد ندارد. اما در یخچال‌ها و کولر گازی‌های قدیمی هنوز می‌توان وجود این گازها را احساس کرد.

به‌ طور کلی ترکیب شیمیایی که برای گاز فریون یا چیزی که ما با این نام می‌شناسیم، وجود دارد و در صنایع برای تولید سرما کاربرد بسیاری از آن دیده می‌شود.

اگر به جزئیات یخچال‌های خانگی و سیستم‌های تهویه هوا و کولرها و همین‌طور یخچال‌های صنعتی توجه داشته باشید، خواهید فهمید که انواع گازهای فریون یا گازهای مبرد در آن‌ها استفاده می‌شود

کمک به فعالیت سیستم‌های خنک‌کننده 

و مهم‌ترین وظیفه آن‌ها این است که بتوانند در فعالیت سیستم‌های خنک‌کننده کمک کنند و باعث انتقال دادن گرما از یک محیط به محیط دیگر باشند. انواع گازهای فریون مختلفی با درصدهای متفاوت می‌توانند در تهویه مطبوع به ‌منظور برودت کاربرد داشته باشند.

حال برای این‌که بتوانید تشخیص دهید که بهترین وارد کننده گاز فریون چه شرکتی می‌باشد، نیاز است که ابتدا شناخت درستی از گاز فریون داشته باشید و ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی آن را بهتر بدانید.

بنابراین در ادامه این مبحث قصد داریم تا انواع گازهای فریون را برای شما بررسی کنیم. سپس به این ‌موضوع بپردازیم که چگونه می‌توان از سایت بالون گاز به ‌عنوان بهترین وارد کننده گاز فریون استفاده کرد.

در ادامه این مبحث در رابطه با عنوان‌های زیر بیشتر خواهید دانست:

آیا می‌دانید که گاز فریون چیست؟

آشنایی بیشتر با گازهای فریون

تاریخچه گازهای فریون

استفاده از فریون به ‌عنوان مبرد خنک‌کننده به چه صورت می‌باشد؟

کاربرد گاز فریون

موارد مصرف گاز فریون

وظیفه گاز فریون در سیستم‌های برودتی چیست؟

آیا استفاده از دستگاه‌های برودتی با گازهای فریون برای انسان زیان دارد؟

مشخصات گاز فریون چیست؟

چگونگی شارژ گازهای فریون

خصوصیات و ویژگی‌های گاز فریون

گاز فریون چگونه در تهویه هوا استفاده می‌شود؟

نحوه عملکرد گاز فریون در تهویه مطبوع

همه‌ چیز در رابطه با مایع فریون

انواع گازهای فریون کدامند؟

انواع ماده فریون

دسته ‌بندی گازهای فریون

پرکاربردترین گازهای فریون

چه عواملی در انتخاب گازهای فریون مؤثر واقع می‌شوند؟

ایمنی و امنیت

سمی نبودن گاز فریون

نشتی گازهای فریون

ملاحظات اقتصادی

سخن آخر

 

آیا می‌دانید که گاز فریون چیست؟

آیا می‌دانید که گاز فریون چیست؟
آیا می‌دانید که گاز فریون چیست؟

قبل ‌از این‌که بتوانید تشخیص بدهید که سایت بالون گاز به چه دلیل به‌ عنوان بهترین واردکننده گاز فریون شناخته‌ شده است، ابتدا نیاز است تا شناخت و درک درستی از گاز فریون داشته باشید.

اهمیت این گازها در بازار بسیار زیاد است. زیرا وظیفه اصلی آن‌ها سرمایش محیط می‌باشد. یک راه مؤثر که سبب می‌شود دمای موجود در هوای گرم تابستان خنک شود، استفاده از گازهای فریون می‌باشد که می‌توانند در وسایل سرمایشی همانند کولرها، یخچال‌ها، سردخانه‌ها و دیگر موارد کاربرد داشته باشند. حتما می‌دانید که دستگاه‌های خنک‌کننده‌ای همانند کولرها دارای یک کمپرسور هستند.

مدیریت تمامی فعالیت‌های یک دستگاه خنک‌ کننده از طریق کمپرسور صورت می‌گیرد

مدیریت تمامی فعالیت‌های یک دستگاه خنک‌ کننده از طریق کمپرسور صورت می‌گیرد و به ‌عنوان یک قطعه اصلی در کولر شناخته می‌شود. البته در سیستم‌هایی که فعالیت خنک کردن را انجام می‌دهند، قطعات دیگری همانند کندانسور و اوپراتور کاربرد دارند که مهم شناخته می‌شود.

اما در کنار این موارد، دستگاه نیاز دارد تا از یک گاز کمک بگیرد تا روند خنک‌سازی محیط را به‌ درستی انجام بدهد. وظیفه اصلی انواع گازهای فریون این است که گاز مؤثر را در سیستم‌های خنک‌ کننده به گردش درآورند تا راهکاری مناسب برای سرمایش محیط باشند.

وجود انواع گازهای فریون در سیستم‌های خنک‌ کننده حیاتی می‌باشد

بنابراین دریافتید که وجود انواع گازهای فریون در سیستم‌های خنک‌ کننده حیاتی می‌باشد و اغلب آن‌ها می‌تواند به شکل‌های کپسول در بازار دیده شوند و در لوله‌های دستگاه‌ها به گردش در آیند و گرمای محیط را به خود جذب کنند.

این گازها با نام گاز فریون شناخته می‌شوند و در زندگی روزمره افراد تاثیر بسیاری می‌گذارند و همین عامل باعث اهمیت آن‌ها شده است.

وجود این گازها در دستگاه‌های خنک ‌کننده می‌تواند با بهترین عملکرد از آن‌ها روبرو شود. بنابراین مدیریت سرمایش دستگاه‌ها از طریق گاز فریون صورت می‌گیرد که می‌توانند به شکل کپسول در این سیستم‌ها کاربرد داشته باشد. حال برای این‌که بتوانید از بهترین شرکت وارد کننده گاز فریون این گاز را دریافت کنید، سایت بالون گاز آماده ارائه خدمات در این زمینه می‌باشد و با انواع گاز فریون می‌تواند نیاز افراد را در این زمینه برطرف کند.

آشنایی بیشتر با گازهای فریون

آشنایی بیشتر با گازهای فریون
آشنایی بیشتر با گازهای فریون

در واقع باید بگوییم که فریون نام تجاری می‌باشد که برای این نوع گازها و انواع مواد شیمیایی دیگر استفاده می‌شود. در صنایع، کلرو فلورو کربن با علامت اختصاری CFC  با نام فریون کاربرد دارند. همان‌طور که می‌دانید، گازهای مختلفی وجود دارد که دسته‌بندی برای آن‌ها صورت ‌گرفته است.

انواع گازهای CFC  نیز با عدد گذاری توانسته‌اند دسته‌بندی خود را مشخص کنند. در سال‌های اخیر برای انواع دستگاه‌های سردکننده همانند یخچال‌های خانگی و دستگاه‌های تهویه هوا گاز فریون ۱۲ کاربرد بسیاری داشت.

مهم‌ترین عاملی که باعث شد این گاز پرکاربرد باشد، سرد کنندگی آن بود که به‌ عنوان ویژگی اصلی آن به حساب می‌آمد. ویژگی دیگری که برای انواع گازهای فریون ذکر می‌شود، ظرفیت گرمایی بالای آن‌ها می‌باشد.

با توجه به این‌ که دمای آن‌ها در حالت معمولی به‌ صورت گاز می‌باشد، اما در شرایط فشرده‌سازی یا سرد شدن می‌توانند به حالت مایع نیز تبدیل شوند.

ضد اشتعال بودن

عامل مؤثری که سبب می‌شود انواع گازهای فریون با استقبال بسیار رو به رو شوند، ضد اشتعال بودن آن‌ها می‌باشد. همین‌طور این گازها سمی نیستند و برای انسان ضرری ندارند. بنابراین براساس سیستم‌های خنک‌کننده‌ای که تا سال 2003 انتخاب‌ شده بود، گاز فریون ۱۲ ایده‌آل‌ترین گاز به ‌نظر می‌رسید.

خواص شیمیایی و فیزیکی دیگری برای انواع گازهای فریون وجود دارد که مهم‌ترین آن نیز بی‌رنگ و بدون بو بودن آن می‌باشد. البته در برخی مواقع ممکن است ترکیبات شیمیایی دیگری به گازهای فریون اضافه شوند که بویی شبیه به اتر از آن‌ها استشمام می‌گردد.

قطعا هنگامی‌که در گذشته به بدنه یخچال‌ها و کولرهای قدیمی نگاه می‌کردید، برچسب  CFC را مشاهد می‌گردید. اما به دلیل این‌که آثار تخریبی این گاز بر روی لایه اوزون بسیار زیاد می‌بود، از رده گازهای فریون خارج شد.

تاریخچه گازهای فریون

تاریخچه گازهای فریون
تاریخچه گازهای فریون

برای اولین ‌بار در سال ۱۸۹۰ گازهای فریون توانستند تولید شوند. البته ممکن است در رابطه با نحوه تولید این گازها نیاز به اطلاعاتی داشته باشید. فرایند اصلی که برای تولید گازهای فریون صورت می‌گیرد، با ترکیباتی از چندین گاز متعدد می‌باشد و در طی شرایط خاص نیاز به ادغام شدن دارند.

هنگامی‌که دانشمندان دریافته‌اند اثرگذاری گاز فریون در محیط زیست چگونه می‌باشد و چگونه باعث تخریب لایه اوزون می‌گردد، توانستند ترکیبات جدیدی به گازهای فریون اضافه کنند و نسخه‌های جدیدی از آن‌ها را ارائه کنند.

بعد از تحقیقات متعدد، گاز فریون با نام ۲۲ توانست در بازار جایگاه بسیاری برای خود پیدا کنند و سال‌ها بعد کپسول‌های تبرید مورد استفاده قرار شد. محققی از دانشگاه کالیفرنیا در سال ۱۹۷۴ توانست دریابد که گازهای CFC به ‌مرور زمان تخریب لایه اوزون را به‌ دنبال دارد.

استفاده از انواع گازهای فریون یا CFC خطرناک است

بر اساس این فرضیه، تحقیقات مؤثری به واسطه آکادمی ملی علوم صورت گرفت و در نهایت این‌ موضوع به اثبات رسید که استفاده از انواع گازهای فریون یا CFC خطرناک است و استفاده از آن‌ها ممنوع شد. یک توافق‌نامه بین‌المللی محیط‌زیست با نام پروتکل مونترال توانست مراحل حذف گاز CFC در کل دنیا را آغاز کند.

حال که با این اطلاعات مفصل و مفید دریافتیم که گاز فریون چیست، بهتر است بگوییم که گازهای فریون نه‌ تنها باعث صدمه زدن به لایه اوزون می‌باشند، بلکه می‌توانند باعث شوند تا محصول دیگری در جو آزاد شوند که با ضررهایی همراه است و سبب افزایش دمای کره زمین می‌گردد.

البته امروزه استفاده از گازهای فریون به کمترین حد رسیده‌ است و نسخه‌های به روزرسانی شده‌ی آن توانسته‌اند آثار مخربی که برای محیط ‌زیست دارند را حذف کنند.

بنابراین استفاده از نسخه‌های پیشرفته‌ی آن مفید می‌باشد. اما برخی از افراد به دلیل این ‌که هنوز از دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌کنند، نیاز به استفاده از گازهای فریون دارد.

حال افراد برای این‌که بتوانند این گاز را تهیه کنند ، بهتر است با بهترین وارد کننده گاز فریون آشنا شوند. سایت بالون گاز می‌تواند به بهترین وارد کننده گاز فریون معرفی شود  و عرضه کننده انواع گازهای فریون با کیفیت است.

استفاده از فریون به ‌عنوان مبرد خنک‌کننده به چه صورت می‌باشد؟

استفاده از فریون به ‌عنوان مبرد خنک‌کننده به چه صورت می‌باشد؟
استفاده از فریون به ‌عنوان مبرد خنک‌کننده به چه صورت می‌باشد؟

پیدایش گازهای CFC  در قرن بیستم انجام گرفت و در این سال‌ها برای اولین ‌بار توانست در واحد صنعتی به‌ عنوان یک گاز برای خنک کردن محیط مورد استفاده قرار بگیرد.

البته اولین باری که این گاز تولید شد، دارای خاصیت اشتعال و منفجر شدن بود و باعث به وجود آمدن مشکلات متعدد می‌شد. اما در سال ۱۹۳۰ به‌ صورت آزمایشگاهی تولید این گاز صورت گرفت و سپس آزمایشات مختلفی که بر روی آن انجام گرفت، توانستند تشخیص بدهند که گاز فریون ۱۲ غیر قابل ‌اشتعال می‌باشد و سمی نیست. یعنی اگر شخصی آن را تنفس کند، مشکلی برای او ایجاد نمی‌شود.

به ‌همین دلیل سرعت جای‌گذاری این گاز در صنایع سرمایشی بسیار بالا بود و توانست یک گاز مهم برای گازهای مبرد گذشته شناخته شود. ترکیبات مؤثری در گاز فریون ۱۲ وجود داشت که به ‌مرور تولیدات صنعتی آن توانست آن را مهم بشمارند.

قرارداد وین توصیه کرد که انواع گازهای فریون می‌توانند عامل مؤثری برای آسیب رساندن به لایه اوزون باشند

اما بعد از این‌که بحث گرمایش زمین در اثر گاز فریون ۱۲ صورت گرفت، قرارداد وین توصیه کرد که انواع گازهای فریون می‌توانند عامل مؤثری برای آسیب رساندن به لایه اوزون باشند. سپس محدودیت خاصی برای تولید این نوع گازها برقرار شد و در طی دوره خاصی چرخه تولید این نوع گازها کنار گذاشته شد.

اما در حال ‌حاضر نیز در کشور ما توسعه انواع گازهای مختلف صورت می‌گیرد. به دلیل این‌که انواع دستگاه‌های سرد کننده نیاز به استفاده از گاز فریون ۱۲ دارند.

دلیل اصلی تولید و انتخاب این گاز، در دسترس بودن آن و هزینه پایین آن می‌باشد. اما کاربردهای بسیاری که این گاز دارد، توانسته آن را مفید بشمارد. در ادامه از کاربردهای آن بیشتر خواهیم گفت.

کاربرد گاز فریون

کاربرد گاز فریون
کاربرد گاز فریون

مهم‌ترین مواردی که می‌توان برای کاربرد گاز فریون عنوان کرد، موارد ذیل می‌باشد:

  • دستگاه‌های رطوبت‌گیر نیز کاربرد مؤثری از گاز ۲۲ دارند.
  • سیم پیچ‌ها و کمپرسور در دستگاه تهویه سیستم مؤثری دارند.
  • وقتی‌که گاز فریون در سیم‌پیچ‌ها فعالیت می‌کند، به ‌صورت سرد و مایع می‌گردد.
  • گرمای محیط از طریق گاز فریون ۲۲ جذب می‌شود و هوای سرد را به بیرون انتقال می‌دهد.
  • این دوره برای ورود هوای گرم و خارج شدن هوای سرد در دستگاه‌ها ثبات دارد.
  • وجود گاز فریون ۲۲ می‌تواند عامل مؤثری برای هوای خنک و مطبوع در محیط باشد.
  • پرکاربردترین گاز فریون در بازار، گاز ۱۳۴ می‌باشد که در اتومبیل‌ها مصرف می‌شود.
  • پرکاربردترین گاز فریون برای سیستم تهویه هوا گاز فریون ۲۲ می‌باشد.

 

موارد مصرف گاز فریون

موارد مصرف گاز فریون
موارد مصرف گاز فریون

اهمیت بسیاری که برای تولید گازهای فریون دیده می‌شود، باعث کاربرد بالای آن‌ها می‌گردد. بنابراین در مصارف زیر می‌توانند اثربخش باشند:

  • استفاده از گازهای فریون برای انواع کولر گازی‌ها صورت می‌گیرد.
  • استفاده از گازهای فریون برای یخچال‌های خانگی، یخچال‌های صنعتی مفید است.
  • استفاده از گاز فریون برای کمپرسورها انجام می‌گیرد.
  • استفاده از گاز فریون برای چیلرها مفید است.
  • استفاده از گاز فریون برای سیستم‌های برودتی انجام می‌گیرد.
  • سیستم‌های تهویه مطبوع از گاز فریون استفاده دارند.

همان‌طور که هر فردی مشخصات و ویژگی های خود را دارد، گازها نیز بدین‌گونه هستند که هرکدام دارای ویژگی‌ها و مشخصات خود می‌باشند و بنا بر شرایط، هر کمپرسور نیاز به استفاده از همان گاز فریون مخصوص دارد.

در ابتدا دستگاه مد نظر خود را بشناسید

بنابراین برای این‌که کپسول گاز کولر را خریداری کنید، بهتر است در ابتدا دستگاه مد نظر خود را بشناسید تا از سایت بالون گاز به ‌عنوان وارد کننده گاز فریون کمک بگیرید و گازهای متناسبی را برای دستگاه خود خریداری کنید.

حال در ادامه این مبحث با ما باشید تا بتوانیم خصوصیات و ویژگی‌های گازهای فریون رو بیشتر بگوییم تا در هنگام خرید از بهترین وارد کننده گاز فریون یعنی سایت بالون گاز سطح آگاهی شما بالا باشد.

وظیفه گاز فریون در سیستم‌های برودتی چیست؟

وظیفه گاز فریون در سیستم‌های برودتی چیست؟
وظیفه گاز فریون در سیستم‌های برودتی چیست؟

برای این‌که بتوانید از سایت بالون گاز که به‌ عنوان وارد کننده گاز فریون می‌باشد، این گازها را دریافت کنید، در ابتدا باید وظیفه اصلی آن‌ها را در سیستم برودتی بدانید.

به ‌همین‌ منظور باید بگوییم برای این‌ که وظیفه این گاز در سیستم برودت مشخص شود، یک کولر گازی را به ‌عنوان مثال در نظر بگیرید که دارای سیستم سیم‌ پیچ و کمپرسور می‌باشد. فشرده‌سازی گاز ۲۲ از طریق کولر گازی صورت می‌گیرد.

سپس این گاز شروع به گرم شدن می‌کند و می‌تواند گرمای محیط را به خود جذب کند. وجود این گاز از طریق لوله‌ها به سمت سیم‌پیچ‌ها حرکت می‌کند و می‌تواند به حالت مایع خنک گردد.

بنابراین در این هنگام گاز ۲۲ خنک می‌شود و می‌تواند گرمای محیط را به خود جذب کند و باعث خنک شدن هوای موجود گردد. در این هنگام هوای سرد به بیرون هل داده می‌شود و عملکرد کولر گازی به ‌درستی از طریق گاز فریون ۲۲ صورت می‌گیرد. این چرخه مدام در حال تکرار شدن است و یک چرخه‌ای ثابت است که می‌تواند هوای گرم و سرد را در خانه و اتومبیل به‌ راحتی فراهم کند.

برای این ‌که خنک ‌سازی محیط صورت بگیرد، هر سیستم برودتی به یک گاز برودتی احتیاج دارد

برای این ‌که خنک ‌سازی محیط صورت بگیرد، هر سیستم برودتی به یک گاز برودتی احتیاج دارد. در شرایطی که نشت مایع خنک‌کننده صورت می‌گیرد، سیستم برودتی نمی‌تواند هوای سرد را به محیط انتقال بدهد.

به ‌غیر از این ‌موضوع نشت انواع خنک ‌کننده ها برای لایه اوزون بسیار مضر شناخته می‌شود. بعد از سال 2003 اغلب تهویه هایی که تولید شده‌اند، از گازهای فریون به‌عنوان مبرد مناسبی استفاده نمی‌کنند.

به دلیل این‌که مقررات بسیار پیچیده‌ای برای استفاده از گازهای فریون صورت گرفته ‌است و این می‌تواند شرایط نگهداری آن‌ها را بسیار گران‌قیمت کند. حال برای این‌که بتوانید از طریق یک وارد کننده گاز فریون آن ها را تهیه کنید، سایت بالون گاز برای شما شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانید به‌ راحتی به انواع گازهای فریون دسترسی داشته باشید.

آیا استفاده از دستگاه‌های برودتی با گازهای فریون برای انسان زیان دارد؟

آیا استفاده از دستگاه‌های برودتی با گازهای فریون برای انسان زیان دارد؟
آیا استفاده از دستگاه‌های برودتی با گازهای فریون برای انسان زیان دارد؟

با شناخت و درک درستی که از گاز فریون برای شما داشتیم، امکان دارد نگران استفاده از انواع گازهای فریون باشید. این نکته بدیهی است که اغلب دستگاه‌هایی که تا سال 2003 تولید شده‌اند، از گاز فریون پشتیبانی می‌کنند.

اما بعد از سال   2003 هیچکدام از دستگاه‌های سیستم‌های برودتی از این گاز پشتیبانی نمی‌کنند و دستگاه‌هایی با گاز فریون از سال 2010 به بعد نتوانستند کاربرد بسیاری داشته باشند.

اما با توجه به این‌که اغلب افراد ممکن است از دستگاه‌های یخچال‌ها و سیستم‌های خنک‌کننده قدیمی استفاده کنند، نیاز به استفاده از این نوع گاز دارند که شرکت وارد کننده گاز فریون می‌تواند این گاز را برای آن‌ها فراهم کند.

بالن گاز

یکی از شرکت‌های وارد کننده گاز فریون سایت بالن گاز می‌باشد که بهترین شرایط را برای تهیه این نوع گازها برای افراد به‌ دنبال دارد. در حالت کلی باید بگوییم که گاز فریون برای انسان ضرری ندارد.

اما اگر این گازها در طولانی ‌مدت مورد استفاده واقع شوند، ممکن است خطراتی را برای لایه اوزون و طبیعت و محیط‌زیست داشته باشد. استفاده از انواع گازهای فریون می‌توانند، هزینه‌های موجود برای افراد را به حداقل برساند.

همین‌طور عملکرد و کارایی دستگاه مد نظر در چند مرحله بهبود بخشیده می‌شود. حال که با ویژگی‌های گازهای فریون آشنا شدید، می‌توانید با خیالی راحت از آن‌ها استفاده کنید و بدانید که گازهای فریون هیچ ضرری برای انسان ندارند و با خیالی آسوده از سایت بالون گاز که وارد کننده گاز فریون می‌باشد، این گاز را تهیه کنید.

مشخصات گاز فریون چیست؟

مشخصات گاز فریون چیست؟
مشخصات گاز فریون چیست؟

مهم‌ترین مشخصه­ای که برای انواع گازهای فریون ذکر می‌شود، این است که بتواند حرارت را از یک محفظه محیط خارج کنند که این به‌ عنوان مهم‌ترین ویژگی آن‌ها شناخته می‌شود. در مطالب بالا گفتیم که وظیفه اصلی گازهای فریون دریافت حرارت از یک محیط می‌باشد و می‌توانند در اثر کاهش دما، فضای محیط را خنک کنند.

در برخی مواقع دوره‌های تبرید تراکمی به‌ صورت تبخیری انجام می‌گیرند. بنابراین کولرهای گازی به‌ عنوان یک عامل مؤثر برای انواع گازهای مبرد سیار شناخته می‌شوند و می‌توانند به واسطه تقطیر تناوبی و تبخیر، گرما و حرارت موجود محیط را به خود جذب کند و در نهایت خنک ‌سازی محیط پیرامون را به‌ همراه داشته باشند.

نکته مؤثری که برای عملکرد خنک ‌سازی محیط از طریق گازهای فریون وجود دارد، این است که نیاز است تا در بهترین حالت شرایط دوره تراکمی تبخیر انجام بگیرد.

خواص بسیاری در صدد گازهای فریون صورت می‌گیرد

خواص بسیاری در صدد گازهای فریون صورت می‌گیرد که مهم‌ترین آن‌ها خواص شیمیایی، فیزیکی و ترمودینامیکی می‌باشند و این می‌تواند از لحاظ اقتصادی آن‌ها را ایمن سازد.

در این ‌باره لازم است بدانید که هیچ‌گونه ایده‌آلی برای گازهای فریون وجود ندارد و استفاده از آن‌ها بنا بر اختلاف بین شرایط و نیاز افراد صورت می‌گیرد، به خصوص اگر استفاده گاز فریون برای کپسول گاز کولر باشد.

بنابراین ایده‌آل‌ترین روشی که می‌توان از طریق آن کپسول گاز فریون را برای استفاده از کپسول گاز کولر دریافت کرد استفاده از گازهای فریون می‌باشد که سایت بالون گاز می‌تواند این شرایط را به ‌عنوان یک وارد کننده گاز فریون برای افراد فراهم کند.

در یک سیستم خنک ‌کننده، استانداردهایی صورت می‌گیرد که از این طریق حرارت موجود را تبدیل به مایع کند و با تبخیر کردن آن و سپس تقطیر آن می‌تواند باعث سرمادهی محیط گردد.

در حالت کلی این گاز از حالت بخار به مایع تبدیل می‌شود. البته در برخی شرایط گازهای فریون مایع به ‌راحتی می‌توانند به بخار نیز تبدیل شوند و این پروسه برعکس نیز امکان‌پذیر است.

انتقال حرارت

برای انتقال حرارت عامل مؤثری شناخته می‌شوند که در انواع کولرهای گازی کاربرد دارند و بنابراین تغییر حالت آن‌ها یک ویژگی منحصر به ‌فرد برای آن‌ها شناخته می‌شود. برخی از گازهای فریون به نسبت دیگری می‌تواند سرمای بیشتری را برای محیط به ارمغان بیاورند.

در حالت کلی دلیل اصلی که باعث خنک شدن محیط می‌گردد، نقطه جوش منفی گازها از طریق لوله‌ها می‌باشد که به محیط گرم انتقال داده می‌شوند و سپس این شرایط باعث تبدیل مایع به گاز می‌گردد.

برای انجام این فعالیت نیاز است تا گرمای محیط جذب شود. سپس گرمای جذب ‌شده تبدیل به گاز می‌گردد و از طریق قطعاتی همانند کندانسور و کمپرسور به مایع تبدیل می‌شوند. اما عملکرد این مایع به گونه‌ای است که مجدداً به محیط قبلی بازگشت داده می‌شود و این دوره پی ‌در پی انجام می‌گیرد تا این عملکرد باعث خنک کردن محیط گردد.

حال اگر شما نیاز به استفاده از انواع گازهای فریون دارید، سایت بالون گاز به ‌عنوان وارد کننده گاز فریون می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند که دسترسی کافی را به انواع گاز فریون بنا بر شرایط و مشخصات دستگاه موجود خود داشته باشید.

چگونگی شارژ گازهای فریون

چگونگی شارژ گازهای فریون
چگونگی شارژ گازهای فریون

نکته حائز اهمیت دیگر برای انواع گازهای فریون، شارژ آن‌ها می‌باشد که به اغلب تکنیسین کولرهای گازی آموزش داده می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که از طریق آن می‌توان شارژ گازهای فریون را انجام داد، آگاهی در رابطه با این مسئله می‌باشد. شارژ به‌ هنگام آنان می‌تواند در خنک کردن محیط نقش عمده‌ای داشته باشد.

بنابراین تکنیسین‌ها به ‌صورت دوره‌ای می‌توانند شارژ گازهای فریون را انجام بدهند تا شرایط نگهداری سیستم تهویه مطبوع در آن‌ها صورت بگیرد. اگر آگاهی لازم در این زمینه انجام بگیرد، شارژ کولرهای گازی متنوع با استفاده از گاز فریون انجام می‌گیرد. چ

البته برخی از کولرها اصالت ندارند و از فریون‌های تقلبی برای آن‌ها استفاده می‌شود. اغلب دستگاه‌های کولر گازی معتبر از گاز فریون ۲۲ استفاده می‌کنند.

بنابراین لازم است که حتما از محل معتبر، گاز مد نظر را خریداری کنید تا به کیفیت آن اطمینان داشته باشید. سایت بالون گاز به ‌عنوان بهترین وارد کننده گاز فریون می‌تواند این گاز را در اختیار عموم قرار بدهد.

خصوصیات و ویژگی‌های گاز فریون

خصوصیات و ویژگی‌های گاز فریون
خصوصیات و ویژگی‌های گاز فریون

همان‌طور که گفتیم گاز فریون یک گاز سرمازا می‌باشد که اغلب در کولرهای گازی و یخچال‌ها مورد استفاده واقع می‌شود. اما باید با اطلاع با ویژگی‌ها و خصوصیات آن که شامل موارد زیر می‌شود، از آن استفاده کرد:

  • گاز فریون خاصیت سمی بودن ندارد.
  • قابلیت انفجار برای گاز فریون وجود ندارد.
  • گاز فریون اکسید کننده نیست.
  • گاز فریون قابلیت اشتعال ندارد.
  • وجود نشتی‌ها در گاز فریون به‌آسانی دیده می‌شود.
  • تعیین محل نشتی در گاز فریون به‌راحتی انجام می‌گیرد.
  • گاز فریون از دسته گازهای پایدار شناخته می‌شود.
  • فعالیت گاز هلیوم در فشار کم بسیار بالا می‌باشد.
  • هیچ‌گونه ضرر و زیانی در راستای نفس کشیدن گازهای فریون وجود ندارد.
  • شرایط روغن ‌کاری برای بخش‌هایی که در داخل مایع حرکت دارند، فراهم می‌شود.
  • جا به جایی گاز فعلی و میزان معینی برودت به وجود می‌آورد.
  • بین فشار تبخیر و تقطیر، کمترین اختلاف در گاز فریون صورت می‌گیرد.
  • برای تبخیر کردن در واحد زمان، گرمای نهان مختلفی برای گاز فریون شناخته می‌شود.
  • گاز فریون قابلیت خورندگی ندارد.
  • استفاده از گاز فریون سبب به وجود آمدن زنگ‌زدگی نمی‌شود.

پیروی نکردن گاز فریون از زنگ زدن

پیروی نکردن گاز فریون از زنگ زدن به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین خصوصیات آن شناخته می‌شود. به دلیل این‌که این نکته می‌تواند عمر مفید یک دستگاه خنک‌کننده را بسیار بیشتر کند و تمامی قطعات و فلزاتی که در کولر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بیشتر عمر می‌کنند. حرارت تبخیر در گاز فریون در انواع دستگاه‌های صنعتی خنک‌کننده ۵ درجه فارنهایت می‌باشد.

همین‌طور میزان حرارت تقطیر آن‌ها تا ۶۸ درجه فارنهایت تشخیص داده شده ‌است. حال با توجه به این‌که به ویژگی‌های گاز فریون پی ‌بردید، برای این‌که بتوانید از آن استفاده کنید، نیاز است به سایت بالون گاز به‌ عنوان بهترین وارد کننده گاز فریون مراجعه کنید تا بتوانید با خیالی آسوده از این گاز برای دستگاه مد نظر خود استفاده کنید.

گاز فریون چگونه در تهویه هوا استفاده می‌شود؟

گاز فریون چگونه در تهویه هوا استفاده می‌شود؟
گاز فریون چگونه در تهویه هوا استفاده می‌شود؟

اغلب افراد بر این باورند که تهویه ها می‌تواند با پمپ کردن باعث سرمایش محیط شوند و هوای گرمی که در محیط خانه یا محل کار وجود دارد را با پمپ کردن تبدیل به هوای خنک کند. اما این طرز تفکر کاملاً اشتباه می‌باشد.

به دلیل این‌که هوای گرم به ‌عنوان هوای سرد به چرخ ‌دنده‌ها وارد می‌شود و استفاده از دستگاه‌های تهویه بر اساس گاز فریون می‌تواند باعث کاهش دمای محیط گردد. این مدار بر این اساس می‌تواند با هدف پایین نگه‌ داشتن دمای ترموستات کمک کند تا تهویه، فعالیت خود را به ‌درستی انجام بدهد.

نحوه عملکرد گاز فریون در تهویه مطبوع

گازهای فریون به بنزین غیر قابل ‌اشتعال معروف می‌باشند و کمک می‌کنند تا تهویه مطبوع در محیط صورت بگیرد و به ‌عنوان گاز فریون فشرده همراه با ترکیبی از روغن باعث روغن‌کاری کمپرسور می‌گردند و می‌توانند در تهویه ها مناسب شمرده شوند.

هنگامی‌که گاز فریون فشرده‌ سازی می‌شود، سطح فشار آن بسیار افزایش می‌یابد و سبب می‌شود که این گاز بسیار گرم گردد. بنابراین در مرحله بعدی نیاز است به واسطه یک سیم پیچ حرکت گاز فریون صورت بگیرد که در نهایت این امر سبب کاهش حرارت می‌گردد و به مایع تبدیل می‌شود.

همه‌ چیز در رابطه با مایع فریون

از طریق دریچه انبساط، مایع فریون جریان می‌یابد و سبب می‌شود تا هنگامی‌که تبخیر آن صورت بگیرد، فضای محیط خنک نگه‌ داشته شود. نتیجه حاصل ‌شده فشار گاز فریون می‌باشد.

سپس در شرایطی این گاز سرد به دیگر مناطق هدایت می‌گردد و باعث می‌شود تا گرما به گاز جذب گردد و هوای اتاق و ساختمان کاهش پیدا کند و تهویه مطبوع سبب می‌شود که هوای اتاق فیلتر گردد و هر گونه گرد و غبار دود و آلاینده دیگر در آن وجود نداشته باشد.

مهم‌ترین وظیفه سیستم‌های تهویه

مهم‌ترین وظیفه سیستم‌های تهویه این است که آب اضافی از هوا را بگیرند و آن را به‌ جهت خنک نگه‌ داشتن محیط استفاده کنند و به واسطه شلنگ هایی که در کولرها و تهویه ها وجود دارد، این آب را به بیرون انتقال بدهند و در نهایت درون هوا رطوبت می‌بخشند و باعث می‌شوند تا واحدهای تهویه رطوبت و چگالی مربوط به آب را دریافت کند.

حال که با نحوه عملکرد تهویه مطبوع به وسیله گاز فریون آشنا شدید، بهتر است بگوییم که برای استفاده گاز فریون نیاز دارید تا از منابع معتبر آن را دریافت کنید.

سایت بالون گاز به‌ عنوان وارد کننده گاز فریون شناخته ‌شده است و باکیفیت‌ترین گازها را برای استفاده عموم در اختیار آن‌ها می‌گذارد. بنابراین می‌توانید از محصولات سایت بالون گاز که به‌ عنوان وارد کننده گاز فریون شناخته می‌شوند، استفاده کافی را داشته باشید.

انواع گازهای فریون کدامند؟

انواع گازهای فریون کدامند؟
انواع گازهای فریون کدامند؟

برای این‌که بتوانید از سایت بالون گاز که به ‌عنوان بهترین وارد کننده گاز فریون شناخته‌ شده است، این دسته از گازها را تهیه کنید، نیاز است شناخت درستی از انواع آن‌ها داشته باشید.

برندهای مختلفی برای گازهای فریون وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها Iscone ، Honeywell ، Refrigerant  هستند. سایت بالون گاز وارد کننده گاز فریون می‌باشد که می‌تواند انواع گازهای R22,R134a,R11,R141b,R504,R504,R404 را داشته باشد و در مخازن مختلف آن را به مشتریان خود ارائه دهد.

دسته‌بندی‌هایی برای انواع گازهای فریون وجود دارد که به گازهای فلوئورو کربن ها یا کلرو فلوئورو کربن ها  شناخته می‌شوند و در نهایت اغلب افراد آن را با نام گازهای فریون می‌شناسند. حال در ادامه توضیح مفصلی در رابطه با انواع این گازها خواهیم داشت.

انواع ماده فریون

در اطراف ما سیستم‌های تبرید بسیاری دیده می‌شوند و هر فردی حداقل در منزل خود از یک یخچال و کولر گازی استفاده می‌کند تا بتواند سرمایش را برای این دسته از موارد به ‌جا بیاورد.

تمامی این دستگاه‌ها از گاز فریون استفاده می‌کنند و هر کدام از آن‌ها خصوصیات مخصوص خود را دارند. حال یک نکته حائز اهمیت در رابطه با معایب گازهای فریون وجود آثار مخربی بر روی محیط‌ زیست است و این ‌موضوع به تثبیت رسیده‌ است که باعث سوراخ شدن لایه اوزون می‌گردند.

روز به ‌روز پیشرفت گازهای فریون بیشتر می شود و دانشمندان بر این تلاش بودند تا گازی را تولید کنند که بتوانند میزان ضرر برای محیط ‌زیست را به حداقل برسانند و آن را برای استفاده عموم در دسترس قرار بدهند. حال دسته‌بندی مختلفی از انواع گازهای فریون وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

دسته ‌بندی گازهای فریون

براساس ترکیبات شیمیایی، طبقه‌بندی متفاوتی برای این نوع از گازها وجود دارد که مرسوم‌ترین آن‌ها خانواده‌ی کلرو فلوئورو کربن‌ها‌(CFC)، هیدرو کلرو فلوئورو کربن‌ها‌(HCFC)، هیدرو فلوئورو کربن‌ها‌(HFC) می‌باشند.

البته به‌ غیر از این موارد، ۲ دسته دیگر فریون‌ها و هالوکربن‌ها وجود دارند که به ‌عنوان فریون‌های طبیعی در محیط ‌زیست یافت می‌شوند.

رایج‌ترین دسته‌بندی که برای انواع گازهای فریون می‌توان ذکر کرد، به شرح زیر می‌باشد.

  • کلرو فلوئورو کربن‌ (CFC): R114، R113، R12، R11 و R115
  • هیدرو کلرو فلوئورو کربن (HCFC): R22 و R123
  • هیدرو فلوئورو کربن (HFC): R134a، R404A، R407C، R410A

شناخت این گازهای فریونی با ۲ عدد مرسوم به تخریب لایه اوزون و همین‌طور پتانسیل گرمایش برای جهان معروف شده‌اند و تاثیر بسیاری می‌توانند بر روی محیط ‌زیست داشته باشند. بازه بین ۰ تا ۱ برای استفاده از عدد ODP  وجود دارد.

هر چه که شرایط تعیین ‌شده به عدد ۱ نزدیک‌تر می‌گردد، مشخص است این گاز پتانسیل بیشتری دارد و درصد آسیب‌ رساندن از طریق آن به لایه اوزون بیشتر می‌باشد. اغلب گازهای فریون، کلرو فلوئورو کربن‌ها عددی معمول دارند. زیرا ترکیبات شیمیایی از کلر در آن‌ها وجود دارد. بنابراین گازهای CFC نمی‌توانند مورد استفاده عموم قرار بگیرند.

در دسته‌بندی GWP عددی بین ۰ تا چند هزار تشکیل می‌شود. هر چه که میزان این عدد بیشتر شود، نشاندهنده این است که میزان گرمایش جهانی بر اساس این گاز تحت خطر قرار می‌گیرد. گازهای بسیاری در دسته‌بندی GWP قرار دارند که امروزه افراد از آن‌ها در کولرهای گازی استفاده می‌کنند.

پرکاربردترین گازهای فریون

پرکاربردترین گازهای فریون
پرکاربردترین گازهای فریون

موارد زیر پرکاربردترین گازهای فریون هستند که سایت بالون گاز به‌ عنوان معتبرترین وارد کننده گاز فریون آن‌ها را ارائه می‌دهد.

گاز فریون ۱۱

حیطه‌ی تخصصی این گاز برای چیلرهای سانتریفیوژی می‌باشد و حجم بالا برای این گاز صورت می­گیرد. ترکیبی از فرمول تری‌ کلرو‌ فلرو‌متان (CCl3F)  برای تولید آن وجود دارد.

مهم‌ترین خاصیت این گاز بر این است که قابلیت انفجار و اشتعال را ندارد و به دلیل این‌که این گاز غیرسمی است، توانسته اطمینان بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

ویژگی مؤثر دیگر این گاز پایدار بودن آن است. البته به ‌مرور زمان به دلیل این‌که آسیبی برای محیط ‌زیست داشت، جایگزین‌های دیگری از آن شناخته شده‌اند و چیلرهای جدید دیگری توانستند فعالیت او را ادامه بدهند.

گاز فریون ۱۲

استفاده از گاز فریون ۱۲ در سیستم‌های تبرید و هرمتیک کوچک و همین‌طور تهویه های مطبوع خودرو بسیار زیاد می‌باشد. فرمول دی کلرو ‌دی‌ فلرو‌متان (CCl2F2) برای تشکیل این گاز نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند. گاز فریون ۱۳۴ و گاز فریون ۴۱۴ توانسته‌اند جایگزین مناسبی برای این گاز شناخته شوند.

گاز فریون ۱۳۴

گازهای تترافلوئورواتان به نام گاز فریون ۳۴ شناخته می‌شوند. ۴ اتم فلوئور و ۲ اتم هیدروژن با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا توانستند این گاز را شکل بدهند. البته فرمول اختصاصی برای تشکیل این گاز وجود دارد که شامل CF3CH2F می شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که به‌ عنوان ویژگی مهم این گاز فریون شناخته می‌شود، این است که باعث صدمه دیدن لایه اوزون نمی‌گردد و محیط‌زیست از طریق استفاده آن سالم خواهد ماند. بنابراین قابلیت سمی بودن آن در حالت استاندارد و قابل‌ کنترل است و غیر قابل ‌اشتعال و انفجار می‌باشد.

نقطه ‌ی جوش این گاز در دمای منفی ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. به ‌غیر از آن، خاصیت های متعدد دیگری دارد که آن را مشابه با گاز فریون ۱۲ می‌دانند.

در نهایت گاز فریون ۱۳۴ یک نمونه‌ی پیشرفته‌تر از گاز فریون ۱۲ می‌باشد و جایگزین مناسبی برای آن شناخته‌ شده است. البته لازم به ذکر است بگوییم که تغییرات بسیاری در انواع سیستم‌های خنک‌ کننده صورت گرفته‌ است تا از این گاز به ‌عنوان جایگزین مناسب استفاده کرد.

گاز فریون ۴۰۷

یک جایگزین مناسب برای استفاده از گاز فریون ۲۲، گاز ۴۰۷ می‌باشد که مخلوطی از هیدروفلوئوروکربن مثل دی‌فلوئورومتان و پنتافلوئورومتان صورت ‌گرفته است تا این گاز تشکیل ‌شده است. سیکل‌های تبرید این گاز، خواص ترمودینامیکی بسیاری دارد و با گذشت زمان توانسته در انواع سیستم‌ها کارایی داشته باشد.

در کنار این مسئله شرایط این گاز در سیستم‌های دمایی متوسط نیز بسیار بالا می‌باشد و می‌تواند کاربرد بسیاری از خود ارائه دهد. بنابراین سایت بالون گاز به‌ عنوان معتبرترین وارد کننده گاز فریون، این گاز را نیز در دسترس عموم قرار می‌دهد.

گاز فریون 404

جایگزین مناسب دیگری برای گاز فریون ۲۲ این گاز می‌باشد و بنا بر ویژگی‌های خاصی که برای خود دارد، بازدهی دمای بالا را به دنبال دارد و فعالیت بسیاری در انواع سیستم‌های خنک ‌کننده دارد. دمای مابین منفی ۴۵ درجه سانتی‌گراد تا مثبت ۱۹ درجه سانتی‌گراد برای این گاز کاربرد دارد و سازگاری کافی را با گاز فریون ۴۰۴ از خود نشان می‌دهد.

خواص ترمودینامیکی گاز ۴۰۴ و ۲۲ با یکدیگر یکی می‌باشد. بنابراین این گاز توانسته به نسبت گاز فریون ۲۲ عملکرد بهتری از خود ارائه بدهد و با واکنش‌های آب ‌و هوا خود را تطابق بدهد. این گاز بدون رنگ و بدون اشتعال می‌باشد و اگر در شرایطی با پوست دست برخورد داشته باشد، به آن آسیب می‌رساند.

گاز فریون ۴۱۰

شکل‌گیری این گاز از ترکیب چندین هیدرو فلورو کربن می‌باشد. با توجه به این‌که کلر نقش اساسی در تشکیل گاز فریون ۴۱۰ ندارد، این گاز بسیار سالم است و باعث آسیب ‌رساندن به محیط ‌زیست نمی‌گردد. بنابراین تخریب لایه اوزون را به دنبال ندارد.

میزان بازدهی این گاز بنا بر ویژگی‌های منحصر به ‌فردش به نسبت گاز فریون ۲۲ بیشتر بوده ‌است و اغلب افراد ترجیح می‌دهند که از این گاز استفاده کنند. برای تولید این گاز، فشار بسیار بالایی در نظر گرفته می‌شود تا بتواند با ظرفیت بهتر یک گزینه مناسب برای جایگزین گاز فریون ۲۲ شناخته شود.

به ‌همین دلیل این گاز یک گاز مفید شناخته می‌شود و در انواع سیستم‌های خنک‌کننده همانند کولرها کاربرد و کارایی بسیاری دارد. سایت بالون گاز نیز به ‌عنوان وارد کننده گاز فریون ارائه دهنده‌ی گاز فریون ۴۱۰ با ویژگی‌های منحصر به‌ فرد می‌باشد.

گاز فریون ۲۲

اهمیت ویژه‌ای که گاز فریون ۲۲ در بین تمامی گازهای دیگر دارد، توانسته آن را زبانزد خاص و عام کند. اما با گذشت زمان، افراد به این‌ موضوع پی بردند که استفاده بیش ‌از اندازه از گاز فریون ۲۲ سبب آسیب رساندن به محیط ‌زیست می‌گردد و تخریب لایه اوزون را به‌ همراه خواهد داشت.

بنابراین به ‌مرور زمان استفاده از این گاز به‌ شدت کاهش یافت. طبق برنامه ‌ریزی ‌های انجام‌ شده، جایگزین‌های بسیاری که برای گاز فریون ۲۲ به وجود آمده است، این گاز تا سال 2020 نمی‌تواند دیگر در دسترس عموم قرار بگیرد. ویژگی مهم این گاز این است که در دسته‌بندی HCFC قرار دارد و مهم‌ترین دلیل دسته‌بندی آن وجود ترکیبات شیمیایی و کلر می‌باشد.

همین ترکیبات است که آسیب‌های بسیاری برای محیط ‌زیست به دنبال دارد و تخریب لایه اوزون در صدد ترکیبات شیمیایی آن رخ می‌دهد. گاز فریون ۴۱۰ توانسته جایگزین کاربردی برای این گاز شناخته شود و به ‌صورت تدریجی استفاده از گاز فریون ۲۲ به کمترین درجه می‌رسد و از جایگزین‌های آن استفاده می‌شود.

گاز فریون ۵۰۲

این گاز با نام کلر دی فلور متان نیز شناخته می‌شود و ترکیب ۲ گاز فریون ۲۲ و ۳۱۵ می‌باشد و توانسته‌اند تشکیل ‌دهنده گاز فریون ۵۰۲ باشند. کاربرد بسیاری برای این گاز وجود دارد که مهم‌ترین آن کاهش ‌دهنده دمای موجود می‌باشد. بنابراین برای استفاده کمپرسورهای ارزان ‌قیمت مفید است. استفاده این گاز به خصوص در یخچال‌های خانگی و دستگاه‌های یخساز صنعتی مفید شمرده می‌شود.

حال که با تمامی گازهای فریون آشنایی پیدا کردید، اگر نیاز به خریداری انواع گازهای فریون دارید، سایت بالون گاز به ‌عنوان وارد کننده گاز فریون به شما کمک می‌کند تا از بهترین گاز برای محصولات خود استفاده کنید و فورا آن‌ها را در دسترس شما قرار می‌دهد.

چه عواملی در انتخاب گازهای فریون مؤثر واقع می‌شوند؟

چه عواملی در انتخاب گازهای فریون مؤثر واقع می‌شوند؟
چه عواملی در انتخاب گازهای فریون مؤثر واقع می‌شوند؟

برای این که افراد بتوانند از انواع گازهای فریون استفاده داشته باشند و انتخاب صحیح از آن‌ها صورت بگیرد، عوامل بسیاری تعیین‌کننده می‌باشند که در موارد زیر خلاصه می‌شوند.

ایمنی و امنیت

ایمنی و امنیت
ایمنی و امنیت

برای ‌این که کپسول گاز فریون تولید گردد، لازم است ایمنی کافی صورت ‌گرفته باشد. به دلیل این‌ که امنیت گاز فریون می‌تواند سلامتی جان کاربران را نیز تضمین کند. به ‌همین دلیل یک فاکتور مؤثر برای استفاده از گازهای فریون، ایمنی و امنیت می‌باشد و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

با توجه به این ‌که این کپسول‌ها قابلیت انفجار و اشتعال را ندارند و همین‌طور سمی نیستند، برای محیط‌ زیست خطرناک نیستند. اما ممکن است در کنار برخی دیگر از سیالات، تجهیزات آن‌ها با واکنش هایی مواجه شود که خطراتی را به دنبال داشته باشد. حال سایت بالون گاز تضمین می‌کند که به‌ عنوان وارد کننده گاز فریون، ایمنی و امنیت برای تولید انواع کپسول‌ها برقرار شده باشد.

سمی نبودن گاز فریون

سمی نبودن گاز فریون
سمی نبودن گاز فریون

شرایط غیر سمی بودن انواع گازهای فریون به ۶ دسته تقسیم می‌شود. حالت گازهایی که در دسته ‌بندی اول وجود دارند، میزان سمی بودن آن‌ها به نسبت دسته‌بندی ۰ بیشتر است. بنابراین اگر فردی کوچک‌ترین تماس با این نوع گاز برقرار کند، آسیب‌هایی که برای او رخ خواهد داد، بسیار خطرناک می‌باشد.

میزان غلظت اکسیژن در گازهای فریون بسیار کم می‌باشد و دسته‌بندی‌های آن‌ها به گونه ایست که کمترین آسیب را برای انسان به دنبال دارند و با این ویژگی در سایت بالون گاز عرضه می‌شوند که بدون خطر و غیر قابل سمی هستند. بنابراین در هنگام خرید گازهای فریون حتما این نکات را در نظر بگیرید.

نشتی گازهای فریون

نشتی گازهای فریون
نشتی گازهای فریون

نکته دیگری که در هنگام استفاده از گازهای فریون باید به آن توجه کنید، نشتی آن‌ها می‌باشد که به ۲ روش صورت می‌گیرد.

  • کاهش یافتن فشار سیستم به نسبت فشار محیط
  • افزایش یافتن فشار سیستم به نسبت فشار محیط

گزینه اول در حالتی اتفاق می‌افتد که با کاهش فشار اتمسفر روبرو باشیم و این نکته میزان نفوذ هوا به سیستم را بیشتر می‌کند. بنابراین گاز فریون به بیرون از محیط درز پیدا نمی‌کند.

اما در حالت دوم گاز فریون می‌تواند از کپسول خارج گردد و نشتی دارد. در هر صورت ۲ گزینه موجود می‌توانند باعث شکل‌گیری مشکلات متعددی باشند و بعد از گذشت مدتی، دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. تشخیص دادن نشتی گازهای فریون نیز مهم می‌باشد. بنابراین در هنگام شارژ مخزن حتما باید نشتی آن‌ها را پیدا کرد.

اگر در شرایطی حالت اول صورت بگیرد، هوای موجود به سیستم ورود پیدا کرده‌ است و سبب افزایش فشار سیستم و دما شده است. این حالت باعث خوردگی اتصالات موجود می‌گردد و در نهایت یخ‌زدگی نیز به دنبال دارد.

ملاحظات اقتصادی

عملکرد استفاده از گازهای فریون می‌تواند میزان راندمان و ظرفیت یک سیستم را افزایش دهد و موارد زیر درصدد استفاده از گازهای فریون کمک می‌کنند.

  • نسبت تراکم
  • گرمای ویژه منبع در ۲ حالت گاز و مایع
  • حجم ویژه بخار تبعید شده
  • حرارت نهان تبخیر

با توجه به عوامل تأثیرگذار برای خرید انواع گازهای فریون به دلیل این‌که خرید ایمنی را تجربه کنید، سایت بالون گاز به شما کمک خواهد کرد. کارشناسانی که در این مجموعه فعالیت دارند، در اسرع وقت می‌توانند پاسخ‌گوی نیازهای شما باشند. بنابراین این سایت به‌ عنوان بهترین وارد کننده گاز فریون شناخته‌ شده است.

سخن آخر

سخن آخر
سخن آخر

ارائه گاز فریون در کپسول‌هایی می‌باشد که یک بار مصرف هستند و اغلب آن ‌ها قابلیت شارژ مجدد را ندارند. محصولاتی که حاوی گاز فریون هستند، در یک کارتن بسته‌بندی می‌شوند و شرایط کاملاً ایمن دارند تا به دست مشتری برسند.

فروش انواع گازهای فریون در سایت بالون گاز با قیمت بسیار مناسبی اتفاق خواهد افتاد و اگر مشتریان نیاز به تعداد بالایی از این گاز داشته باشند، تخفیف نیز برای آن ها عرضه می‌شود. بنابراین سایت بالون گاز به ‌عنوان معتبرترین وارد کننده گاز فریون معرفی ‌شده است.

اگر به‌ دنبال فروش این محصولات هستید، می‌توانید با سایت بالون گاز ارتباط برقرار کنید. عموماً مجموعه‌ای می‌تواند معتبرترین وارد کننده گاز فریون شناخته شود که سطح آگاهی و دانش او در زمینه تولید گازهای فریون بسیار بالا باشد. بنابراین مشاوره‌هایی که سایت بالون گاز برای شما دارد، می‌تواند نیاز شما را از انواع گاز فریون برطرف کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *