فروش گاز اتیلن میوه

گاز اتیلن میوه به طور طبیعی در برخی از میوه هایی مانند موز یا کیوی تولید می شود و معمولا از آن برای تسریع فرایند رسیدن میوه ها استفاده می شود. از گاز اتیلن برای تنظیم و کنترل رشد گیاهان و سبزیجات و کمک به تولید بیشتر گیاهان استفاده می گردد. یکی از تجاری ترین ترکیب های آلی که در صنایع گوناگون خصوصا کشاوزی بیشترین کاربرد را دارد، گاز اتیلن میوه است. امروزه فروش گاز اتیلن میوه در سراسر جهان به دلیل ویژگی هایی که دارد روبه افزایش است. گاز اتیلن به عنوان یک هورمون گیاهی شناخته می شود و تاثیرات هورمونی قابل توجهی بر رشد گیاهان می گذارد و باعث می شود میوه و سبزیجات زودتر به ثمر بنشینند.

اتیلن نقش بسیار موثری در توسعه فرایند رشد گیاهان مثل جوانه زنی، رشد رویشی، گل دهی، شکوفه زدن و در نهایت رسیدن میوه، ایفا می کند. میوه های اقلیمی مثل گوجه فرنگی و آووکادو، بیشترین مقدار اتیلن را تولید می کنند. استفاده از این گاز باعث رشد سریع میوه ها و ریزش برگ ها در فصل پاییز می گردد. جالب است بدانید برخی از کشاورزان برای جلوگیری از فاسد شدن میوه هایی مثل سیب، گلابی و موز، آن ها را به صورت نارس می چینند و قبل از فروش آن ها، در معرض گاز اتیلن قرار می دهند تا به صورت کامل رسیده شوند و سپس وارد بازار می کنند.

 

گاز اتیلن میوه چیست؟

بیشترین کاربرد این گاز در صنعت کشاورزی و به منظور رشد سریع تر میوه و سبزیجات است. استفاده از این گاز باعث جلوگیری از فاسد شدن میوه و سبزیجات در هنگام انتقال آن ها به مناطق دور تر نیز می گردد. درواقع استفاده از گاز اتیلن باعث می شود که میوه ها به طور طبیعی شروع به تولید گاز اتیلن در خود کنند و نتیجه این فرایند، باعث رشد سریع میوه ها می‌ گردد. برای درک بهتر نحوه عملکرد گاز اتیلن میوه، می توان به این نمونه اشاره کرد که قرار دادن یک گلابی نارس به همراه موز در داخل یک جعبه، باعث رسیدن گلابی می شود. درواقع گاز اتیلن موجود در موز، بر گلابی اثر گذاشته و باعث رشد سریع آن می گردد.

در مواقعی که حجم میوه ها زیاد است، میوه و سبزیجات بعد از چیده شدن در اتاقک هایی که مجهز به گاز اتیلن هستند قرار می گیرند و بعد از رسیدن کامل، به فروشگاه های میوه و سبزیجات انتقال می یابند. از دیگر کاربرد گاز اتیلن میوه می توان به تغییر رنگ سبز برخی از میوه ها اشاره کرد. پوست میوه هایی مثل پرتقال، قبل از رسیدن کامل به رنگ سبز است و هرچه مدت زمان بیشتری بر روی درخت بماند، رنگ سبز آن به نارنجی تغییر رنگ پیدا می کند. حال اگر پرتقال قبل از رسیدن کامل برداشت شود، با استفاده از گاز اتیلن می توان رنگ سبز آن را از بین برد. در این حالت اتیلن کمکی به فرایند رشد میوه ها نمی کند و صرفا ظاهر میوه را تغییر می دهد.

علاوه بر کشاورزی، گاز اتیلن میوه در طیف وسیعی از صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد. به عنوان مثال، در صنعت شیشه سازی از گاز اتیلن برای تولید شیشه خودرو استفاده می شود. در صنعت پزشکی به عنوان بی حس کننده در عمل های جراحی از این گاز استفاده می گردد. از گاز اتیلن در صنایعی مثل پتروشیمی و شیمایی برای تولید پلاستیک نیز استفاده می شود.

نکات مهمی که باید درباره گاز اتیلن بدانید

گاز اتیلن میوه گازی بی رنگ و بدون بو است و چگالی آن سبک تر از هوا می باشد. این گاز قابل اشتعال بوده لذا باید در هنگام استفاده از آن موارد ایمنی رعایت شود. تاثیر گاز اتیلن بر رشد بهتر و سریع میوه و سبزیجات، بستگی به میزان غلظت آن دارد. برای اینکه این گاز بهترین اثر را داشته باشد، باید به میزان استاندارد از آن استفاده شود. مصرف بیش از اندازه از گاز اتیلن، ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و باعث فاسد شدن محصولات کشاورزی گردد. لذا باید بعد از استفاده از گاز اتیلن و برای جلوگیری از فاسد شدن میوه و سبزیجات، نکات ایمنی و دستورالعمل های لازم آن را رعایت کرد.

یکی از بهترین مزیت های استفاده از گاز اتیلن میوه این است که باعث می شود کلیه محصولات کشاورزی قبل از اینکه در معرض عواملی مثل بارش یا نوسانات دمایی قرار گیرند، روانه بازار شوند و به فروش برسند. اینگونه از ضرر های احتمالی که ممکن است در اثر دیر برداشت کردن میوه ها برای کشاورز پیش آید، جلوگیری می شود. از آنجایی که برداشت میوه و انتقال آن ها به سردخانه ها و بعد از آن به بازار کمی زمان بر است و ممکن است باعث فساد میوه ها گردد، آن‌ ها را نارس برداشت می کنند و با کمک گاز اتیلن قبل از انتقال به بازار، آن ها را رسیده می کنند. اینگونه از فاسد شدن زودهنگام میوه ها جلوگیری می شود.

درست است که استفاده از این گاز برای رشد بهتر میوه ها بسیار موثر است اما برای برخی از سبزیجات باعث کاهش کیفیت و ماندگاری آن ها می گردد به همین خاطر برای اینکه بتوان ضرر های استفاده از گاز اتیلن میوه را به حداقل رساند، باید به مدت زمانی که میوه در معرض آن قرار می گیرد توجه کرد و متناسب با نوع محصول، در طی زمان مشخصی آن را در معرض گاز اتیلن قرار داد. از آنجایی که این گاز قابل اشتعال است، باید در هنگام استفاده از آن در محیط های دربسته بسیار مراقب بود و حتما از فیلترهای مخصوص جهت پاکسازی هوا استفاده شود تا خطری ایجاد نشود. البته با استفاده درست و استاندارد و طبق اصول تولید کنندگان گاز اتیلن، می توان از خطرات جانبی آن جلوگیری به عمل آورد.

خرید کپسول گاز اتیلن
خرید کپسول گاز اتیلن

قیمت گاز اتیلن

قیمت گاز اتیلن میوه به عوامل مختلفی بستگی دارد و براساس فاکتورهای متعددی قیمت نهایی آن تعیین می گردد. میزان خالص بودن و درجه غلظت گاز اتیلن می تواند بر قیمت این گاز موثر باشد. درواقع هرچه میزان ناخالصی در تولید گاز اتیلن کم باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود‌. میزان حجم گاز اتیلن نیز می تواند باعث تغییر قیمت آن گردد. با توجه به اینکه امروزه مراکز متعددی وجود دارد که اقدام به فروش گاز اتیلن میوه می کنند، بهتر است این گاز را تنها از مراکزی معتبری که به کیفیت محصولات آن اطمینان دارید، این محصول را تهیه نمایید. برای انتخاب بهترین تولید کننده گاز اتیلن، حتما سوابق فروش و تجربه آن را بررسی کنید تا از قیمت و کیفیت گاز اتیلن اطمینان کافی داشته باشید‌.

پیشنهاد مطالعه » خرید کپسول گاز اتیلن

جمع بندی

گاز اتیلن میوه یک نوع هورمون گیاهی است که استفاده از آن باعث باز شدن شکوفه ها و رسیدن میوه های نارس می شود. استفاده از این گاز باعث رونق صنعت کشاورزی و فروش بهتر محصولات می گردد. گاز اتیلن میوه در رشد بهتر میوه و سبزیجات نقش بسیار موثری دارد و در نگهداری از میوه ها اهمیت زیادی دارد. استفاده از این گاز به سبب مزیت هایی که دارد همواره رو به گسترش است و خواهان زیادی در سراسر جهان دارد.

 

 

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!