گاز r134

۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان

دسته بندی ها

گاز r134

فروش برند سیفرز گاز r134

در این پست می خواهیم در خصوص گاز R134 ، اطلاعاتی را ارائه نماییم.

گاز R134 یکی از مهم‌ترین مبردها برای استفاده در سیستم‌های برودتی می‌باشد. مهم‌ترین موارد مصرفی که می‌توان از این گاز داشت، برای سردخانه‌ها، یخچال‌ها و سیستم سرمایشی صنعتی و خانگی ذکر شده است.

البته اگر تحقیقات بیشتری در رابطه با این گاز داشته باشید، می‌دانید که به گاز خودرو نیز بیشتر شناخته خواهد شد.

اما در موارد دیگر نیز کاربرد دارد. با توجه به این ‌که کاربردهای این گاز بسیار زیاد می‌باشد، احتمالاً نام آن به گوش همه افراد رسیده است.

حال ما با کمک مشاورین سایت بالن گاز، در تلاشیم تا اطلاعات کامل و مفیدی در رابطه با ویژگی‌های گاز R134 برای شما داشته ‌باشیم.

اگر نیاز به شناخت بیشتر ویژگی‌های این گاز دارید، برای افزایش اطلاعات خود در این زمینه، در ادامه این مطلب با ما باشید.

فهرست مطالب این پست عبارتند از:

مفهوم گاز مبرد

معرفی اجمالی گاز R134

شناخت گاز R134

خصوصیات گاز R134

انواع گازهای مبرد

نکات پرکاربرد گاز R134

روغن مناسب گاز R134

خلوص بالای گاز R134

کمپرسور گاز R134

کندانسور و اوپراتور گاز R134

فیلتر درایو گاز R134

پمپ وکیوم گاز R134

رطوبت‌ گیری گاز R134

نکات ایمنی گاز R134

تفاوت بین گاز R134 و گاز R134a

علت جایگزینی گاز R134 در خودروها

انواع برند گاز R134

کاربرد اصلی گاز R134

خواص گاز R134

خرید گاز R134

سخن آخر

 

مفهوم گاز مبرد

مفهوم گاز مبرد
مفهوم گاز مبرد

قبل از این که اطلاعات دقیقی در رابطه با گاز R134 داشته ‌باشیم و به بررسی مشخصات آن بپردازیم، در ابتدا باید شناخت خوبی از مفهوم گازهای مبرد داشته باشید.

در واقع گازهای مبرد به گازهای خنک ‌کننده گفته می‌شود که وظیفه اصلی آن‌ها جذب گرما از محیط اطراف می‌باشد.

ظرفیت این گازها برای خنک‌ کنندگی محیط بسیار زیاد می‌باشد و اغلب در سیستم‌های تبرید مکانیکی از آن‌ها استفاده خواهد شد.

فرآیند استفاده از گازهای تبرید به گونه‌ ای است که انرژی الکتریسیته باعث می‌شود تا گاز تغییر حالت بدهد و تغییر حالت آن می‌تواند هوای اطراف گاز را تحت تاثیر قرار بدهد و آن را خنک کند.

هنگامی‌ که این شرایط صورت می‌گیرد، یک محیط کنترل ‌شده همانند لوله‌ها و پیچ‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند که می‌توانند آب ‌و هوای محیط را دچار تغییرات مؤثری کنند و آن را بهبود ببخشند.

اما تعداد بسیار زیادی از گازهای خنک‌کننده و گاز مبرد وجود دارد که ممکن است شامل مواردی همچون آمونیاک و متیل کلراید شوند.

سمی بودن

البته این گازها به ‌قدری سمی می‌باشند که توسط آژانس حفاظت از محیط ‌زیست ایالت متحده آمریکا، در اواسط قرن بیستم ممنوع شدند و دیگر نباید از آن‌ها استفاده شود.

اما گاز R134 به ‌عنوان یکی از گازهای پر فایده در دنیای امروز شناخته‌ شده است که بدون آسیب ‌رساندن به محیط‌ زیست، می‌تواند ویژگی‌های بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد.

برای تهیه این گاز می‌توانید از سایت بالن گاز به‌ عنوان بهترین و معتبرترین سایت استفاده داشته باشید و خدمات بسیار زیادی دریافت کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست گاز مبرد r134a دیدن کنید.

معرفی اجمالی گاز R134

معرفی اجمالی گاز R134
معرفی اجمالی گاز R134

برای این ‌که شناخت کافی درباره گاز R134 کسب کنید، در ابتدا به یک معرفی مختصر از این گاز خواهیم پرداخت.  گازهای مبرد به‌ عنوان گازهای پر از فایده در دنیای امروز شناخته می‌شوند و یکی از این گازهای پرطرفدار، گاز R134 می‌باشد.

اگر بخواهیم به نقش این گاز در دنیای روزمره امروز بپردازیم، می‌توان گفت که اغلب وسایلی که تحت عنوان وسایل سرمایشی در حیطه وسایل صنعتی شناخته می شوند، از این گاز استفاده خواهند داشت.

برای این‌ که این گاز به دست بیاید، باید فرمول شیمیایی CH2FCF3 با نام آیوپاک 1،1،1و2 صورت بگیرد تا بتوان از این گاز استفاده بهینه داشت.

پس افرادی که تخصص کافی در این حیطه داشته باشند، این گاز را با این فرمول شیمیایی می‌شناسند که به ‌عنوان یکی از ویژه ‌ترین گازهای مهم در بین تمامی گازها شناخته می‌شود.

این گاز نه ‌تنها در کشور ما ایران، بلکه در جای‌ جای دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد

این گاز نه ‌تنها در کشور ما ایران، بلکه در جای‌ جای دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و اثربخشی آن روی زندگی مدرنیته انسان‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته‌ است.

اما ممکن است از نظر برخی از افراد، گازهای جدیدتری به نسبت این گاز روی کار بیایند که اثربخشی بهتری در مقایسه با گاز R134 داشته باشند و به دلیل استفاده بهینه ‌تر می‌توان از آن‌ها نتایج بهتری در هنگام مصرف دریافت کرد.

این درست است که استفاده کردن از گاز R134 از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و به ‌عنوان یک گاز رایج بین عموم مردم شناخته‌ شده است، اما طبق بررسی‌های مختلف، ممکن است نکات منفی و تأثیرات مخربی روی محیط‌ زیست و دنیای پیرامون ما داشته باشد که نمی‌توان از آن‌ها غافل شد.

در واقع وجود این دسته از تأثیرات منفی ممکن است نگران‌کننده باشد. اما همچنان از گاز R134 به‌ عنوان یکی از گازهای پرکاربرد و مهم در دنیای امروز استفاده می‌شود و در بخش‌های بسیار مهم سرمایشی، لازمه استفاده از دستگاه‌های مختلف می‌باشد.

ما در سایت بالن گاز آماده ارائه خدمات مربوط به هر کدام از گازهای مختلف به خصوص گاز R134 را برای شما فراهم ساخته‌ ایم تا با بهترین امکانات ممکن از این گاز کاربردی برای موارد مصرفی خود استفاده داشته باشید.

شناخت گاز R134

شناخت گاز R134
شناخت گاز R134

در واقع استاندارد نام‌گذاری برای مبردها با تترافلوروتان ذکر می‌گردد که نشاندهنده گاز R134 می‌باشد. این گاز در دسته‌ بندی گازهای مبرد از خانواده هیدروفلوکربن‌ها می‌باشد و به‌ عنوان یک گاز بدون رنگ و غیر قابل‌ اشتعال شناخته می‌شود. از نظر خواص و ویژگی‌های کاربردی، این گاز بسیار نزدیک به گاز R12 می‌باشد.

البته به ‌غیر از این‌ که استفاده از گاز R134 در سیستم‌های تبرید تراکمی صورت می‌گیرد، از کاربردهای بسیار زیاد دیگری برخوردار می‌باشد.

از مهم‌ترین کاربردهای این گاز می‌توان در مواردی همچون داروسازی، گاز تمیزکننده، صنایع پلاستیک و دیگر موارد نام برد. همین ‌طور استفاده از این گاز در سیستم‌های خنک‌کننده رایانه‌ها نیز بسیار دیده ‌شده است.

تاریخچه انواع گازهای مبرد

در رابطه با تاریخچه انواع گازهای مبرد به خصوص گاز R134 باید به دهه ۱۹۹۰ میلادی باز گردیم. در آن زمان، کاربرد بسیار زیادی از گاز R12 مشاهده می‌شد.

اما به دلیل این ‌که روی محیط‌ زیست اثرات نامطلوبی به جا گذاشته ‌است و باعث تخریب لایه اوزون و شکل‌گیری باران‌های اسیدی شده‌ است، از گاز R134 به‌ جای آن استفاده می‌کردند و این گاز جایگزین مؤثری برای گاز R12 بود. خصوصیات این دو گاز بسیار به یکدیگر شبیه می‌باشد.

اما استفاده از گاز R134 به‌ مراتب اثرات مخرب زیست‌ محیطی کمتری را برخوردار می‌باشد. در واقع ویژگی‌های مربوط به این گاز نشان می‌دهد که قابلیت ایجاد اثر گلخانه‌ای کمتری به نسبت گاز R12 دارد و نمی‌تواند باعث آسیب ‌رساندن به لایه اوزون گردد.

البته نباید از این نکته غافل شوید که هرچند میزان اثر گلخانه‌ای این گاز کم می‌باشد، اما به حد صفر نرسیده ‌است.

به ‌همین دلیل در آینده نیز مصرف این گاز محدودتر خواهد شد. اما با توجه به این ‌که امروزه اغلب دستگاه‌های سرمایشی از این گاز استفاده می‌کنند، ما در سایت بالن گاز آماده ارائه خدمات و فروش این گاز برای موارد مختلف می‌باشیم.

خصوصیات گاز R134

خصوصیات گاز R134
خصوصیات گاز R134

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که درباره این گاز مطرح می‌شود، در راستای فرمول مولکولی آن یعنی CH2FCF3 می‌باشد که در جامعه امروزی ما اغلب این نوع گاز با نام تجاری R134A  عرضه خواهد شد و ممکن است در بسیاری از فروشگاه‌ها به خصوص سایت بالن گاز، این گاز را به نام گاز R134A  بیابید.

اگر بخواهیم از دیگر ویژگی‌ها و خصوصیات مربوط به این گاز مبرد بگوییم، باید در رابطه با وزن مولکولی آن نیز اطلاعاتی داشته باشید.

این گاز حاوی وزن مولکولی 102.03 gr/mol  می‌باشد و دارای نقطه انجماد -96.6  درجه سانتی‌گراد است. همین ‌طورنقطه ‌ی جوش این گاز طبق بررسی کارشناسان تخصصی این حوزه حدوداً 26.1 درجه سانتی‌گراد ذکر شده است.

اگر به ویژگی‌های اصلی این گاز دقت کنید، متوجه خواهید شد که این گاز دارای نقطه جوش پایینی می‌باشد. دلیل اصلی این امر این است که وظیفه اصلی این گاز برای استفاده در سیستم‌های خنک ‌کنندگی و سرمایشی می‌باشد و همین ویژگی باعث می‌شود تا بتواند در بسیاری از صنعت‌ها مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

البته موضوع دیگر در رابطه با نقطه بحرانی این گاز می‌باشد که حدوداً 101.1 درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته‌ شده است. یکی دیگر از خصوصیات اصلی این گاز این است که تا میزان زیادی می‌تواند باعث جذب رطوبت گردد.

در واقع اگر بخواهیم این گاز را با گاز مبرد  R12  مقایسه نماییم، حدوداً قدرت توانایی و جاذبه رطوبت آن ۳۰ برابر بیشتر می‌باشد و این ویژگی باعث شده ‌است تا همچنان در صنعت‌های مختلف از این گاز پرکاربرد استفاده شود.

اما در سایت بالن گاز نیز این گاز برای شما عرضه خواهد شد تا برای استفاده‌های مختلف خود بتوانید از آن بهره‌ مند شوید.

انواع گازهای مبرد

انواع گازهای مبرد
انواع گازهای مبرد

به ‌غیر از این ‌که استفاده از گاز R134 از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، تعداد بسیاری از گازهای مختلف در دسته ‌بندی گازهای مبرد شناخته می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی مخصوص به خود می‌باشد.

حال در ادامه مطلب، به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم داشت تا در کنار این ‌که به شناخت درستی از گاز R134 پی می‌برید، از این دسته از گازها نیز مطلع شوید.

گاز R11

برای استفاده در چیلرهای سانتریفیوژ با میزان فشار کم اما حجم بسیار زیاد، گاز R11 کاربرد بسیار بالایی دارد. اما با توجه به این ‌که این نوع گاز قابلیت اشتعال پذیری ندارد و طبق بررسی‌ها به‌ عنوان یک گاز غیر سمی شناخته‌ شده است، می‌توان گفت که به ‌راحتی می‌توان از این گاز استفاده کرد و مصرف آن مطمئن و ایمن می‌باشد.

البته موارد مصرف مختلفی از آن مشاهده خواهد شد که اغلب برای سیستم‌های سرمایشی می‌باشد.

گاز R12

کاربردهای بسیار زیادی نیز از این گاز مهم وجود دارد و در موارد مختلفی همچون چیلرهای فشار مثبت بزرگ، سیستم‌های تبرید هرمنوتیک کوچک، سیستم‌های تهویه مطبوع خودرو و دیگر موارد بسیار کاربرد خواهد داشت و به‌ عنوان یک گاز پرفایده و مفید شناخته می‌شود. برای تهیه هر کدام از گازهای مختلف مبرد می‌توانید از کارشناسان حرفه ای سایت بالن گاز کمک بگیرید.

گاز R22

اگر اطلاعات کافی در رابطه با انواع گازهای مبرد داشته باشید، می‌دانید که گاز R22 یکی از پرکاربردترین آن‌ها شناخته می‌شود و از معروفیت خاصی برخوردار می‌باشد.

زیرا کاربرد آن برای کولرهای گازی، اسکلت‌ها و کولرهای گازی صنعتی و کمپرسورهای مختلف می‌باشد. به‌ عنوان نمونه اغلب دستگاه‌های خنک‌کننده‌ای همچون یخچال و کولر حتما از این گاز استفاده خواهند داشت.

گاز R134

در بازار، کپسول‌های بسیار زیادی از گاز R134 را مشاهده خواهید کرد. زیرا این یکی از ویژه‌ترین گازهای مبرد شناخته می‌شود و به‌ عنوان جایگزین مناسبی برای گاز R12 می‌باشد.

به دلیل این‌ که میزان ضرر این گاز به نسبت گازهای دیگر کمتر می‌باشد، در دستگاه‌های بسیار مختلفی کاربرد دارد. مهم‌ترین ویژگی این گاز، بدون رنگ بودن آن می‌باشد.

اگر نگاهی به فروش گازهای مختلف بیندازید، می‌توانید دریابید که در حال حاضر گاز R134 به‌ عنوان یکی از پرفروش‌ترین کپسول‌های گازی در سایت بالن گاز شناخته شده ‌است.

گاز R404

این گاز نیز یکی از گازهای مهم مبرد می‌باشد که از ۳ مدل گاز فریونی و ترکیب آن‌ها استفاده کرده است. اگر بخواهیم موارد استفاده و کاربرد این گاز را بگوییم، باید بدانید که به‌ عنوان جایگزین مفیدی برای اغلب گازهای مختلف همچون گاز R22 می‌باشد.

این گاز در دستگاه‌های متعدد صنعتی به خصوص در مواردی همچون فروش خودکار مواد غذایی، گاز مبرد یخچال‌ها، گاز مبرد در چیلرها، گاز مبرد ماشین، اغلب یخچال‌های صنعتی برای نگهداری مواد غذایی، ماشین‌های یخچال‌دار و دیگر موارد استفاده خواهد داشت و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

در صورتی‌ که نیاز به استفاده از این گاز دارید، ضمن تهیه از سایت بالن گاز، می‌توانید از آن در موارد مختلف بهره‌ مند شوید.

گاز R407

ترکیباتی از گازهایی همچون گاز R134 ، R32 ، R125 با نام گاز R407 شناخته می‌شود. اما اگر بخواهید در رابطه با مشخصات و ویژگی‌های این گاز فریون اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید بگوییم که ویژگی‌های این گاز شباهت بسیار زیادی به گاز R22 دارد و از این لحاظ می‌توان آن‌ها را در یک راستا دانست.

گاز R410

با توجه به این‌که گاز R410 به‌ عنوان یکی از پرطرف‌دارترین کپسول‌های گاز شناخته می‌شود و برای استفاده در کولرهای گازی معتبر می‌باشد، برندهای متعددی از آن در کل بازار عرضه و تولید خواهد شد و می‌توانید به نسبت نیاز خود از آن استفاده داشته باشید.

مهم‌ترین دلیلی که باعث شده ‌است تا ارزش این محصول افزایش پیدا کند و به ‌عنوان یکی از محصولات پرطرف‌دار و پرفروش شناخته شود، استفاده از آن برای انواع کولرهای گازی به خصوص کولرهای اسپلیت و دیگر کولرهای متعدد می‌باشد و از فواید بسیار زیادی برخوردار است.

گاز R507 و گاز R502

بهتر است بدانید که ضررهای بسیار زیادی از گاز  R507 برای محیط ‌زیست دیده‌ شده است. بنابراین در بسیاری از مواقع بهتر است به‌ جای آن از گاز R502 استفاده داشت.

هر دوی این گازها ترکیبات متفاوتی دارند، اما فرایندهای یکسانی را عرضه خواهند کرد. اغلب مصرف این گازها برای کمپرسورهای ارزان ‌قیمت می‌باشد و می‌تواند اهمیت بسیار بالایی در یخچال‌های خانگی و دستگاه‌های یخچال‌های صنعتی داشته باشد.

با ذکر تمامی این موارد و شناخت تمامی گازهای مبرد، برای تهیه آن‌ها می‌توانید از سایت بالن گاز به‌ عنوان بهترین سایت استفاده داشته باشید. در صورت نیاز به مشورت می‌توانید از کارشناسان زبده در سایت بالن گاز کمک بگیرید.

نکات پرکاربرد گاز R134

نکات پرکاربرد گاز R134
نکات پرکاربرد گاز R134

برای اطلاعات بیشتر شما در رابطه با استفاده از این گاز باید بگوییم که گاز R134 غیر سمی شناخته‌ شده است و قادر است جذب بالایی از رطوبت را به ‌دنبال داشته باشد. همچنین غیر قابل ‌اشتعال بودن این گاز از دیگر موارد پرکاربرد آن شناخته می‌شود.

درجه خلوصی که برای آن در نظر گرفته ‌شده است، R134 99/95  درصد می‌باشد. گاز R134 نمی‌تواند باعث ترکیب روغن طبیعی و روغن مصنوعی گردد و فقط شامل روغن پلی استر می‌باشد.

در مقایسه با گاز R12 باید بگوییم که میزان شارژ گاز R134 کمتر می‌باشد و حدودا نقطه جوش آن در دمای منفی ۲۷ درجه است.

این گاز می‌تواند در مقابله با آتش تجزیه گردد و از خود بخار اسیدی فسوژن تولید کند. مساله مهمی که در هنگام تماس با این گاز باید به آن دقت کنید این است که باعث سوزش چشم و بدن می‌شود.

امکان دارد که نشتی این گاز باعث مشکلات مختلف ریوی گردد و پیامدهای منفی را به دنبال داشته باشد. در محیطی که میزان گاز R134 نشت کرده باشد و میزان گاز R134 بیشتر از ۲۰ درصد باشد، ممکن است باعث نامنظمی ضربان قلب و تنفس نامناسب گردد. تنفس در این گاز می‌تواند باعث توهم نیز گردد.

روغن مناسب گاز R134

روغن مناسب گاز R134
روغن مناسب گاز R134

بر اساس اطلاعات به ‌دست ‌آمده در رابطه با این گاز، روغن به کار برده در آن بسیار طبیعی می‌باشد که می‌تواند رطوبت را جذب کند و می‌تواند قابلیت جا به جایی و جایگزینی با گاز R12 را براساس همان اپراتور و کندانسور قبلی صورت بدهد.

فقط در هنگام استفاده از این گاز به‌ جای گاز R12 باید حدوداً ۲۰ درصد به طول لوله مویی اضافه کرد. در رابطه با جایگزینی این گاز با گاز R12 باید بدانید که در ابتدا باید روغن آن را خارج کنید و روغن پلی استر آن در محیطی خشک، جایگزین روغن گاز R12 گردد. ابعاد مولکولی گاز R134 کوچک‌تر می‌باشد.

اگر حتی یک قطره آب در سیستم‌های برودتی که از گاز R134 استفاده می‌کنند، وجود داشته باشد، شرایط سرمازایی انتقال داده خواهد شد. این گاز اتم کلر ندارد و به‌ عنوان یکی از گازهای مبرد غیر مخرب لایه اوزون شناخته‌ شده است.

در واقع اگر بخواهیم این گاز را با گاز R12 مقایسه کنیم، هدایت حرارتی آن می‌تواند باعث گرمای داخلی بیشتری گردد و توان انتقال حرارت آن بسیار بیشتر می‌باشد.

همین‌ طور از نظر سازمان محیط ‌زیست، این گاز می‌تواند عملکرد بهتری به نسبت گازهای هم ‌نسل قبلی خود داشته باشد.

با توجه به کاربردهای اصلی این گاز، می‌توان آن را بسیار مهم و پراهمیت دانست. ما در سایت بالن گاز در کنار شما هستیم تا در صورت نیاز و امکان، تهیه این گاز را برای شما فراهم کنیم تا از خدمات آن بهره‌ مند شوید.

با توجه به این ‌که استفاده از این گاز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، بهتر است شناخت کلی در رابطه با روغن‌های سازگار با این گاز را داشته باشید.

در واقع مهم‌ترین روغن‌هایی که می‌توانند در این گاز کاربرد داشته باشند، شامل موارد زیر خواهند شد.

  • روغن پلی اُل استر (POE)
  • روغن پلی آلکیلن گلیکول (PAG)

البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که در هیچ شرایطی استفاده از روغن‌های معدنی برای این گاز کاربرد نخواهد داشت و نمی‌توانید از آن‌ها استفاده داشته باشید.

به دلیل این‌ که باعث کاهش دادن راندمان کاری گاز مبرد R134 خواهد شد و می‌تواند مشکلات متعدد به وجود بیاورد.

زیرا این گاز قابلیت ترکیب شدن با این روغن را ندارد و اگر با گازهای معدنی ترکیب گردد، خواص مد نظر آن از بین خواهد رفت و نمی‌توان از آن کارایی خاصی دریافت کرد.

خلوص بالای گاز R134

خلوص بالای گاز R134
خلوص بالای گاز R134

میزان خلوص گاز R134 طبق محاسبات بیشتر از ۹۹ درصد ذکر شده‌ است. به‌ همین دلیل اغلب گازهای مبرد به ‌عنوان گازهای با خلوص بالا شناخته ‌شده اند.

البته اگر اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید، می‌دانید که تعداد بسیاری از گازهای صنعتی که در بازار به فروش می‌رسند، دارای خلوص بیشتر از ۹۰ درصد می‌باشند. این‌ موضوع بدان معنی است که حدوداً ۹۰ درصد از حجم کلی، از گاز اصلی شکل ‌گرفته است و بقیه آن ده‌ درصد از گازهای اصلی جدا شده‌ است.

کمپرسور گاز R134

اگر شناخت کافی از گاز R134 داشته باشید، حتما می‌دانید که به نسبت کمپرسور گاز R12 حجم مخصوص گاز R134 حدوداً ۱۰ تا ۲۵ درصد کمتر است.

بنابراین با کاهش ظرفیت جابه‌جایی کمپرسور مواجه است. پس از این طریق، باید شناخت کافی در رابطه با حجم سیلندر مصرفی برای این گاز داشته باشید.

در صورتی ‌که قصد داشته باشید تا حجم سیلندر مصرفی را افزایش دهید، باید در ابتدا در مورد گاز مبرد باید بدانید که حدوداً ۱۰ درصد باعث قدرت کمپرسور این گاز خواهید شد.

پلی استر نام روغن مخصوصی است که برای کمپرسور گاز R134 به کار برده می‌شود و باعث می شود تا شدت جذب رطوبت در این گاز افزایش پیدا کند.

یعنی قادر است که قابلیت جذب رطوبت را به نسبت روغن‌های معمولی ۱۰۰ برابر کند. سازگاری روغن پلی استر با گاز R134 بسیار زیاد است و باعث می‌شود تا  این دو با یکدیگر ترکیب شده و می‌تواند برای سیم پیچ های موتور نیز یک عایق مناسب باشد.

البته در همین راستا باید بدانید که روغن‌های معدنی سازگاری کافی با مبردهای اچ اف ‌اس را ندارند و قابلیت حل شدن در آن را نخواهند داشت.

به ‌همین دلیل این روغن‌ها نمی‌توانند برای گاز R134 مناسب باشند و فقط باید از روغن پلی استر استفاده داشت.

کندانسور و اوپراتور گاز R134

کمپرسور گاز R134 به نسبت نسل قبلی خود حجم بیشتری دارد. به ‌همین دلیل جا به ‌جایی نسبی آن اندکی دشوارتر می‌باشد.

یعنی به‌ همین دلیل نیاز است تا حدوداً ده ‌درصد حجم کندانسور افزایش پیدا کند. اما طبق برنامه ‌ریزی‌ها، کندانسور و اوپراتور این گاز طبق مبرد گاز R12 تعبیه ‌شده است و همچنان می‌توان از کندانسور و اوپراتور آن برای گاز R134 نیز استفاده داشت.

با توجه به این ‌که گاز R134 از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد، اغلب افراد برای تهیه آن دچار مشکل خواهند شد.

ما در سایت بالن گاز به ‌عنوان بهترین سایت ارائه‌ دهنده انواع گازهای مبرد، این شرایط را برای شما فراهم می‌کنیم که در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، از این گاز پر از فایده بهره‌ مند شوید

فیلتر درایو گاز R134

در مطالب بالا چندین‌ بار به این ‌موضوع اشاره کردیم که قابلیت جذب رطوبت در گاز R134 بسیار زیاد می‌باشد و همین مسئله باعث می‌شود تا از فیلتر درایو استفاده شده و اهمیت استفاده از آن بسیار زیاد می‌باشد.

اما مسئله مهمی که باید در رابطه با فیلتر درایور این گاز بدانید، این است که به نسبت نسل قبلی خود، حدوداً ۱٫۴ بیشتر می‌تواند باعث جذب رطوبت گردد.

البته یکی دیگر از مهم‌ترین اجزای تشکیل ‌دهنده برای این گاز، استفاده از لوله مویی می‌باشد. ابعاد به کار برده شده برای این لوله باید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از نسل قبلی آن بلندتر باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن فعالیت داشته باشد.

پمپ وکیوم گاز R134

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در راستای تهیه این گاز، پمپ وکیوم می‌باشد. کم بودن فشار سیستم به اندازه‌ی کافی به‌ عنوان خلأ در این گاز شناخته می‌شود.

حال اگر شرایط پمپ وکیوم در این گاز به‌ خوبی صورت بگیرد، باعث عدم تخلیه رطوبت‌های به ‌جا مانده در سیکل بخار خواهد شد. با این ‌وجود می‌توان اطمینان کافی از خشک بودن داخل سیستم داشت.

به‌ همین دلیل پمپ وکیوم قوی که ظرفیت آن ۸ مترمکعب بر ساعت باشد، حتما باید روی این گاز مورد استفاده قرار بگیرد.

نکات مهم دیگری برای استفاده از گاز R134 وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها دقت در پاکیزگی محیط کار، شارژ گاز، نحوه ی وکیوم و دیگر موارد می‌باشد. در این مواقع باید از تجهیزات مخصوصی استفاده گردد.

مواردی همچون اتصالات که می‌تواند برای سرویس دهانه‌های ورودی و خروجی لوله‌ها صورت بگیرد، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند.

این نکات کمک می‌کند تا قبل ‌از شارژ، از اتصال سیستم و نفوذ هرگونه رطوبت و هوای کثیف به داخل آن گاز اطمینان حاصل کرد و عامل مؤثری برای جلوگیری از هرگونه آلودگی به داخل این گاز باشد.

رطوبت‌گیری گاز R134

همان ‌طور که دریافت کرده‌ایم، جذب رطوبت‌های اطراف از طریق روغن‌های پلی استر امکان‌پذیر می‌باشد و به نسبت روغن‌های معدنی می‌توانند رطوبت بیشتری را با سرعت بالاتری جذب کنند.

حال هنگامی‌ که رطوبت در سیستم مد نظر بیشتر از ۱۰۰ باشد، عامل مؤثری برای از بین بردن و خورندگی کمپرسور خواهد شد.

این مسئله می‌تواند به‌ کلی سیستم را درگیر کند و برای برطرف نمودن آن باید سیستم کاملاً آب‌بندی شود تا باعث پیشگیری از ورود هر گونه آلودگی و رطوبت به آن گردد.

هر رطوبت‌گیری بر اثر مصرف روغن‌های پلی استر در گاز R134 باید کاملاً  بسته‌ بندی شود. در صورتی ‌که بسته ‌بندی روغن باز شود و از آن استفاده نشود، باقیمانده آن را باید آب‌بندی کرد تا باعث جلوگیری از باز گذاشته شدن کمپرس و اجزای دیگر سیستم بدون وکیوم در معرض هوا باشد و بتوان از وجود گاز R134 بهترین استفاده و کاربردها را برد.

نکات ایمنی گاز R134

برای این‌ که بتوان از این گاز استفاده کرد، حتما باید موارد ایمنی را رعایت کرد. حال ما در سایت بالن گاز، برخی از نکات ایمنی که باید در صورت مصرف این گاز حتماً به آن‌ها پای‌بند باشید را ذکر خواهیم کرد تا بتوانید سلامتی خود را حفظ ‌کنید.

  • برای استفاده از این گاز باید از کارگاهی که مجهز به سیستم تهویه و گردش هوا باشد، استفاده شود.
  • در مواقع مصرف این گاز حتما باید از وسایل ایمنی و تجهیزاتی همچون دستکش، ماسک، عینک و دیگر موارد استفاده شود.
  • کارگاهی که نیاز به استفاده از این گاز دارد، باید از هر گونه رطوبت عاری باشد و فضای تمیزی داشته باشد.
  • تابش مستقیم نور خورشید و حرارت نباید به محل نگهداری سیلندر این گاز برسد.
  • گاز R134 نمی‌تواند در محیط مرطوب قرار بگیرد.
  • برای تعمیر گاز R134 حتماً باید آن را بازیافت کرد.
  • برای آب‌بندی اتصالات برای شارژ مجدد آن، باید از وسایل شارژ مجزا و مخصوص این گاز استفاده کرد.

تفاوت بین گاز R134 و گاز R134a

تفاوت بین گاز R134 و گاز R134a
تفاوت بین گاز R134 و گاز R134a

در بسیاری از مواقع مشاهده ‌شده است که محصول گاز R134 در محاوره با نام گاز R134a شناخته می‌شود و اغلب حرف a در آخر آن گفته نخواهد شد.

اما اگر دقت کافی به نوشته‌های لازم روی این محصول داشته باشید، می‌توانید دریابید که نام اصلی آن گاز R134a می‌باشد.

حال ممکن است سوال مهمی در ذهن برخی از افراد شکل بگیرد که آیا تفاوت‌هایی بین این دو گاز وجود دارد و دلیل وجود حرف a انتهای گاز R134 چه می‌باشد.

هنگامی حرفa  بعد از این گاز به کار برده می‌شود که معنای پر بودن گازها با یکدیگر را نشان بدهد. این دو گاز هر دو از فرمول‌های شیمیایی مشابه استفاده دارند، اما ممکن است در ساختار اصلی آن‌ها تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

برخی از تفاوت‌های بسیار جزئی و اندک که در خاصیت‌های این دو گاز دیده می‌شود، باعث می‌شود تا هر کدام از آن‌ها به ‌عنوان یک گاز مجزا شناخته بشوند.

البته در هر صورت، ما در سایت بالن گاز آماده ارائه خدمات برای هر یک از محصولات مد نظر هستیم و می‌توانیم این امکان را برای شما فراهم سازیم تا در فواید مختلف از این گاز بهره‌ مند شوید.

علت جایگزینی گاز R134 در خودروها

علت جایگزینی گاز R134 در خودروها
علت جایگزینی گاز R134 در خودروها

همه ما می‌دانیم که در تابستان‌ها و همین‌طور زمستان‌ها، تولید ایجاد یک درجه ‌حرارت معتدل، مسئله بسیار مهم و حیاتی شمرده می‌شود.

در واقع این مسئله به ‌عنوان یکی از آپشن‌های اصلی برای آسایش راننده و سرنشینان می‌باشد. به خصوص این‌ موضوع برای خودروهایی همچون کامیون‌ها که رانندگان در مسافت‌های بسیار طولانی در آن حضور دارند، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

زیرا رانندگان که ساعت بسیار زیادی در کابین خودرو می‌باشند، لازم دارند تا فضای کابین را با استفاده از تهویه و یک رطوبت و درجه‌ حرارت مناسب، به بهبود برسانند.

دو مسئله مهمی که اغلب افراد در رابطه با آن اطلاعات دارند، مربوط به رطوبت نسبی و حرارت خشک در محیط می‌باشد.

همان درجه حرارتی که در موتورهای معمولی دیده خواهد شد، به ‌عنوان درجه ‌حرارت خشک شناخته می‌شود و می‌تواند باعث تشخیص رطوبت نسبی و یا بخار آب موجود در فضا باشد.

با توجه به این ‌که از اختراع اتومبیل‌ها حدوداً ۱ قرن می‌گذرد، اما همچنان روند بهبود سازی سیستم تهویه برای اتومبیل‌ها به سمت به روزرسانی می‌باشد و حدوداً ۴۰ سال طول کشیده ‌است تا این پروسه به تحقق برسد.

سرعت فضای نصب تهویه در خودروها

در این مدت ‌زمان به گونه‌ای سرعت فضای نصب تهویه در خودروها افزایش پیدا کرده ‌است که اغلب کشورهای پیشرفته جهان، اولویت اصلی را برای امر ساخت‌ و ساز خودرو در سیستم تهویه قرار می‌دهند.

حال با توجه به این ‌که رقابت سنگینی بین خودروسازی‌ها و بازار آن‌ها وجود دارد، تمامی آن‌ها برای جلب رضایت مشتریان خود قصد دارند که از بهترین سیستم تهویه برای مطبوع سازی فضای داخل ماشین استفاده داشته باشند.

مسئله مهم این است که مبردها مهم‌ترین موارد استفاده در سیستم‌های تهویه مطبوع خودروها را خواهند داشت و با توجه به استانداردهای مد نظر آن‌ها برای ساخت انواع خودروها تهویه مناسبی از طریق این گازها صورت می‌گیرد. در سال‌های گذشته، اغلب خودروها از گاز R12 استفاده می‌کردند،

اما با تحقق دانشمندان، این ‌موضوع اثبات شد که این گاز می‌تواند آثار مخربی روی لایه اوزون داشته باشد و به‌ مرور زمان باعث تأثیرات منفی روی محیط ‌زیست گردد.

به‌ همین دلیل دانشمندان دریافته‌اند که گاز R134 می‌تواند جایگزین خوبی برای گاز R12 باشد و از سال ۱۹۹۹ به بعد تمامی خودروها از این گاز برای تهویه مطبوع ماشین‌ها استفاده می‌کردند.

این مسئله دلیل اصلی جایگزینی گاز R134 در خودروها بوده است. اگر شما نیز لازم دارید تا از این گاز پرفایده استفاده داشته باشید، ما در سایت بالن گاز در کنار شماییم تا بهترین خدمات را به شما عرضه کنیم.

انواع برند گاز R134

انواع برند گاز R134
انواع برند گاز R134

به دلیل این‌ که اهمیت استفاده از گاز R134 بسیار زیاد می‌باشد، برندهای متفاوتی از آن وجود دارد که می‌تواند برای نیازهای افراد مفید واقع شود. شاید شما نیز به ‌دنبال شناخت بیشتر برندهای موجود گاز R134 باشید.

برای این ‌که در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید و بدانید که کدام یک از برندها می‌توانند ارائه ‌دهنده گاز R134 باشند، باید در رابطه با آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید.

حال در ادامه به معروف‌ترین و معتبرترین مارک‌های تولید کننده این گاز اشاره خواهیم داشت. البته ما در سایت بالن گاز به‌ عنوان بهترین سایت تهیه گاز R134 می‌توانیم در کنار شما باشیم تا با هر کدام از برندهای متفاوت، رضایت شما را جلب کنیم.

  • گاز R134a ایسکون
  • گاز R134a کولیب
  • گاز R134a هانیول آمریکا
  • گاز R134 فروژن انگلیس
  • گاز مبرد R134 مکزیک
  • گاز مبرد R134 استارگت
  • گاز مبرد R134 هارپ
  • گاز فریون R134 آلفا
  • گاز فریون R134 مکس رف
  • گاز فریون R134 لروی ایسکون
  • گاز فریون R134 ایسکون صف

کاربرد اصلی گاز R134

کاربرد اصلی گاز R134
کاربرد اصلی گاز R134

همان‌طور که در ابتدای این مبحث به این ‌موضوع اشاره کردیم، کاربردهای متفاوتی از این گاز مشاهده می‌شود. البته مهم‌ترین آن روی سیستم‌های سرمایشی می‌باشد.

در هر صورت بهتر است که اطلاعات بیشتری در زمینه کاربرد اصلی این گاز داشته باشید تا بتوانید از سایت بالن گاز به بهترین نحو ممکن آن را تهیه کنید. موارد کاربرد این گاز به ‌شرح زیر می‌باشد.

  • یکی از مهم‌ترین کاربرد استفاده از این گاز، برای لوازم ‌خانگی می‌باشد.
  • مصرف این گاز در چیلرهای بسیار بزرگ مشاهده می‌شود.
  • استفاده از این گاز برای تجهیزات خنک‌ کننده خودرو نیز صورت می‌گیرد.
  • برای سیکل تبرید دمای بالا و دمای متوسط، استفاده از این گاز ضروری است.
  • در مواقع رطوبت ‌گیری هوای فشرده، از این گاز استفاده خواهد شد.
  • خنک ‌سازی رایانه‌ها از طریق گاز R134 صورت می‌گیرد.
  • این گاز به ‌عنوان یک گاز خنثی برای تهویه مطبوع خودروها مفید می‌باشد.
  • برای صنعت داروسازی و تحویل داروها نیز این گاز کاربرد بسیاری دارد.
  • به‌ منظور خشک کردن هوا به‌ عنوان یک جذب‌کننده رطوبت، استفاده از این گاز، کاربرد بسیاری دارد.
  • برای سیستم‌های سرمایشی همچون گاز یخچال، از این گاز استفاده خواهد شد.

خواص گاز R134

خواص گاز R134
خواص گاز R134

به ‌غیر از این‌ که کاربرد بسیار زیادی از این گاز مشاهده می‌شود، ممکن است از مزایای بسیار زیادی برخوردار باشد که باعث می‌شود تا در اغلب سیستم‌های سرمایشی و دیگر موارد از این گاز استفاده شود و همواره افراد برای فرآیندهای دیگر از آن کمک بگیرند. مهم‌ترین خواص و ویژگی‌ها و مزایای ذکرشده از این گاز به شرح زیر می‌باشد.

  • گاز R134 به‌ عنوان یک گاز خورنده به حساب نمی‌آید.
  • ویژگی غیر قابل ‌اشتعال بودن آن بسیار مفید می‌باشد.
  • گاز R134 به‌ عنوان یک گاز غیر سمی شناخته ‌شده است.
  • گاز R134 کاملاً ایمن و مطمئن می‌باشد.
  • گاز R134 می‌تواند در درجه‌ حرارت بالا کارکرد بسیار خوبی داشته باشد.
  • این گاز از درجه خلوص و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

خرید گاز R134

خرید گاز R134
خرید گاز R134

طبق تمامی مطالب گفته‌ شده دریافتیم که اهمیت استفاده از این گاز به چه اندازه بالاست. اما ممکن است برخی از افراد برای تهیه این گاز دچار مشکل شوند و نمی‌توانند انتخاب درستی از فروشگاه‌های مختلف برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند. برای استفاده از این محصول، به‌ راحتی می‌توانید از سایت بالن گاز بهره‌ مند شوید.

زیرا به ‌عنوان یکی از بهترین سایت‌ها در حیطه تهیه انواع گازهای مختلف می‌تواند امکانات مهمی را برای شما فراهم سازد

تا به بهترین نحو ممکن از خدمات مربوطه آن بهره ‌مند شوید و اگر نیاز به مشاوره درباره خرید این گاز دارید، می‌توانید با مشاورین با تجربه سایت بالن گاز تماس بگیرید یا از طریق سایت معتبر بالن گاز، خرید خود را نهایی کنید.

با توجه به این ‌که این گاز فریونی در اغلب وسایل و لوازم‌ خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب برای اسپیلت‌ها بسیار مهم و ضروری است، با نزدیک شدن به فصل تابستان، بهتر است که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای خریدای این گاز را انجام بدهید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان زبده سایت بالن گاز تماس بگیرید تا از خدمات ایشان بهره‌ مند شوید.

سخن آخر

سخن آخر
سخن آخر

در این مطلب تلاش داشتیم تا در رابطه با گاز R134 اطلاعاتی برای شما فراهم سازیم و در رابطه با موارد مصرف آن اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم.

با شناخت و معرفی این گاز، قطعا می‌دانید که به چه اندازه برای زندگی روزمره ما انسان‌ها حیاتی و ضروری می‌باشد. زیرا این گاز پرکاربرد می‌تواند امکاناتی را در زندگی ما فراهم کند که از آسایش و رفاه بیشتری برخوردار شویم.

با توجه به این‌ که این گاز بسیار پرفروش می‌باشد و ممکن است برخی از افراد از منابع نامعتبر این گاز را دریافت کنند، قیمت‌ها و حجم‌های متفاوتی از این گاز در بازار موجود می‌باشد.

همین‌طور می‌توانید کیفیت‌های متفاوتی را مشاهده کنید. در صورتی ‌که در این ‌باره تخصص نداشته باشید، قطعا ممکن است گمراه شوید. اما ما در سایت بالن گاز می‌توانیم به شما کمک کنیم تا خرید مطمئنی از گاز R134 داشته باشید.

امیدواریم که استفاده از این مطلب برای شما مفید بوده باشد و سطح اطلاعات شما در رابطه با گاز R134 افزایش پیدا کرده باشد. اگر نیاز به مشاوره‌های بیشتر در زمینه خرید این گاز دارید، می‌توانید از همکاران ما در سایت بالن گاز کمک بگیرید.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “گاز r134”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “گاز r134”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *