کپسول کامپوزیت و آلومینیومی سیلندرهایی هستند که امروزه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنان همه افراد ترجیح می‌دهند به وارد کننده و پخش انواع سیلندرهایی از جمله سیلندرهای طبی، صنعتی و ترکیبی مراجعه کنند تا علاوه بر اینکه این محصولات را به صورت اصل تهیه کنند بتوانند قیمتی مقرون به صرفه برای آن پرداخت نمایند. در ادامه بیشتر در مورد تفاوت کپسول کامپوزیت و فولادی و آلومینیومی صحبت خواهیم کرد. اگر قصد خرید هر یک از این کپسول‌ها را دارید به قسمت محصولات بالن گاز مراجعه فرمایید و انواع کپسول‌ها با برندهای مختلف را تهیه نمایید.

تفاوت کپسول کامپوزیت و فولادی و ویژگی‌هایشان

کپسول‌های کامپوزیت به علت افزایش سطح تکنولوژی به صورت وسیع در بازار عرضه شده‌اند. سیلندرهای فلزی وزنی برابر با یک سوم و کیفیتی بسیار بالاتر دارند. بنابراین بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. ابعاد این سیلندرها با توجه به میزان فشاری که تحمل می‌کنند متفاوت است که این موارد می‌تواند به ضخامت ابعاد طولی و شکل انتهای سیلندر وابسته باشد. کپسول های کامپوزیتی خود به دو دسته تقسیم می‌شوند. کپسول‌های کامپوزیت متال و کپسول‌های کامپوزیت آلومینیومی. کپسول های متال با نام کپسول‌های فولادی هم شناخته شده‌اند که میزان هوای ۴۵۰۰ psi را در خود نگهداری می‌کنند. کپسول‌ها برای پر کردن انواع تفنگ‌های پی‌سی‌پی با هر نوع فشاری به کار می‌روند. مقاومت آنها از نظر ایمنی بسیار بالاست و جنس فولادی یا فیبرو کربنی دارند. با حجم‌های مختلفی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. شما با مراجعه به بالن گاز می‌توانید انواع کپسول کامپوزیت ۱۲ لیتری، ۹ لیتری، ۶.۸ لیتری و ۳ لیتری را خریداری نمایید. با این اوصاف تفاوت کپسول کامپوزیت و فولادی در نام آنهاست اگر نه از لحاظ عملکردی و کاربری هر دو آنها یکسان هستند.
کپسول کامپوزیت
انواع کپسول کامپوزیت

تفاوت کپسول کامپوزیت و فولادی با آلمینیومی

کپسول‌های کامپوزیت آلومینیومی از سیلندرهای دیگر محسوب می‌شوند که دارای یک لایه فلزی داخلی آلومینیومی هستند و توسط الیاف‌های شیشه‌ای یا کربنی تقویت شده‌اند. از الیاف مخصوصی در ساخت آنها استفاده شده که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. از جمله این الیاف باعث می‌شوند که کپسول استحکام بالا، چگالی کم و در برابر حرارت مقاومت کافی را داشته باشد. از سری تفاوت‌ کپسول کامپوزیت و فولادی استحکام وزن و مقاومت آنهاست.
شکل یک کپسول فولادی
شکل یک کپسول فولادی
سیلندرهای آلومینیومی نسبت به سیلندرهای فولادی ارجحیت دارند. کپسول های کامپوزیت آلومینیومی می‌توانند فشاری برابر با ۳۰۰ بار و فشار تست ۴۵۰ بار را تحمل کنند. ضخامت این کپسول‌ها ۴ میلی متر است. در برابر ضربه، سایش و تیزی بسیار حساس است در نتیجه توجه داشته باشید که هیچگونه خراشی بر روی الیاف آن به وجود نیاید. در غیر این صورت ممکن است دچار مشکل شود. همیشه بازرسی‌های دوره‌ای و نگهداری صحیح را مورد توجه قرار دهید.

اجزای کپسول‌های کامپوزیت

سیلندرهای متال یا فولادی از اجزای متفاوتی تشکیل شده‌اند. از اجزای آن می‌توان به محافظ خارجی، شلنگ بلند ۴۰ اینچی باریک، شیرهای مادگی، اتصال سریع، سیلندرهای متال و یک عقربه نشانگر برای نمایش دادن میزان فشار هوای خروجی اشاره کرد. شما می‌توانید بر اساس اعدادی که درجه نشان می‌دهد توان فشار شارژ شدن مخزن را بخوانید.
کپسول کمپوزیت 6/8 لیتری کربن دار
کپسول کمپوزیت 6/8 لیتری کربن دار

کاربرد انواع کپسول کامپوزیت

اگر بخواهیم در مورد تفاوت کپسول کامپوزیت و فولادی آلومینیومی صحبت کنیم می‌توانیم به موارد استفاده آنها اشاره کنیم. به طور مثال از کپسول‌های متال یا فولادی در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. ازجمله این صنایع می‌توان به نفت و گاز و همچنین عملیات‌های امدادرسانی اشاره کرد. سال‌های اخیر این کپسول‌های کامپوزیتی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و جزء تجهیزات کاربردی در صنایع محسوب می‌شوند. زیرا جابجایی و نگهداری سیالات گوناگون با آنها آسان است. استفاده از کپسول‌های کامپوزیت آلومینیومی در آتش نشانی، غواصی و محیط‌های خورنده طبیعی است. همچنین برای تفنگ‌های پی‌سی‌پی و پینت بال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هر صورت شما برای خرید این محصولات می‌توانید به قسمت مربوطه در بالن گاز مراجعه کنید و انواع کپسول‌های کامپوزیت را تهیه نمایید.

مشاهده کنید : تفاوت کپسول اکسیژن پزشکی و صنعتی

کپسول پی سی پی فولادی خوبه یا کامپوزیت

کپسول کامپوزیت تفنگ پی‌سی‌پی برای پر کردن مخزن تفنگ‌های بادی استفاده می‌شود. با توجه به ایمنی که در آنها رعایت شده می‌توانند در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشند. امروزه به علت استفاده وسیع از کپسول‌های کامپوزیت وزن سبک آنها بسیار حائز اهمیت است. وزن کپسول‌های کامپوزیت خالی ۶.۵ لیتر حدود ۵ کیلوگرم است؛ در صورتی که وزن کپسول خالی فولادی در همین شرایط ۱۱ کیلوگرم است. در نتیجه تفاوت کپسول کامپوزیت و فولادی در این مورد است. کپسول کامپوزیت بادی برای اندازه‌گیری فشار خروجی باید دارای یک عقربه نشانگر باشد تا بتواند فشار خروجی را اندازه‌گیری کند. برای استفاده کپسول‌ها نباید شیر را ناگهانی باز و بسته کنید زیرا در این صورت ممکن است فشار ناگهانی در مخزن اتفاقات ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. همچنین برای پر کردن تفنگ بادی با کپسول‌های کامپوزیت باید این مورد را در نظر داشته باشید که فشار وارده به مخزن از حداکثر فشار مجاز بالاتر نرود. کپسول کامپوزیت حداکثر فشار پر کردن برای مقدار مشخصی را مشخص نکرده و شما باید این نکته را مد نظر قرار دهید.

تفاوت کپسول کامپوزیت و فولادی در چیست

از دیگر تفاوت‌ کپسول کامپوزیت و فولادی این است که برای جابجایی کپسول کامپوزیت می‌توانید از وسایل مناسب حمل و نقل استفاده کنید. جنس بدنه آنها از الیاف کربن و شیشه است. کاملاً ضد خش می‌باشد و در حمل و نقل باید حواستان جمع باشد. کپسول‌های کامپوزیت به شکل دست دوم هم به فروش می‌رسند. این کپسول‌های کامپوزیت را می‌توان چندین بار شارژ کرد. البته هنگام خرید حتماً باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا کپسول‌های سالم خریداری نمایید. بالن گاز از جمله مراکزی است که انواع کپسول‌های کامپوزیت فولادی و آلومینیومی را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. شما می‌توانید به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید و یا در صورت نیاز حضوری مراجعه کنید و هر آنچه لازم دارید تهیه نمایید. بالن گاز همواره می‌تواند به عنوان یک فروشگاه آنلاین نیازهای شما را برطرف کند. علاوه بر این محصولات دیگر از جمله کپسول‌های pcp دست دوم، کپسول کامپوزیت، کپسول کامپوزیت تفنگ پی‌سی‌پی، انواع کمپرسورها و روغن‌های مربوطه را در اختیار شما عزیزان قرار داده است. تنها کافیست به قسمت محصولات مراجعه کنید و هر آنچه که لازم دارید داخل سبد خرید قرار دهید. همچنین با خیال راحت می‌توانید تمامی محصولات را اورجینال و با بهترین قیمت تهیه و استفاده نمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!