تجهیزات جوشکاری و برشکاری را از جای مطمئن بخرید

تجهیزات جوشکاری و برشکاری را از جای مطمئن بخرید


تجهیزات جوشکاری و برشکاری را از جای مطمئن بخرید

جوشکاری و برشکاری کاری حساس و خطرناک است که استفاده از ابزارهای نامناسب یا تجهیزات ناایمن می‌تواند آن را خطرناک‌تر کند. به همین دلیل اینکه این ابزارها را از چه فروشگاهی تهیه می‌کنید بسیار اهمیت دارد. شما باید مطمئن شوید که تجهیزات و ابزارهای موجود در فروشگاه موردنظر شما دارای گارانتی معتبر بوده و از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند. ضمن اینکه شما باید کاربری هریک از تجهیزات موردنظر خود را بشناسید تا کالایی درست خریداری کنید و در زمان استفاده از ابزارها دچار مشکل نشوید. در این مطلب ضمن بیان نکاتی در خصوص تجهیزات و ابزارهای جوشکاری و برشکاری، فروشگاهی مطمئن برای خرید این ابزارها را به شما معرفی می‌کنیم.

نکات مهم در خرید لوازم جوشکاری

یکی از مهم‌ترین نکات پیش از انجام جوشکاری تهیه لوازم جوشکاری مناسب است. لوازمی که علاوه بر کیفیت و کارایی مناسب بتوانند ایمنی جوشکار و اطرافیان او را حفظ کنند. ضمن اینکه استفاده از این لوازم باید درنهایت نتیجه خوبی داشته باشد تا هم صاحب‌کار از آن راضی باشد و هم جوشکار نیازی به دوباره‌کاری نداشته باشد. لوازم جوشکاری شامل موارد مختلفی می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها کپسول گاز، رگلاتور گاز، سرپیک جوش، شیلنگ جوش و اتصالات ایمنی است. در زمان خرید هرکدام از این لوازم باید نکاتی کلی را در نظر بگیرید که در ادامه تعدادی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

نوع گاز مورداستفاده برای جوشکاری

شما باید در ابتدا مشخص کنید که قرار است از چه نوع گازی برای جوشکاری استفاده کنید. چراکه نوع گاز خود تعیین‌کننده نوع کپسول و رگلاتور موردنیاز و اتصالات ایمنی است.

نوع کاربرد

بسته به اینکه قرار است در چه محلی و چه چیزی را جوشکاری کنید لوازم جوشکاری متفاوتی را نیاز خواهید داشت. لوازم موردنیاز برای جوشکاری خانگی با صنعتی متفاوت است. همچنین اگر قرار است جوشکاری از طریق اپراتور یا دستگاه انجام شود باید تجهیزات متفاوتی را خریداری کنید.

تعیین دقیق مشخصات تجهیزات موردنیاز

بر اساس کاربردی که در نظر دارید می‌توانید مشخصات محصول را مشخص کنید. شما باید دقیقا بدانید که حجم کپسول موردنیاز باید چقدر باشد. همچنین باید مشخصات دقیق دیگر ابزارها نظیر نوع شلنگ مورداستفاده، نوع رگلاتور گاز و… را نیز مشخص کنید.

نوع سرپیک جوش

اگر قصد دارید جوشکاری یا برشکاری دستی انجام دهید، کیفیت و نوع سرپیک جوش بسیار اهمیت دارد. شما باید با توجه به کاربرد موردنظر آلیاژ مناسبی برای سرپیک انتخاب کرده و مشخصات دیگر شیوه انتقال گاز، کیفیت سرپیک و… را نیز مشخص کنید.

هنگام خرید کپسول اکسیژن و مانومتر به این نکات توجه کنید.

پیش‌تر گفتیم که یکی از مهم‌ترین نکات در خرید لوازم جوشکاری نوع گاز مورداستفاده برای جوشکاری است. اکسیژن یکی از گازهای پرکاربرد در جوشکاری است که معمولا در کپسول‌هایی با فشار 150 یا 200 بار در انواع فولادی و آلومینیومی روانه بازار می‌شود. نکته مهم این است که شما در زمان خرید کپسول اکسیژن و تجهیزات مربوط به آن دقیقا بدانید که چه چیزی نیاز دارید تا خرید درستی انجام دهید.

کپسول اکسیژن معمولا برای نگهداری انواع گازهای خنثی و سوختی استفاده می‌شود. این گازها شامل اکسیژن، دی‌اکسید کربن، هلیوم و نیتروژن می‌شوند. باید توجه داشته باشید که این کپسول‌ها در حجم‌های مختلف و با فشارهای کاری متنوع عرضه می‌شوند. بنابراین شما در زمان خرید باید این دو نکته را مدنظر قرار دهید. ضمن اینکه باید به رنگ کپسول نیز توجه کنید. چراکه رنگ مشخص می‌کند که هر کپسول برای نگهداری چه گازی مناسب است و برای استفاده در چه کاربردهایی مناسب خواهد بود.

علاوه بر مشخصات کپسول در زمان خرید باید مشخصا مانومتر را نیز مدنظر قرار دهید. مانومتر یا رگلاتور ابزاری است که به کمک آن می‌توانید کیفیت کار خود را بالا برده و نتیجه نهایی کار را قابل‌اطمینان‌تر کنید. مانومترهای موجود در بازار دارای انواع باکیفیت و کم کیفیت هستند. بنابراین حتما باید فروشگاه معتبری را برای خرید انتخاب کرده و به مشخصات اصلی آن توجه داشته باشید. مشخصاتی نظیر آلیاژ و مواد اولیه به‌کاررفته در ساخت، کیفیت ساخت محفظه انتقال، کیفیت دیافراگم و مشخصات مغز اصلی از نکات مهم در زمان خرید مانومتر است.

از میان ویژگی‌های مطرح‌شده، کیفیت دیافراگم و جنس بدنه تاثیر زیادی در مرغوبیت مانومتر و افزایش ایمنی کار دارد. بنابراین شما باید دقت کنید که فولاد به‌کاررفته در بدنه دارای مقدار مناسبی باشد و جنس بدنه شکننده نباشد. با دقت به این دو مورد مطمئن خواهید شد که طول عمر مانومتر و کیفیت کار شما قابل‌قبول است. اما تشخیص این نکات امری تخصصی است. بنابراین حتما در زمان خرید با شخص متخصص و باتجربه در این زمینه مشورت کرده و سپس برای خرید اقدام کنید.

گاز مبرد گازی پرکاربرد در صنایع مختلف

گاز مبرد یا گاز فریون 22 یکی دیگر از گازهای پرکاربرد در جوشکاری و برشکاری و دیگر صنایع است. این گاز معمولا برای تهیه گاز یخچال و دستگاه‌های بستنی، چیلرهای بزرگ، تهویه خودروها و برخی صنایع دارویی و غذایی استفاده می‌شود. بنابراین کیفیت گاز خریداری‌شده و شیوه استفاده از آن بسیار اهمیت دارد. مجموعه بالن گاز به‌عنوان نمایندگی قانونی و انحصاری برند سیفرز در ایران، اقدام به تولید و عرضه این گاز با کیفیت بالا و قیمت مناسب کرده است. این مجموعه گاز مبرد را با درجه خلوص بالا تولید کرده و محصولات خود را با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسبی عرضه می‌کند.

نکات مهم در خرید فلاسک نیتروژن

نیتروژن مایع ازجمله مواد پرکاربرد برای خنک کردن تجهیزات صنعتی است. برای نگهداری یا جابجایی این ماده از کپسول نیتروژن مایع یا فلایک نیتروژن استفاده می‌شود. بنابراین در زمان خرید این کپسول‌ها باید دقت کافی داشته باشید. البته نیتروژن مایع معمولا خطرناک نیست و مخازن حاوی این ماده منفجر نمی‌شوند. اما اگر از مخزن نامناسبی برای نگهداری نیتروژن مایع استفاده شود، ممکن است برخی مشکلات نظیر سوختگی‌های شدید رخ دهد. همچنین ممکن است پخش شدن نیتروژن در محیط باعث ایجاد احساس خفگی یا برخی مسمومیت‌ها شود. بنابراین توجه به نکات زیر در زمان خرید فلاسک نیتروژن امری حیاتی است.

نوع کاربرد

فلاسک نیتروژن در صنایع مختلفی به کار گرفته می‌شود. بسته به نوع کاربرد حجم مخزن و جنس بدنه آن متفاوت است که این تفاوت‌ها باعث تفاوت در قیمت خواهد شد. نکته دیگر اینکه این فلاسک تنها برای نگهداری از نیتروژن استفاده نمی‌شود. در این فلاسک‌ها گازهای دیگری نیز نگهداری می‌شوند که بسته به نوع گاز کیفیت مخزن و برخی امکانات آن متفاوت خواهد بود.

توجه به حجم فلاسک

بسته به اینکه برای چه کاربردی قصد خرید مخزن نیتروژن مایع را دارید، باید حجم متفاوتی را خریداری کنید. فلاسک نیتروژن مایع در صنایع مختلف پزشکی، داروسازی، فولاد و… کاربرد دارد و حجم آن از 500 میلی‌لیتر تا 300 لیتر متغیر است.

جنس بدنه فلاسک

اینکه شما در چه شرایطی و با چه ابزاری نیتروژن را حمل می‌کنید در زمان خرید فلاسک نیتروژن اهمیت زیادی دارد. چراکه این موضوع تعیین می‌کند که جنس بدنه فلاسک چگونه باید باشد. به‌طورکلی مخازن نیتروژن مایع باید بدنه‌ای سبک و مقاوم داشته باشند. ضمن اینکه برای جلوگیری از بخار شدن نیتروژن یا ایجاد نشتی بدنه این مخازن معمولا دوجداره ساخته می‌شود.

قطر دهانه

شیوه تخلیه نیتروژن درون مخزن نکته مهمی در خرید آن است. اگر این مخزن را برای مصارف پزشکی خریداری می‌کنید قطر مخزن نباید چندان زیاد باشد. اما در مصارف صنعتی معمولا از مخازنی با قطر دهانه زیاد استفاده می‌کنند تا فرایند خنک‌سازی فلزات یا دیگر محصولات صنعتی به‌خوبی انجام شود.

تجهیزات و ابزارهای جوشکاری و برشکاری را از کجا بخریم؟

مجموعه بالن گاز مجموعه‌ای حرفه‌ای در زمینه واردات و عرضه انواع کپسول‌های آزمایشگاهی و صنعتی و تجهیزات مربوط به برشکاری و جوشکاری است. خرید از این مجموعه شما را مطمئن خواهد کرد که کالاهای خریداری‌شده همگی دارای کیفیت مناسبی هستند و می‌توانند ایمنی شما را در طول کار حفظ کنند. به‌علاوه همه محصولات این مجموعه با گارانتی معتبر عرضه می‌شود و در صورت بروز هر مشکلی می‌توانید با تیم پشتیبانی مجموعه بالن گاز تماس بگیرید. این تیم در اسرع وقت برای حل مشکل به شما کمک خواهد کرد.

سخن پایانی

ایمنی افراد و تجهیزات در هر کاری اولین نکته‌ای است که باید موردتوجه قرار گیرد. چراکه تا زمانی که تجهیزات مناسب برای کار فراهم نشده و اپراتورها در حین کار احساس امنیت نداشته باشند، کار با کیفیت مناسبی انجام نخواهد شد. بنابراین کارفرماها باید نکات مهم در زمان خرید هر محصولی را مدنظر داشته باشند تا بتوانند ایمنی کارکنان خود را به‌خوبی فراهم کرده و نتیجه مناسبی از کار بگیرند. در این مقاله درباره نکات مهم در خصوص خرید برخی تجهیزات جوشکاری و برشکاری و مواد پرکاربرد در این صنایع صحبت کردیم. دقت داشته باشید. توجه به این نکات می‌تواند خیال شما را از بابت ایمنی راحت کرده و بهترین نتیجه را در کار شما ایجاد کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *