مخزن دویر

مخزن دویر


مخزن دوئر یا مخزن کرایوژنیک + قیمت

مخزن دوئر دارای فشار و اندازه استاندارد است که با توجه به الزامات اقتصادی و مقدار مصرف، توزیع شده است. این مخازن عموماً از جنس آلومینیوم هستند. دارای چند عایق خلا هستند تا بتوان میعانات گازی را در آن نگهداری کرد. برای حمل و نقل و ذخیره سازی گازهای مایع از جمله نیتروژن، اکسیژن، آرگون، کربن دی اکسید و نیتروس اکساید مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخازن داخلی درون این محصول از جنس استنلس استیل می‌باشد و بین مخزن خارجی و داخلی از جنس پرلیت. مانند یک غربال مولکولی عمل می‌کند. این امر باعث تضمین کیفیت و مرغوبیت گازهای مایع شده است. همچنین باعث طولانی شدن عمر محصول خواهد شد. مخازن نوع خاصی از فلاسک‌های خلا هستند که همانطور که اشاره کردیم برای ذخیره‌سازی گازهای مایع با دماهای منفی که نقطه جوش آنها بسیار پایین‌تر از دمای اتاق است استفاده می‌شوند.

کاربرد مخزن دوئر

این مخزن دوئر قابلیت استفاده در فرایندهای سرمازایی و بروتی را دارد. همچنین می‌توان در حمل و نقل و ذخیره مواد غذایی از این مخازن استفاده کرد. قابلیت نگهداری گازهای مایع با خلوص و کیفیت بالا در آنها وجود دارد. جنس مخازن استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ است و دارای استحکام عمر طولانی مدتی می‌باشد. این مخازن در حجم‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم با توجه به سفارش مشتریان قابل خریداری هستند. فضای بین دو فلاسک خلا می‌باشد و به طور قابل توجهی می‌تواند انتقال حرارت را کاهش دهد. همچنین میزان هدر رفتن مایع را به حداقل می‌رساند. از این مخازن در صنایع نفت و گاز، هوافضا، انرژی‌های نوین، بتن‌ریزی، عملیات حرارتی و سرد، سلول‌های بنیادی، انواع مواد غذایی، اکسیژن بیمارستان‌ها، حفاری و احتراق استفاده می‌شود و البته یک سری نکات هستند که در هنگام استفاده از آن باید توجه داشته باشید.

نحوه نگهداری از مخزن کرایوژنیک

توجه کنید که این مخازن را نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید. مخازن باید ثابت باشند و از افتادن و سقوط آنها جلوگیری کنید. همچنین آنها را از اجسام تیز و برنده دور نگه دارید. از گیج مانومتر برای شیر و اتصالات مخزن استفاده کنید و تمامی استانداردها را در آن رعایت کنید. مخزن دوئر همیشه باید به صورت عمودی نگهداری شود؛ زیرا با وجود عایق‌های فوق العاده‌ای که در آنها وجود دارد، نشت حرارتی اجتناب ناپذیر است. این مخازن خطرات ناشی از بارگیری و تخلیه را به بسیار کاهش می‌دهند.

قیمت مخزن دوئر نیتروژن مایع

  • مخزن کرایوژنیک 216 لیتری ازت مایع: 174,000,000 تومان
  • مخزن کرایوژنیک ١٧۵ لیتری ازت مایع: 162,000,000 تومان
  • مخزن کرایوژنیک ١٠٠٠ لیتری: 624,000,000 تومان
  • تانک ازت مایع ۶ لیتری: 13,000,000 تومان

دوئر اکسیژن

این مخازن برای اکسیژن و نیتروژن با ظرفیت ۲۱۰ لیتر و فشار کاری ۲۸.۸ بار مناسبند. با بهترین کیفیت، اکسیژن خالص را به دستگاه لیزر یا مصارف دیگر می‌رساند. می‌توان از مخزن برای نگهداری نیتروژن و گاز کربن دی اکسید هم استفاده کرد. استفاده از آن در فرایندهای سرمازایی و برودتی امکان‌پذیر است. همچنین برای حمل و نقل و ذخیره مواد غذایی هم استفاده می‌شود. جنس مخازن از استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ است. طول عمر بالایی دارد و در برابر بسیاری از عوامل مستحکم است.

سخن پایانی

مخزن دوئر با نام مخزن کایوژنیک هم شناخته می‌شود. برای اکسیژن مایع و نیتروژن مایع در دمای منفی ۱۵۰ درجه تا منفی ۲۰۰ درجه سلسیوس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مخازن قابلیت جابجایی مایعات در حجم‌های مختلف را دارند که مصرف کننده با توجه به نیاز خود می‌تواند آنها را تهیه نماید. مزیت این مخازن خلوص بالای ۹۹.۹ آنها و فشار کاری بنا به سفارش مشتری صفر تا ۲۹ بار است. البته همانطور که اشاره کردیم دقت در نگهداری از این مخازن بسیار حائز اهمیت است و حتماً در هنگام استفاده به موارد گفته شده دقت داشته باشید. نیاز روزانه یا هفتگی شارژ به دلیل حجم کوچک آنها باعث کاهش راندمان و سرعت کار می‌شود؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که اگر در صنعت یا پزشکی فعال هستید و حجم مصرفی گاز شما بالاست از مخازن کرایوژنیک استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *