قیمت هر لیتر اکسیژن مایع

قیمت هر لیتر اکسیژن مایع


قیمت هر لیتر اکسیژن مایع

اکسیژن مایع یکی از اشکال فیزیکی گاز اکسیژن است که به رنگ آبی ملایم و کم رنگ یافت می شود و کاربردهای مختلفی در صنایع از جمله پزشکی، آزمایشگاهی و صنعتی دارد. همچنین این ماده در صنایع هوافضا به عنوان یک عامل اکسید کننده برای موتورهای فضاپیماها استفاده می شود. دمای میعانات اکسیژن به منفی 182 درجه سانتیگراد می رسد. اکسیژن مایع یکی از سه شکل فیزیکی گاز اکسیژن است که به رنگ آبی کم رنگ موجود است و در صنایع مختلف کاربرد دارد. همچنین باید بگوییم که اکسیژن مایع یکی از گازهای برودتی است و گازهای برودتی گازهایی هستند که به صورت مایع هستند و دمای جوش آنها در شرایط عادی منفی 90 درجه سانتیگراد است. این مایع به دلیل تفاوت زیاد بین محیط اطراف، حتی در فصل زمستان نیز باید از محیط اطراف جدا شود و این موضوع بسیار مهم است.

قیمت هر لیتر اکسیژن مایع چقدر است

قیمت تقریبی هرلیتر اکسیژن مایع 2میلیون تومان است . میزان تقاضا در بازار برای اکسیژن مایع، نوسانات ارزی و میزان تولید از جمله عواملی هستند که در قیمت هر لیتر اکسیژن مایع دخیل هستند. برای کسب اطلاع دقیق با همکاران واحد فروش تماس بگیرید.

کاربرد مخازن اکسیژن

اکسیژن مایع کاربردهای زیادی دارد به عنوان مثال از این ماده به عنوان سوخت اکسید کننده در فضاپیماها، شاتل ها، شاتل های فضایی، موشک ها، آپولوس ها، سفینه های فضایی و … استفاده می شود، به این ترتیب این ماده با هیدروژن مایع ترکیب می شود و نفت سفید نقش آن را ایفا می کند. محرک و تقویت کننده اکسیژن مایع به عنوان یک گاز صنعتی در صنعت نیز شناخته می شود که کاربردهای فراوانی دارد و در زمینه های پزشکی و بیمارستان ها نیز کاربرد فراوانی دارد. اکسیژن تنها زمانی به مایع تبدیل می شود که در دمای بسیار سرد نگهداری شود. هنگامی که تحت فشار از سردخانه آزاد می شود، به گاز تبدیل می شود. اکسیژن مایع را می توان در ظروف عایق بندی شده کوچک یا بزرگ ذخیره کرد که می توان آنها را در داروخانه ها یا خدمات تحویل مجدد پر کرد.

جدول مشخصات فنی اکسیژن مایع

o2فرمول شیمیایی
۳۱.۹۹۹وزن مولکولی
۱۸۳ – سانتی گرادنقطه جوش 
۲۱۸.۸  – سانتی گرادنقطه انجماد 

سخن پایانی

اکسیژن مایع فضای کمتری را نسبت به اکسیژن به شکل گاز اشغال می کند و حمل آن را آسان تر و سبک تر می کند. نه تنها این، بلکه می توان آن را در فشار بسیار پایین تری نیز ذخیره کرد.  این امر مخازن اکسیژن مایع را ایمن تر از سیلندرهای اکسیژن متمرکز تحت فشار بالا می کند.  مخازن قابل حمل اکسیژن مایع از مخازنی که می توان در خانه نگهداری کرد پر می شود. پر کردن آنها راحت تر از مخازن اکسیژن متمرکز است.  علاوه بر این، اکسیژن مایع بیشتر از اکسیژن غلیظ دوام می آورد. قیمت هر لیتر اکسیژن مایع بهتر است با کارشناسان ما در مجموعه بالن گاز تماس بگیرید تا قیمت‌های به روز را با توجه به عوامل تاثیرگذار در اختیار شما قرار دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *