کپسول کامپوزیت پی سی پی

کپسول و کیت شارژ زیر شاخه‌ای از لوازم جانبی تفنگ‌های پی‌سی‌پی می‌باشند که در مدل‌های فولادی و کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. کپسول‌های کامپوزیت که برای تفنگ پی‌سی‌پی استفاده می‌شوند با فشار هوا کار می‌کنند و برای تهیه این فشار هوا می‌توان از تلمبه، کپسول‌های فولادی و یا کپسول کامپوزیت استفاده کرد. راهنمایی‌های لازم برای خرید کپسول کامپوزیت پی‌سی‌پی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. این کپسول‌ها از جنس آلومینیوم سبک ساخته شده‌اند و در ظاهر مانند مخازن غواصی هستند؛ اما در اندازه‌های کوچک‌تر هم موجودند که می‌توان با توجه به نیاز از آنها استفاده کرد.

استفاده از مواد سبک در تولید کپسول کامپوزیت باعث شده که وزن آن ها ۷۰ درصد از وزن کپسول‌های معمولی کمتر باشند و به راحتی آن را حمل کرد. این مخازن می‌توانند هوای فشرده با فشار ۴۵۰۰ps را در خودشان نگه دارند و ایمنی بالایی را حفظ کنند. این کپسول‌ها کاربردهای زیادی دارند و می‌توان در آتش نشانی، غواصی و پینت بال هم از آنها استفاده کرد؛ زیرا در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند و جز کپسول‌های پرکاربرد محسوب می‌شوند.

مشخصات کپسول کامپوزیت پی‌سی‌پی

قطعاً برای تامین سوخت و هوای فشرده مورد نیاز تفنگ بادی نیاز دارید یک کپسول پی‌سی‌پی را تهیه کنید. این کپسول‌ها فشاری برابر با ۳۰۰ بار را تحمل می‌کنند و فشار تست آنها ۴۵۰ بار اندازه‌گیری شده است. ضخامت این کپسول‌ها ۴ pcp یا ۴ میلیمتر می‌باشد و جنس بدنه آنها طوری طراحی شده که هیچگونه خط خوردگی و خشی روی آن به وجود نمی‌آید. اما این ضخامت کم ممکن است در برابر ضربه و تنش مقاومت نداشته باشد و اگر اجسام تیز با ضربه زیاد به آن برخورد کنند در بدنه کپسول مشکل ایجاد می‌شود. وظیفه اصلی این کپسول‌ها شارژ تفنگ‌های pcb یا تیراندازی بدون دردسر است؛ اما باید حتماً مراقب فشار هوای درون سیلندر باشید زیرا این هوای فشرده که در درون سیلند قرار گرفته ممکن است خطرساز باشد و ایمنی شما را به خطر بیندازد. کسانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند می‌دانند که فشار ۲۰۰ تا ۳۴۰ بار ممکن است چه خسارت‌هایی را به وجود بیاورد. از این رو برای استفاده ایمن از کپسول کامپوزیت حتماً باید با شیوه نگهداری استفاده و نکات ایمنی آن آشنا باشید که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

ویژگی‌های کپسول کامپوزیت PCP

علت شهرت زیاد کپسول‌ کامپوزیت پی‌سی‌پی، وزن سبک این کپسول‌ است. جالب است بدانید که وزن این کپسول حدود ۵.۳ کیلوگرم است در صورتی که وزن کپسول فولادی خالی ممکن است برابر با ۱۱ کیلوگرم باشد که بسیار سنگین است. کپسول‌های کامپوزیت تفنگ بادی برای اندازه‌گیری فشار خروجی دارای یک عقربه نشانگر است که مقدار فشار خروجی از کپسول به تفنگ بادی را به شما نشان می‌دهد؛ در نتیجه به راحتی می‌توانید عملیات را به پایان برسانید. البته هنگام استفاده از کپسول‌های کامپوزیت نباید شیر را به طور ناگهانی باز و بسته کنید و ضربه‌ای به تفنگ بادی وارد کنید. در این صورت ممکن است فشار ناگهانی در مخزن اتفاقات ناگواری به همراه داشته باشد. برای پر کردن تفنگ بادی حتماً دقت داشته باشید که فشار وارده به مخزن از حداکثر فشار مجاز بیشتر نشود.

قیمت

قیمت کپسول کامپوزیت پی‌سی‌پی با توجه به حجم فشاری که درونش قرار دارد و همینطور برند و کیفیت متفاوت است. امروزه برای خرید انواع کپسول می‌توانید به صورت اینترنتی هم اقدام کنید و یا برای اطمینان بیشتر به مراکز مربوطه مراجعه نمایید. بسیاری از افراد هم ترجیح می‌دهند کپسول کامپوزیت را به صورت دست دوم تهیه کنند. قطعاً می‌دانید که کپسول‌های کامپوزیت برای چند بار قابل شارژ هستند و اگر مشکل مالی دارید یا می‌خواهید کمتر هزینه کنید می‌توانید از کپسول‌های دست دوم تهیه نمایید؛ اما حتماً برای خرید به مراکز معتبر مراجعه کنید و حواستان باشد که بر روی مخازن آنها هیچگونه خط و خش وجود نداشته باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر هزینه برای شما کم اهمیت است حتماً به خرید کپسول کامپوزیت نو بپردازید.

نکات ایمنی هنگام کار با کپسول PCP

یک سری نکات ایمنی هستند که باید در هنگام کار با کپسول کامپوزیت پی‌سی‌پی به آن توجه داشته باشید. اول از همه باید مواظب باشید که به کپسول کامپوزیت شما هیچ گونه ضربه‌ای وارد نشود. در صورت وارد شدن ضربه ممکن است بدنه سیلندر آسیب ببیند و در هنگام انجام عملیات با مشکلات روبرو شوید. برای حمل و نقل و جابجایی کپسول‌ها حتماً از چرخ‌های مربوطه استفاده کنید تا بتوانید به راحتی بدون هیچگونه خطری آن را از نقطه به نقطه دیگر حمل کنید. مخزن این کپسول‌ها را باید از گرما دور نگه دارید در نتیجه محیطی که انتخاب می‌کنید باید در یک محیط تاریک و عموماً با دمای مناسب باشد و آن را در محیط‌های بسته تخلیه نکنید. هنگام استفاده از کپسول جلوی سیلندر را نگیرید و زمان پر کردن به طور مستقیم به کپسول نگاه نکنید و حتماً این عمل را به صورت آهسته انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه » تفاوت کپسول کامپوزیت و فولادی

معایب کپسول کامپوزیت پی‌سی‌پی

کپسول کامپوزیت پی‌سی‌پی که برای شارژ استفاده می‌شود معمولاً قیمت بالاتری نسبت به تلمبه‌ها دارند. در برخی از موارد کپسول‌های غیر استاندارد در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند که ممکن است جان آنها را به خطر بیندازد؛ در نتیجه حتماً برای خرید به مراکز معتبر مراجعه کنید. این کپسول‌ها بسیار سبک هستند و اما نمونه‌های فولادی آنها بسیار سنگین است و نمی‌توان هر جایی آنها را حمل کرد. اگر از نمونه‌های کوچک‌تر این کپسول‌ها استفاده می‌کنید و آنها را هر جایی حمل می‌کنید برای شما صرفه اقتصادی نخواهند داشت. به طور کلی اگر قصد شارژ تفنگ پی‌سی‌پی در سریعترین زمان و بالاترین سرعت را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از کپسول کامپوزیت پی‌سی‌پی استفاده کنید. این کپسول‌ها علاوه بر حجم پایین و قابلیت حملی که دارند به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن تفنگ را شارژ و استفاده نمایید.

مشاهده کنید » کپسول کامپوزیت دراگر

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!