قیمت گاز آرگون

قیمت گاز آرگون


در این نوشتار کاربردی قصد داریم موضوع قیمت گاز آرگون را به شکل کامل و مفصل مورد تشریح قرار داده و مهم ترین مسائلی که در رابطه با قیمت گاز آرگون می باشند، را برای شما عزیزان توضیح دهیم. از همه ی شما سروران گرامی درخواست داریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از گاز های نادر و کمیاب گاز آرگون می باشد و البته این گاز به شکل مایع هم برای امور بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. گاز آرگون در صنایع گوناگون و مشاغل متفاوت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مثال می توان صنعت روشنایی را نام برد که در حقیقت اصلی ترین و مهم ترین صنعتی می باشد که در آن گاز آرگون مورد استفاده قرار می گیرد، البته ذکر این نکته ضروری می باشد که مصرف و کاربرد گاز آرگون فقط مختص به این صنعت نمی باشد، بلکه در صنایع دیگری از جمله صنعت پزشکی، صنعت خودروسازی، صنعت جوشکاری و غیره مورد کاربرد قرار می گیرد.

هنگام خرید گاز آرگون باید به این نکته مهم دقت کنید که آن را فقط از مراکز معتبر این کار می بایست تهیه کرد و با انجام ابن کار به دو هدف دست می یابید اول این که هم محصول با کیفیت را خرید کنید و دوم این که کم تری خطر و پیش آمد برای آن به وجود می آید.

قبل از ورود به بحث های اصلی مقاله، توجه شما عزیزان را به این موضوع جلب می نماییم که برای دریافت اطلاعات دقیق در زمینه ی قسمت گاز آرگون و یا تهیه آن، به سایت های شناخته شده و معتبر سری بزنید. در حال حاضر یکی از معروف ترین سایت های این حوزه، وب سایت بالن گاز می باشد.

مهم ترین تیترهای مربوط به این مقاله به شرح ذیل می باشند:

آیا در زمینه ی گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی تاریخچه ی کشف گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی خواص فیزیکی گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی خواص شیمیای گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی انواع گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی ترکیبات گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی شیوه تولید گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی کاربرد های معمول گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی شیوه خرید گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

عامل های موثر بر قیمت گاز آرگون:

 

آیا در زمینه ی گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

در مقاله پیش رو با عنوان قیمت گاز آرگون، قدص داریم در زمینه ی این که گاز آرگون چه چیز می باشد، اطلاعاتی را برای شما به طور مفصل توضیح دهیم اگر به این موضوع علاقه مند هستید، لطفا تا پایان مطلب ما را همراهی نمائید.

اگر جدول تناوبی مندلیف را به خاطر داشته باشید، متوجه می شوید که یکی از گاز های گروه هجدهم جدول گاز آرگون می باشد و همچنین جزء خانواده گاز های نجیب به شمار می رود و ردیف سوم از این جدول را به خود اختصاص داده است. عدد اتمی این گاز 18 می باشد و علامت اختصاریAR را به خودش تخصیص می دهد.

چون این گاز در خانواده گاز های نجیب قرار دارد، هیچ نوع ترکیبی از این گاز در حالت طبیعی موجود نمی باشد. گاز آرگون به میزان تقریبا یک درصد در اتمسفر زمسن موجود می باشد و بیشترین حجم این میزان را نیز آرگون چهل تشکیل می دهد و این حاصل از هم پاشیدن پتاسیم چهل در جو، متاثر از پرتو های کیهانی بیرون از جو زمین ایجاد می شود.

فراموش نکنید که میزان آرگون سی و شش در جهان نسبت به آرگون چهل به شدت زیاد می باشد. چون این نوع از آرگون حاصل این است که سنتز هسته ای ستاره ای در ستارگانی که تازه متولد می شوند، ایجاد می شود.

اگر کلمه آرگون را بخواهیم ریشه یابی کنیم، به این نکته می رسیم که این واژه از یک واژه ی یونانی گرفته شده است که به معنی تنبل یا غیر فعال است.

دلیل انتخاب این اسم برایش این است که یک عنصر خنثی و بدون انجام واکنش های شیمیایی می باشد

دلیل انتخاب این اسم برایش این است که یک عنصر خنثی و بدون انجام واکنش های شیمیایی می باشد. در حقیقت گاز آرگون از نوع گاز هایی می باشد که از مایعات گرفته می شود. این نوع گاز به خاطر استفاده ی صنعتی به شیوه ی تقطیر جزء به جزء از هوای مایع خود جدا سازی و جمع آوری شدن شود.

از مهم ترین ویژگی های گاز آرگون، بی بو بودن، بی ابری، عدم آتش گیری و سمی نبودن آن می باشد. در حالت و شرایط عادی گاز آرگون واکنش شیمیایی انجام نمی دهد و به خاطر داشته باشید که ترکیبات شمیایی متشکل از این عنصر در دمای عادی خانه   ناپایدار می باشد.

برای سهولت کاربرد این گاز را بیشتر به شکل کپسول عرضه می نمایند

برای سهولت کاربرد این گاز را بیشتر به شکل کپسول عرضه می نمایند، زیرا گاز آرگون به شکل کپسول برای تامین کردن گاز بدن خطر و هیچی واکنشی می باشد و غالبا برای کار جوشکاری فلزات به کار برده می شود.

از آن جا که طبیعت گاز آرگون بدون اثر می باشد، به منظور محافظت کردن از تیتانیوم و دیگر موادی که واکنش گرا هستند، از جمله سیلیکون مورد استفاده قرار می گیرد و علت این موضوع این است که گاز آرگون به طور طبیعی هیچ تمایلی به واکنش نشان دادن یا اکسید شدن ندارد و به همین دلیل می تواند به راحتی از موادی که آمادگی بالایی به منظور اکسید شدن دارند، کحافظت نمایند.

شما به منظور به کار بردن و خرید معتبر گاز آرگون می توانید به سایت بالن گاز مراجعه نمائید.

پیشنهاد می کنیم از پست خرید گاز آرگون دیدن کنید.

آیا در زمینه ی تاریخچه ی کشف گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی تاریخچه ی کشف گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی تاریخچه ی کشف گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

در تیتر قبلی از مقاله مورد نظر با عنوان قیمت گاز آرگون، در زمینه ی ماهیت و کاربرد گاز آرگون به طور مفصل توضیحاتی را برای شما بیان کردیم و در این بخش می خواهیم در زمینه ی تاریخچه کشف گاز آرگون اطلاعاتی را برای شما بیان کنیم، لطفا تا انتهای مقاله با ما همراهی نمائید.

با توجه به این که علم بشر در هر موردی به صورت مرحله ای پیشرفت کرده است، گاز آرگون نیز همچون مواد دیگر تاریخچه ای از نظر کشف شدن دارد. بعد از این که گاز آرگون کشف شد و به وسیله بشر درک شد، سایر گاز ها به شکل های گوناگون به دست بشر و یا از طبیعت ایجاد شدند.

گاز آرگون یک عنصری با ویژگی های زیر می باشد:

گاز آرگون یک عنصری با ویژگی های زیر می باشد:
گاز آرگون یک عنصری با ویژگی های زیر می باشد:

جزئی از خانواده گاز های نجیب، یک ماده بدون بو و بدون رنگ، بدون اثر به گونه ای که رغبت زیادی به ترکیب شدن ندارد و به خاطر همین نداشتن تمایل، دارای خاصیت واکنش پذیری زیادی نمی باشد.

کلمه آرگون یک کلمه با ریشه ی یونانی است، به معنی غیر فعال می باشد و به خاطر غیر فعال بودن نیز چنین نامی بریش انتخاب شده است. در پایان قرن هفدهم میلادی بود که هنری کاوندیش دانشمند فرضیه وجود داشتن گاز آرگون را در هوا اعلام کرد.

بعد از وی دانشمندانی به نام لرد رایلی و رامز در اواخر قرن هجدهم میلادی توانستند در یک محیط آزمایشگاهی، نیتروژن، اکسیژن، کربن دی اکسیدو آب را از هوایی که در جو بود حذف کنند و به این ترتیب گاز آرگون را جدا سازی کنند و از مواد ترکیبی هوا مجزا نمایند.

در حقیقت فقط این تلاش برای کشف کردن آرگون نبود، بلکه اشخاصی چون نوال و هارتلی در پی تحقیق هایی جداگانه توانستند گاز آرگون را به شکل نوارهای در طیف رنگی هوا مشاهده نمایند.

گاز آرگون اولین گاز نجیب

گاز آرگون اولین گاز نجیب
گاز آرگون اولین گاز نجیب

اگر چه دانشمندان قادر نبودند که کشف کنند که آن عنصر دیده شده در طیف چه گازی می باشد، ولی پس از مشاهداتی این گاز مورد شناسایی قرار گرفت. به عبارتی دیگر می توان اداعا کرد که گاز آرگون اولین گاز نجیبی می باشد که به وسیله بشر کشف و شناسایی شد.

در واقع گاز آرگون از نظر فراوانی سومین گاز موجود در زمین می باشد. کشف گاز آرگون و دیگر گاز های نجیب توسط دانشمندی به نام رمزی رامزی صورت گرفت که به خاطر آن توانست جایزه نوبل را نیز دریافت کند.

بعد از کشف کردن گاز آرگون اولین مشاهده اش تقریبا سال دو هزار میلادی در دانشگاه هلسینکی صورت گرفت و در این تحقیقات آرگون فلوئورو هیدرید ساخته شد که توانست در دمایی کمتر از هفده کلوین پایداری نسبتا مناسبی داشته باشد.

بر اساس پژوهش و تحقیقات و مشاهداتی که در آن زمان صورت گرفت، این موضوع درک شد که برخی از ترکیبات شیمیایی گاز آرگون دارند و این ترکیبات در حالت استاندارد و عادی دارای شرایط پایداری می باشند، ولی تا کنون برای تولید کردن و یا جداسازی گاز آرگون از ترکیبات هیچ شیوه ای به مقام عمل و انجام نرسیده است.

آیا در زمینه ی خواص فیزیکی گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی خواص فیزیکی گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی خواص فیزیکی گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

در قسمت قبلی از نوشتار پیش رو با عنوان قیمت گار آرگون در زمینه ی تاریخچه پیدایش و کشف گاز آرگون مطالب مفیدی را برای شما ارائه دادیم و در این بخش می خواهیم در زمینه ی خواص فیزیکی گاز آرگون اطلاعاتی را برای شما توضیح دهیم اگر مایل هستید تا پایان مطلب با ما بمانید.

از نظر فیزیکی عنصر آرگون یکی از گاز های می باشد و این که این ماده در حالت مایع هم قابلیت تبدیل شدن را دارد. دارای جرم اتمی تقریبا سی و نه و همچنین نقطه ذوبش منفی صد و هشتاد و نه درجه سانتی گراد می باشد و نقطه جوش این گاز تقریبا صد و هشتاد و پنج درجه می باشد و به همین صورت این گاز دارای شعاع اتمی فتاد و یک پی ام می باشد.

گاز آرگون نیز همجون هر عنصر دیگری، خواص فیزیکی مخصوصی را دارد. می توانیم بگوئیم که یکی از این خواص در زمینه ی گرمای تبخیر و گرمای ویژه می باشد. طبق آخرین گزارش های آزمایشگاهی معتبر این گاز دارای گرمای تبخیرش در حدود شش کیلو ژول بر مول می باشد، در حالی که گرمای ویژه این گاز کم تر از یک ژول می باشد.

مهم ترین و رد حقیقت اصلی ترین منبعی که از آن گاز آرگون تهیه و تولید می شود، هوا است

مهم ترین و رد حقیقت اصلی ترین منبعی که از آن گاز آرگون تهیه و تولید می شود، هوا است. بریا به کار بردن این گاز می بایست مشخصه های آن را در نظر گرفت و به منظور مورد استفاده قرار دادن کپسول گاز آرگون می بایست تجهیزاتی به کار گرفته شوند که قابلیت کم کردن فشار را داشته باشند

و همچنین پس از هر بار استفاده از آن کپسول، می بایست شیر کپسول در حالت بسته شدن قرار بگیرد. بعد از این که مخزن و سیلندر آن خالی شد، برای این که باعث ایجاد خطر و یا آسیبی نشود، باید در جای خنک که تهویه مناسب دارد و از مواد قلیایی و اسید خالی می باشد، نگه داری شود.

به یاد داشته باشید، همه موارد حفاظت و نگه داری که در بالا عنوان کردیم، مربوط به گاز آرگون می باشد و اگر بنا به استفاده از آرگون مایع را داشته باشیم می بایست به نکته های دیگری را نیز دقت و توجه کنیم.

از جمله آن نکات می توانیم اشاره ای کنیم، به به کار بردن پوشش کامل و عینک هنگلام استفاده کردن کپسول آن. درباره ی کپسول ها به سبب خواص ویژه فیزیکی، بدون شک می بایست کلاهک کپسول در دسترس باشد و در مکان خودش به شکل درستی ثابت نگه داشته شود.

کپسول گاز آرگون به سبب خواص ویژه فیزیکی اش زیر فشار می باشد

به خاطر داشته باشید که کپسول گاز آرگون به سبب خواص ویژه فیزیکی اش زیر فشار می باشد و در شرایط رها شدن منجر به خفگی و یا یخ زدگی خواهد شد. در نتیجه این شرایط، کپسول گاز ارگون نمی بایست در معرض آتش واقع شود و همچنین نمی بایست سوراخ داشته باشد.

در حقیقت اگر با آرگون مایع ارتباط مستقیم و یا لمس کردن از نردیک را تجربه کرده باشید، حتما به سوختگی بسیار شدید دچار شده اید. در هر حال باید این نکته را به خاطر بسپارید که این ماده سرطان زا نمی باشد، اما در شرایط نشتی مکانی که گاز در آن خالی شده است و پراکنده شده است، را باید از سکنه خالی کرد.

آیا در زمینه ی خواص شیمیای گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی خواص شیمیای گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی خواص شیمیای گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

در بخش قبیل از مقاله ما با عنوان قیمت گاز آرگون در مورد خواص فیزیکی گاز آرگون اطلاعاتی را برای شما به صورت مفصل شرح دادیم و در این بخش بر آن هستیم تا خواص شیمیایی گاز آرگون را نیز مورد بحث و بررسی قرار دهیم لطفا ما را تا انتهای مطلب همراهی نمائید.

این ماده نیز همچون سایر مواد دارای خواص شمیایی نیز می باشد، خواصی که در ویژگی هایش تاثر گذار می باشد و همچنین تحت تاثیر همین خواص شیمیایی می باشد که در ترکیب با سایر عناصر از خود واکنش های مخصوص به خود را بروز می دهد.

یکی از این خواص شیمیای گاز آرگون مربوط به بوی آن و میزان واکنش پذیری اش در مقایسه با دیگر عناصر سایر گروه های جدول تناوبی مندلی اف است که رد سطح کم تر و پائین تری می باشد.

این عنصر دارای ظرفیت هشت می بادش و در واقع یک عنصر بدون رنگ می باشد. دارای انرژی یون چیزی در حدود تقریبا هزار و پانصد و بیست کیلو ژول است و الکترون های لایه ظرفیت آن به پی شش ختم می شود.

گاز آرگون دارای دانستیه تقریبا دو و همچنین دوره ی تناوبی دو می باشد. سطح انرژی آرگون سه می باشد و اولین انرژی عنصر آرگون دو است و دومین و سومین انرژی این عنصر هشت می باشد.

گاز آرگون دارای ایزوتوپ های متفاوتی است

گاز آرگون دارای ایزوتوپ های متفاوتی است
گاز آرگون دارای ایزوتوپ های متفاوتی است

گاز آرگون دارای ایزوتوپ های متفاوتی است که عمر طولانی و ماندگاری ندارند و می توان گفت که آرگون چهل پایدارترین ایزوتوپ های این عنصر می باشد. در حقیقت قابلیت انحلال این گاز در آب در مقایسه با قابلیت انحلال اکسیژن در آب یکسان می باشد، اما در مقایسه با نیتروژن قابلیت انحلالش دو برابر می باشد.

می توان گفت که گاز آرگون هیچ گونه ترکیب پایدار و ثابتی در طبیعت ندارد. از آن جا که این گاز بدون اثر می باشد، در یک شرایطی ویژه و تحت دمایی پائین تر از هفده درجه کلوین این گاز آرگون با گاز فلوئور و هیدروژن ترکیب می شود و گاز آرگون فلوئورو هیدرید را به وجود می آورد.

گاز آرگون دارای هدایت گرمایی خیلی پائین می باشد و همچنین دارای خواص الکترونیکی متفاوتی است و در حقیقت این گاز رایج ترین گاز حامل می باشد که در کروموتو گرافی گازی موجود می باشد.

این گاز دارای چگالی تقریبا دو می باشد

این گاز دارای چگالی تقریبا دو می باشد
این گاز دارای چگالی تقریبا دو می باشد

این گاز دارای چگالی تقریبا دو می باشد که با در نظر گرفتن خواص شیمیایی اش می تواند کاربرد های مختلفی نیز داشته باشد.

بیشترین و مهم ترین کاربرد گاز آرگون در صنعت می باشد و مهم ترین و رایج ترین صنعتی که گاز آرگون را مورد استفاده قرار می دهد، صنعت روشنائی و تولید لامپ می باشد، لامپ هایی که برای روشن شدنشان این گاز را به کار می برند. کاربرد دیگر این گاز به صورت موثر در صنعت جوشکاری می باشد و متصل کردن فلزات به یکدیگر از این گاز استفاده می کنند.

برای آشنایی بیشتر با خواص شیمیایی گاز آرگون می توانید به وب سایت های معتبر در این زمینه مراجعه نماید و ما به شما وب سایت بالن گاز را پیشنهاد می دهیم که در این موارد می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

آیا در زمینه ی انواع گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی انواع گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی انواع گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

در قسمت قبلی از نوشتار مورد نظر تحت عنوان قیمت گاز آرگون، خواص شیمیایی گاز آرگون را به طور مفصل بررسی کردیم و شرح دادیم و در این قسمت قصد داریم در زمینه ی انواع گاز آرگون مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم. لطفا اگر به این موضوع علاقه دارید تا پایاین مطلب با ما همراهی نمائید.

اگر از لحاظ نوع ماده گاز آرگون را بررسی کنیم، به این مطلب می رسیم که در دو حالت گاز و مایع وجود دارد و در حالی که اگر از لحاظ ترکیبات و انواعی که از آن در طبیعت موجود می باشد، سه نوع ایزوتوپ دارد.

در حقیقت بر اساس مطالعات علمی و آزمایشگاهی در این مورد این عنصر دارای سه نوع ایزوتوپ می باشد و تقریبا در حدود دوازده رادیو اکتیو گاز آرگون موجود است. مهم ترین و اساسی ترین انواع ایزوتوپ گاز آرگون که در زمین وجود دارد، آرگون 36 و همچنین آرگون 38 به اضافه ی آرگون 40 می باشند.

ایزوتوپ پتاسیم با عدد 40 با نصف عمری تقریبا مدت ده سال به وسیله ی جذب کردن و فرستادن الکترون مثبت به صورت طبیعی به آرگون چهل پایدار تبدیل می شود و در حالی که با فرستادن الکترون منفی، تبدیل به کلسیم چهل پایدار خواهد شد.

خصوصیت ها و نسبت های بیان شده در مشخص کردن طول عمر سنگ ها نقش مهمی را بازی می کنند

خصوصیت ها و نسبت های بیان شده در مشخص کردن طول عمر سنگ ها نقش مهمی را بازی می کنند. در شرایط بیرون از جو زمین ایزوتوپ گاز آرگون 39 از طریق فعالیت اشعه های کهکشانی و همراه با گاز آرگون چهل ساخته خواهد شد، اما در شرایط مربوط به قسمت های درون و زیر زمین همچون گوشته و هسته این دو تا ایزوتوپ از گاز آرگون به خاطر واکنش هایی مواد مذاب در داخل زمین اتفاق می افتد و از طریق جذب نوترون ساخته خواهند شد. این مساله غالبا توسط ایزوتوپ پتاسیم سی و نه و یا فرستادن آلفا توسط کلسیم اتفاق می افتد.

ایزوتوپ آرگون سی و هفت به وسیله ی متلاشی شدن کلسیم چهل ساخته می شود

در واقع می توان به طور کلی بیان کرد که ایزوتوپ آرگون سی و هفت به وسیله ی متلاشی شدن کلسیم چهل ساخته می شود و این در حقیقت حاصل انفجار هایی می باشد که در هسته زمین اتفاق می افتد و این نوع ایزوتوپ نیمه عمری تقریبا برابر با سی و پنج روز دارد که این امکان وجود دارد که آن را تبدیل به یکی از شکل های عنصر آرگون که نیمه پایدار می باشد، می نماید.

می توان اذعان داشت که یکی از پایدارترین ایزوتوپ های آرگون، ایزوتوپ سی و نه می باشد و در مقابل در شرایط کاملا استاندارد کم ترین پایداری و نیمه عمری مربوط می شود، به ایزوتوپ آرگون چهل و یک. در حالی که در شرایط آزمایشگاهی و ایجاد کردن یک شرایط مناسب، این امکان وجود دارد که میزان کمی را بتوانیم به نیمه عمر و پایداری این ایزوتوپ ها اضافه کرد.

برای دریافت اطلاعات درست و مناسب تری در زمینه ی انواع گاز آرگون و شرایط به وجود آمدنشان و همچنین شرایط مناسب برای افزودن پایداری ایزوتوپ های این گاز، می توانید به وب اسیت معتبر بالن گاز رجوع کنید.

آیا در زمینه ی ترکیبات گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی ترکیبات گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی ترکیبات گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

در بخش پیشین از نوشتار مورد نظر با عنوان قیمت گاز آرگون، انواع گاز آرگون را توضیح دادیم و همچنین شرایط ساخته شدن آن با انواع ایزوتوپ هایش مورد بررسی قرار دادیم و در این قسمت هم می خواهیم در زمینه ی ترکیبات گاز آرگون مطالبی را برای شما ارائه کنیم. لطفا با ما بمانید.

بر خلاف ویژگی عدم تمایل این گاز به واکنش پذیری، ترکیبات گاز آرگون گوناگون می باشند، زیرا آخرین لایه از الکترون های گاز آرگون و یا الکترون لایه، ظرفیتش به پی 6 که یک ظفیت کامل می باشد، پایان می یابد. به عبارتی دیگر گاز آرگون یک گاز کاملا پایدار است و به همین علت در مقابل واکنش شیمیایی و مشارکت کردن در ترکیب ها ایستادگی می کند و این مسئله منجر می شود، به این موضوع که فرآورده سازی از گاز آرگون بی نهایت مشکل می شود.

تقریبا میانه ی قرن بیستم و پیش از ایجاد ترکیبات شیمیایی حاصل از گازهای نجیب هلیم و آرگون بود که بیشتر دانشمندان بر این باور بودند که گاز های نجیب از جمله گاز آرگون تمایلی به ترکیب شیمیایی ندارد و در واکنش ها هیچ مشارکتی ندارد.

اگر چه این ایده در سال دو هزار به خاطر ساختن موفق ترکیبی از گاز آرگون تغییر یافت به این صورت که دانشمندان دانشگاه هلسینکی طی یک آزمایش و مطالعه علمی، با تاباندن نور فرابنفش به عنصر آرگون منجمد شده که دارای مقداری هیدرید فلوئور است و در نزدیکی سدیم یدید صورت گرفته است. این مطالعه نشان داد که در شرایط محافظت شده ی آزمایشگاهی مناسب، گاز آرگون متمایل به مشارکت در واکنش ها می باشد.

این ترکیبات پدید آمده از شرایط کنترل شده ی آزمایشگاهی، دارای پایداری تا حدود چهل کلوین می باشند

باید یادآوری کنیم که این ترکیبات پدید آمده از شرایط کنترل شده ی آزمایشگاهی، دارای پایداری تا حدود چهل کلوین می باشند. تقریبا با گذشت ده سال از این جریان و کشف کردن مسئله، ترکیبی جدید از گاز آرگون ایجاد شد با این فرمول شیمیایی ASCF2.

طبق یک گزارش کار از کاربرد گاز آرگون این نتیجه حاصل شد که در صنعت ها و آزمایشگاه ها این گاز در هد دو حالت خالص و هم به صورت ترکیبی با سایر گازها به کار برده می شود. مشهور ترین و کاربردی ترین شکل ترکیبی از گاز آرگون، ترکیب گاز آرگون با گاز متان می باشد که دارای نام تجاری پی 10 است.

گاز متان پرفروش ترین گازی برای ترکیب شدن با گاز آرگون می باشد

در حقیقت می توان اذعان کرد که گاز متان پرفروش ترین گازی برای ترکیب شدن با گاز آرگون می باشد، البته باید دقت کرد که گاز پی 10 همان ترکیب است که از ده درصد گاز متان و نود درصد گاز آرگون به دست آمده است و این نوع گاز در دستگاه های دارای کاربرد بسیار زیادی در دستگاه های ایکس ری می باشد.

البته گاز آرگون فقط با گاز متان ترکیب نمی شود، بلکه گاهی آن را با گاز دی اکسید کربن نیز ترکیب می کنند و با نام تجاری کورگون لقب داده می شود. کاربرد گاز کورگون غالبا در صنعت جوشکاری می باشد.

یک مورد معروف و اساسی دیگر از ترکیب گاز آرگون باقی مانده است و آن هم ترکیبش با نیتروژن است و در اصطلاحات تجاری با نام نورگون معروف شده است و در صنایع به خصوص صنعت روشنایی و لامپ سازی به کار برده می شود.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در زمینه ی انواع ترکیبات گاز آرگون و کاربرد های مختلفش هستید، می توانید به وب سایت معتبر بالن گاز مراجعه کنید و همه اطلاعات لازم را در این مورد به دست آورید.

آیا در زمینه ی شیوه تولید گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی شیوه تولید گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی شیوه تولید گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

در بخش قبلی از مقاله مد نظر با عنوان قیمت گاز آرگون در زمینه ی انواع و اقسام ترکیبات گاز آرگون با سایر گاز ها و کاربرد شان را مورد بررسی و توضیح قرار دادیم و در این بخش می خواهیم در زمینه ی شیوه ی تولید گاز آرگون اطلاعاتی را خدمت شما ارائه دهیم اگر به این موضوع علاقه مند هستید، از شما می خواهیم که ما را تا انتهای مطلب همراهی نمائید.

گاز آرگون به هر دو حالت طبیعی و صنعتی تولید می شود. یک شیوه از تولید گاز آرگون به وسیله گیاهان است، در این شیوه جدا ساختن هوا به ساختن مایع و حباب هایی از هوا و جدا کردن آرگون به وسیله ی روش تقطیر ژنتیکی پیوسته و بدون فاصله باعث تولید خواهد شد.

البته باید دقت داشته باشید که در این شیوه در حقیقت گاز آرگون در حالت یک مایع فریزری و یخ زده مورد بازیافت قرار می گیرد.

اگر چه برای تولید کردن گاز آرگون خالص شیوه های متفاوتی وجود دارد. یکی از این راه کار ها تولید کردن گاز آرگون از ناخالصی ها می باشد. در واقع آرگونی که در هوا و جو کره خاکی موجود می باشد، سرشار از ناخالصی هایی هم چون آب، اکسیژن، کریپتون و هم چنین آرگون سی و نه می باشد، که البته کل این ناخالصی ها به شکا ناخودآگاه دلالت بر تولید آرگون را دارند.

گاهی اوقات از راه منابع زیر زمینی و حوادثی که در ایزوتوپ های آرگون رخ می دهد، مقداری گاز آرگون ایجاد می شود

گاهی اوقات از راه منابع زیر زمینی و حوادثی که در ایزوتوپ های آرگون رخ می دهد، مقداری گاز آرگون ایجاد می شود. آرگون چهل یکی از شناخته شده ترین ایزوتوپ های آرگون می باشد که در تولید آن می توان از پایداری عناصر استفاده کرد.

در این شیوه با به کار بردن یک اصل ساده ی فیزیک و همچنین استفاده از این قانون که دو ایزوتوپ نوسانات متفاوتی دارند، آرگون ایجاد می شود. در زمینه ی تولید کردن این نوع از ایزوتوپ آرگون می بایست این مهم را مد نظر قرار داد که آرگون 39 دارای سرعتی بیشتر از آرگون 40 می باشد، چون یک هسته کمتر نسبت به نوع دیگر دارد.

فرایند تولید گاز آرگون در یک شرایط آزمایشگاهی و صنعتی و در حقیقت یک شرایط کنترل شده، به این شکل می باشد که گاز آرگون می بایست در بالای ستون تزریق شود و در این مرحله خازن به خاطر تغییرات آرگون را از حالت گاز به حالت مایع تبدیل می نماید و سپس آرگون به شکل مایع تغییر پیدا کرده است، از طریق صافی هایی که در طول ستون تعبیه شده اند، شروع به افتادن می کند مکانی که به تدریج پاک شده است و می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به منظور آشنایی با مراحل تولید گاز آرگون چه در حالت طبیعی و چه در حالت مصنوعی به وب سایت معتبر بالن گاز مراجعه کنید تا به طور کامل از این موضوع آگاهی یابید.

آیا در زمینه ی کاربرد های معمول گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی کاربرد های معمول گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی کاربرد های معمول گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

در تیتر قبلی از نوشتار پیش رو با عنوان قیمت گار آرگون، در مورد مراحل و نحوه تولید گاز آرگون در هر دو حالت طبیعی و مصنوعی مطالب مفیدی را برای شما توضیح دادیم و در این بخش قصد داریم در زمینه ی کاربرد های معمول گاز آرگون توضیحاتی را برای شما بیان کنیم، اگر به این مطلب علاقه دارید، از شما می خواهیم که تا پایان ما را همراهی کنید.

همان طور که در جریان هستید، آرگون جزء گاز های بیسار کاربردی در صنعت های گوناگون می باشد و غالب استفاده آن در صنعت جوشکاری است، البته به جز صنعت جوشکاری در صنایع دیگر و سایر کسب و کار ها نیز قابلیت استفاده را دارد.

یکی از رایج ترین کاربرد های گاز آرگون برای پر کردن حباب هایی که در لامپ ها موجود است، م می باشد. علاوه بر آن حباب هایی که در پنجره های دو جداره نیز موجود هستند، نیز با استفاده از گاز آرگون بر طرف می شوند.

از طرفی دیگر فلزات مذاب به خاطر تفکیک گاز های محلول در آن ها متاثر از برخورد کردن با هوا و سایر محلول ها با آرگون مایع، شسته می شوند. به یاد داشته باشید که زیرکونیم یکی دیگر از عناصر معدنی در جدول تناوبی می باشد و در واقع خانه چهلم از آن جدول را برای خود اشغال کرده است، نیز به وسیله گاز آرگون تصفیه می شوند.

نباید از نقش محافظتی گاز آرگون در مقابل رشد کردن کریستال های ژورمانیوم و سیلیسیوم چشم پوشی کرد

البته نباید از نقش محافظتی گاز آرگون در مقابل رشد کردن کریستال های ژورمانیوم و سیلیسیوم چشم پوشی کرد. در حقیقت همان طو رکه دیگر گاز ها برای مصارف پزشکی کاربرد دارند، گاز آرگون نیز از استفاده های پزشکی برخوردار می باشد و در کارها و عمل های جراحی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به سیستمی که از آن استفاده می کنند، آرگون پلاسما گفته می شود.

گاز آرگون در زمینه ی صنعت جوشکاری، نقش محافظ قوس الکتریکی را بازی می کند و در مکان الکترود تنگستنی یک محیط خنثی را به وجود می آورد، البته گاز آرگون در انواع کار های لیزر و فولاد ضد زنگ، برای کربن گیری مورد استفاده قرار داد.

یکی دیگر از موارد پر کاربرد گاز آرگون

یکی دیگر از موارد پر کاربرد گاز آرگون در لامپ های الکتریکی، فلوئورسنت، عکاسی، مشتعل است و البته یکی دیگر از کارهای مهم گاز آرگون تخمین زدن سن آب های زیر زمین می باشد. برای لامپ هایی که پر مصرف می باشند، نیز این گاز به کار می رود. یکی از دلایل کاربرد های متنوع گاز آرگون، ویژگی های خاص آن می باشد که آن را در مورد های مختلف پر کاربرد کرده است.

گاز آرگون در حقیقت یک گاز بی اثر می باشد و در مقایسه با سایر گاز ها از جمله گاز نیتروژن بسیار ارزان تر می باشد. یکی دیگر از ویژگی های گاز آرگون هدایت گرمایی خیلی پائینش می باشد و همچنین خواص یونشی دارد. از طرف دیگر چون از این گاز به میزان زیاد و به وفور در جو زمین یافت می شود، به راحتی قابل حصول و دست یابی می باشد.

اگر به دنبال کابرد های رایج گاز آرگون در مصارف مختلف هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که به وب سایت معتبر بالن گاز رجوع کنید.

آیا در زمینه ی شیوه خرید گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی شیوه خرید گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی شیوه خرید گاز آرگون اطلاعاتی دارید؟

در بخش قبلی از مقاله مورد نظر با عنوان قیمت گاز آرگون، درباره ی کاربرد های رایج گاز آرگون اطلاعتی را برای شما به طور مفصل توضیح دادیم و در این بخش بر آن هستیم که در زمینه ی شیوه ی خرید گاز آرگون مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم لطفا تا پایان مطلب با ما باشید.

فقط باید از مراکز معتبر و با اطمینان گاز آرگون خریداری شود و همچنین هنگام خرید کردن گاز آرگون می بایست جنس و مدل کپسول را مورد توجه قرار داد. علاوه بر آن گاز آرگون به خاطر خنک بودن و خنک نگه داشتن محفظه نگهداری، می بایست در کپسول هایی که دو جداره هستند و یا عایق بندی شده اند، حفاظت شوند.

عامل های موثر بر قیمت گاز آرگون:

عامل های موثر بر قیمت گاز آرگون:
عامل های موثر بر قیمت گاز آرگون:

مهم ترین عواملی که می توانند بر قیمت نهایی گاز آرگون تاثیر داشته باشند به شرح ذیل می باشند:

گاز آرگونی که در کشور های دیگر تولید شده و به کشور ما ارسال می شود دارای درجه های خلوص متفاوتی می باشد. این درجه ها از 9999/99% تا 999/99% می  باشند. در حقیقت این عامل دارای تاثیراتی بر قسمت گاز آرگون وارداتی می باشد.

هم چنین گازهای آرگون تولید داخل نیز دارای خلوصی بین 99/99% الی 999/99% می باشند که این موضوع نیز تا حدودی در بحث قیمت ها تاثیرگذار است.

موضوع دیگری که برای تهیه ی آرگون و دیگر گازها تاثیر دارد بحث مسافتی می باشد که قرار است گاز خریداری را مورد حمل و نقل قرار دهید.

سایز های مختلف

سایز های مختلف
سایز های مختلف

هچنین گازهای آرگون موجود در بازار در کپسول هایی با سایز های مختلف 5، 10، 40 و 50 لیتری مورد عرضه قرار می گیرد که این کپسول ها هم بر اساس سایز و هم بر طبق جنس کپسول دارای قیمت های متفاوتی هستند و در نهایت این عامل ها بر قسمت  و هزینه ی نهایی گاز آرگون خریداری شده موثر می باشند.

در این جا مجموعه مطالب ما در زمینه ی قیمت گاز آرگون به پایان رسید. امید است موضوعات بحث شده در مقاله ی قیمت گاز آرگون برای همه شما عزیزان مفید بوده باشند و به خوبی با شرایط و وضعیت قیمت گاز آرگون آشنا شده باشید.

در پایان باز هم حضور شما همراهان گرامی توصیه می نماییم اطلاعات دقیق  و کامل مربوط به قیمت گاز آرگون را از وب سایت ها معتبر مورد پیگیری قرار دهید. در حال حاضر یکی از معتبر ترین  و برترین وب سایت ها در این حوزه، وب سایت بالن گاز می باشد.

از این که تا پایان این نوشتار کاربردی با ما همراه بودید از همه ی شما ممنون هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *